ACT OF WAR: DIRECT ACTION |
ACT OF WAR: DIRECT ACTION |
Koniec roka je za nami a s ním aj hojná úroda počítačových hier. V najbližších mesiacoch poklesne produkcia kvalitných titulov a tento stav potrvá prakticky až do jesene. To, ale neznamená, že sa dovtedy neobjavia žiadne zaujímavé projekty. Ibaže ich bude určite menej a budú preto oveľa vzácnejšie. Jednou z takýchto nádejných hier je aj real-time stratégia Act of War.
Keď si pozriete televízne spravodajstvo alebo prečítate nejaké noviny, určite narazíte na správy o vyčíňaní teroristov vo svete. Boj s terorizmom je v súčasnosti veľmi aktuálny a tak nečudo, že sa stal vďačným námetom pre tvorcov počítačových hier. Aj Act of War sa zaoberá práve týmto problémom. Úlohou hráča je plniť náročné operácie so špeciálnymi jednotkami Talon podliehajúcimi priamo prezidentovi USA. Ich primárnym cieľom je ochrana civilistov a likvidácia teroristických jednotiek na rôznych častiach zemegule. Boje v riedko osídlených púštnych oblastiach striedajú potýčky v lesnatej krajine a konflikty priamo v uliciach najväčších svetových miest a štátov. Nebudú chýbať naozajstné lahôdky, ako boje vo veľkomestá alebo napríklad útok na Biely dom. Autori sa snažia vytvoriť atmosféru vojny akú poznáme z Red Alertu, teda filmové prestrihové scény, deprimujúce porážky, radostné víťazstvá a hlavne charizmatické hlavné postavy (Yurimu sa asi nikto nevyrovná :) vedúce jednotky do bojov.
|
|
|
Operácie sú rozsiahle a tvorí ich niekoľko primárnych a sekundárnych misií. Hráč je informovaný o nových úlohách priebežne počas boja, po splnení predošlých cieľov. Vedľajšie misie nie sú povinné, ale ich splnenie uľahčí ďalší postup, úlohy sú rôznorodé. Nasledujú v logickom slede a zvyčajne vyžadujú ďalšiu expanziu a hlbší prieskum okolia. Napríklad na počiatku operácie (misie v deme) hráč usmerňuje letecké útoky a eliminuje obranu nepriateľského centra, nasleduje obsadenie priestoru výsadkovými jednotkami a výstavba vlastnej základne. Ďalším cieľom je vyčistenie budov od nepriateľských ostreľovačov, zabezpečenie pozícií alebo likvidácia konkrétnych cieľov. V závere operácie hráč so svojimi jednotkami prevezme úplnú kontrolu v celej oblasti.
Zaujímavosťou v hre bude aj ovládanie lietadiel. Totiž na rozdiel od pozemných jendotiek, ktoré sa sa presúvajú podľa presných pokynov hráča, letecké jednotky nalietavajú len na hráčom určené ciele a samostatne likvidujú nepriateľské sily. Následne sa vracajú späť na základňu alebo lietadlovú loď mimo vašej kontroly (tieto útoky si môžete zaplatiť od US Armády).
Všetky jednotky v hre majú špecifické vlastnosti, svoje slabosti aj prednosti. Napríklad ťažkí ostreľovači sú ideálnou protitankovou jednotkou a hodia sa aj na elimináciu stráží, ale pri čistení budov je výhodnejšie použiť špeciálne vojenské komando. Niekedy sa operácií zúčastňujú aj velitelia. Podobne ako je to v iných hrách, plnia úlohu hrdinov, ktorí majú podstatne lepšie vojenské schopnosti, ale nesmú byť počas misií zabití. Navyše pešie jednotky môžete pridávať do vozidiel a zvyšovať ich tak bojovú silu.
|
|
|
Súčasťou projektu bude aj prepracovaný multiplayer s možnosťou hrať po lokálnej sieti aj na internete. Na rozdiel od singleplayerovej kampane si tu budete môcť zahrať aj za teroristov a nielen za Talon jednotku. Obe strany budú rozdielne a každá bude mať svoje plusy a mínusy. Napríklad hi-tech futuristické jednotky Talonu, hravo zruší pár samovražedných atentátnikov alebo sniperov schovaných v budovách . Autori sa sústredia na dokonalé vyladenie oboch strán a uvidíme či v tomto ohľade prekonajú podobný C&C Generals.
Hra sa bude prezentovať veľmi dobrou grafikou. Obrázky z akcií v púšti len čiastočne ukazujú, ako skvele bude vyzerať celkové spracovanie. Grafika sa v plnej kráse prejaví hlavne pri krvavých bojoch v prepracovaných mestách. Jednotky, objekty aj krajina sú zobrazené v kvalitnom a detailnom 3D prevedení. Veľmi dobre vyzerajú aj sprievodné videá so živými hercami a animácie, zobrazované medzi jednotlivými operáciami, a počas misií. Nechýbajú realistické zvuky a vhodná sprievodná hudba. Ako optimálna zostava sa zatiaľ javí 2 Ghz procesor, 512 MB RAM a 64MB grafická karta.
Act of War vyzerá na jednu z najlepších vojnových stratégií v reálnom čase, ktoré budú mať premiéru tento rok. Solídna grafika, pestrá náplň misií, nové nápady a nádejný multiplayer hovoria jednoznačne v prospech novej hry. Pravdepodobne sa na trhu objaví v marci, takže už čoskoro budeme môcť dôkladne posúdiť jej kvality prípadne nedostatky. Zatiaľ sa však zdá, že hráčov čaká naozaj pozoruhodná vec, ktorá sa v tvrdej konkurencii rozhodne nestratí.
|
|
|
PC
Vývoj: Atari / sevenM / Eugen Systems Štýl: stratégia / realtime Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|