PROJECT SNOWBLIND |
PROJECT SNOWBLIND |
Sériu Deus Ex (DE) iste netreba širokej hráčskej verejnosti nijak zvlášť predstavovať. Prvý diel spôsobil v svete počítačových hier malú revolúciu. Autori totiž dokázali nadizajnovať hru, ktorá prostredníctvom pútavého cyberpunkového príbehu, ako vystrihnutého z knižiek Williama Gibsona, hráča vtiahla a nepustila ho, až kým hru nedohral jedným z troch možných koncov. A práve to bolo na pôvodnom DE toľko vyzdvihované - možnosť hrať misiu viacerými spôsobmi (brutálna sila, zlodejské zakrádanie alebo cybermozog hackera). Tento element, spolu s výborne prepracovaným vývojom postavy, skvelou grafikou a možnosťou hrať hru znova od začiatku úplne iným spôsobom z DE urobilo jednu z najlepších hier roku 2000. V roku 2003 sa na trhu objavilo druhé pokračovanie s podtitulom Invisible War, ktoré síce získavalo pomerne vysoké hodnotenia, ale prekročiť tieň pôvodného DE nedokázalo. V minulom roku sa začalo šuškať o treťom pokračovaní série, ktoré malo niesť podtitul Clan Wars. Tieto správy sa nakoniec potvrdili, ale názov sa zmenil na Project: Snowblind (PS). Podľa prvých informácií, to však vyzerá, že PS sa od prvého Deus Ex vzdiali ešte viac, ako Invisible Wars.
Na hre pracuje firma Crystal Dynamics, ktorá svoje nápady konzultuje s Warrenom Spectorom („otec“ DE), ale za cieľ si stanovili urobiť hru, ktorá bude ponúkať zážitky z veľkých bojov 2. svetovej vojny v spojení so sci-fi zbraňami a vybavením. Už toto hovorí o hre všeličo a ani zatiaľ známe fragmenty príbehu nenaznačujú hlboké základy, na ktorých by sa dal postaviť kvalitný a napínavý vývoj deja. Veď posúďte sami: Hong Kong, 2065. Poručík Nathan Frost bojuje v armáde zvanej Liberty Coalition (Koalácia slobody). V jednom z bojov je ťažko ranený a podstupuje experimentálnu operáciu, ktorá mu nielen že zachráni život, ale vďaka voperovaným implantátom sa z neho stáva nadčlovek. A samorejme, nesmie chýbať obligátne zachraňovanie sveta pred zničením.
|
|
|
Čo hra „stráca“ (možno sa z toho príbehu predsa len nakoniec niečo vykľuje) na príbehu, snaží sa dohnať na zbraniach, vybavení, špeciálnych schopnostiach a bojových prostriedkoch. Hráč vždy ponesie len primárnu a sekundárnu zbraň. Medzi primárnymi nebudú chýbať staré známe klasiky ako brokovnica, granátomet, raketomet a pod, všetky však budú disponovať zaujímavým sekundárnym módom. Tak napríklad brokovnica dokáže strieľať malé granáty, ktoré sa prilepia na nepriateľa. Ten navyše môže spanikáriť a rozbehnúť sa priamo do húfu svojich spolubojovníkov. Objavia sa samozrejme aj futuristické zbrane: napr. flechette gun, ktorá dokáže strieľať za roh a v sekundárnom móde vypúšťa navádzané malé roboty, prípadne elektropulzná puška HERF. Sekundárne zbrane zahŕňajú viac typov granátov, ale aj rôzne „vychytávky“ typu obranný štít RiotWall. Jeho použitie je dobre vidieť v jednom z trailerov na hru. Hráč položí na zem malé zariadenie, z ktorého sa emituje silové pole slúžiace ako štít, spoza ktorého sa dá cez priezor strieľať.
Veľkým lákadlom PS by mali byť implantáty, ktoré budú Nathanovi poskytovať špeciálne schopnosti. Autori tieto schopnosti nazývajú Bio-Augumentations a budú zahŕňať širokú škálu obranných aj útočných akcií. Základom bude schopnosť „Vision“, ktorá nielen že umožní vidieť v tme, ale hráč pomocou nej dokáže preniknúť pohľadom až cez 2m hrubé steny. Ako bude hráč postupovať príbehom, k dispozícii dostane dokonalejšie implantáty - maskovací a balistický štít, zvýšenie rýchlosti a sily, ale aj elektrošoky o sile 1 000 000 J (nie nepodobné tým, ktorými Imperátor ničil Luka Skywalkera v Star Wars 6 :)).
Singeplayer misie v hre budú rozdelené do dvoch typov - veľké bitky, kde sa so skupinkou AI riadených spolubojovníkov bojuje proti niekoľkonásobnej presile nepriateľa, alebo naopak taktické „stealth“ infiltračné misie. Podľa slov samotných autorov, aj na multiplayer bude kladený vysoký dôraz. Hrať sa bude dať za viacero povolaní (tak ako sme už zvyknutí z iných hier), pričom naraz sa proti sebe bude môcť postaviť 16 bojovníkov. Vozidlá budú riadené kooperačne, t.z. že jeden hráč bude vozidlo riadiť a druhý bude obsluhovať palebné pozície. K dispozícii budú štandardné módy (deathmatch, CTF), ale predpokladá sa, že autori prinesú aj nejaké nové a originálne herné módy.
|
|
|
Grafický i fyzikálny engine si Crystal Dynamics programujú svojpomocne. Obrázky a prvé trailery vyzerajú dobre, ale nedosahujú kvalít dnešných top produktov. Hra sa totiž pripravuje aj na konzoly a teda je možné, že sa z istých grafických detailov (napríklad kvalita textúr) bude musieť uberať.
Project Snowblind teda môžeme podľa dostupných informácií zaradiť skôr medzi hry ako Call of Duty alebo Medal of Honor, než medzi FPS so silným príbehom a vývojom postavy ako už spomínaný Deus Ex alebo System Shock. Na oplátku však ponúkne adrenalínové bitky a tiež tiché infiltračné misie, prepracované zbrane a špeciálne schopnosti, širokú škálu humanoidných i robotických protivníkov a solídnu grafiku. O všetkom budeme môcť presvedčiť už 22.februára tohto roka, čo je najnovší oficiálny dátum vyjdenia hry.
Pre všetkých priaznivcov cyberpunku mám, ale na záver ešte jednu dobrú správu. Vývojové štúdio Irrational Games pracuje na voľnom pokračovaní System Shock II s názvom Bioshock, ktoré by sa na pulty obchodov malo dostať 1.decembra 2005.
|
|
|
PC
Vývoj: Eidos / Crystal Dynamics Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|