METROID PRIME HUNTERS |
METROID PRIME HUNTERS |
Keď sa začali objavovať zoznamy titulov, ktoré budú dostupné pri uvedení handheldu Nintendo DS na trh, bolo rozhodnuté. Bez nejakých veľkých debát vyhral Mario 64DS. Stal sa pilotným titulom s právom otvoriť sekciu venovanú tejto platforme. Sekcia sa rozbehla a namiesto recenzie, čítate preview na demo nejakého Metroid Prime Hunters: First Hunt. Mario pre tentokrát prepáči a Pokémon odpustí ignorovanie. K Metroidu sa dostane každý hráč, pretože každá krabica s handheldom obsahuje aj hrateľnú ukážku, alebo inak povedané tech demo.
Nintendo si zvolili 1st person adventúru Metroid za svoju pilotnú hru a práve táto má za úlohu predviesť všetky prednosti handheldu. Čo sa jej samozrejme darí, inak by nebola v každej krabici a vy by ste nečítali tento článok. Značka Metroid nemá vo svete taký zvuk ako hore spomenutá dvojica. Poskytnúť zdarma náhľad na celú hru, bez toho, aby sa odhalilo priveľa, je veľmi dobrý marketingový ťah. Nie dokonca, ale určite sa podpíše pod zvýšením predajnosti iných titulov z tejto série a pripravuje si pôdu vo vlastnej záhradke. Ak niečo Nintendo nedomrví, tak bude z Metroid Prime Hunters bestseller.
Demo je ideálnou príležitosťou pozrieť sa v predstihu na budúcnosť hier pre NDS. Predstavuje akýsi vzorec pre ideálne ovládanie a v podstate Nintendo nenásilnou formou ukazuje smer iným vývojárskym tímom. Pokiaľ sa nebudú držať tejto cesty, dopadne to ako v prípade Ubisoftu. Touchscreen nepovažujú za dôležitý a preto aj ich prvé hry pre tento handheld dostávajú nízke hodnotenia. Ale späť k Metroidu.
|
|
|
Po spustení na vás demo vybalí CGI animáciu prehrávanú na oboch displejoch. Metroid je zatiaľ jediný, ktorý takéto niečo ponúka (nerátam jednoduché animácie u iných hier). Spodný displej predstavuje tradične hlavné menu s popisom položiek na hornom. Na výber je iba tréning (tutorial) a multiplayer. Každá jedna časť však spĺňa svoj účel. V troch úvodných úrovniach môžete usilovne trénovať na plnú verziu hry, odskúšať si niekoľko variant ovládania a oboznámiť sa so svetom Metroid. Multiplayer predvádza zase bezdrôtovú komunikáciu.
Hrateľná ukážka mala pôvodne niekoľko verzií. S vývojom sa menil aj prístup k ovládaniu a finálne demo dokonale vyčerpáva všetky možnosti handheldu. Aj najnáročnejší užívateľ bude uspokojený. Vybrať si možno z piatich verzií ovládania, pričom sa počíta aj na ľavákov. Pohyb lovkyne Samus Aran, ktorá sa dokáže zmorfovať na guľu, ovládate na d-pade, resp. na A,B,X,Y a keďže sa na svet dívate z prvej osoby, bude potrebné korigovať aj výhľad. A tu prichádza na radu touchscreen, ktorým ovládate freelook.
Prvá alternatíva sa drží pôvodného konceptu, kedy ste stylusom určovali (ťukaním), kde má Samus strieľať a pohybom po touchscreene ste aj otáčali postavou. Toto na prvý pohľad nemotorné ovládanie najviac unavuje ruky. Núti vás totižto čo najrýchlejšie klepať po displeji, čím pochopiteľne aj rýchlejšie strieľate. Preto je ideálne si handheld položiť na pevnú podložku alebo pri cestovaní na kolená. Pri tomto režime sa dianie v hre odohráva na spodnom displeji a na hornom sú zase informácie o zbraniach, počte bodov a náhľad na mapu.
|
|
|
Variantou č.2 je plne digitálne ovládanie, kedy si freelook korigujete tlačítkami. Výsledkom je nepresné mierenie a často aj chaos. Najlepšie a najprecíznejšie ovládanie ponúka tretia alternatíva za použitia d-padu a thumbsticku (je preferovaná). Táto kombinácia znamená vo svete veľkých PC: klávesnicu + myš. S palcom dokážete neuveriteľne presne mieriť a hranie pripomína skôr použitie myši ako prstu. Plocha touchsreenu ponúka vysokú citlivosť a hravo prekonáva analógové páčky na gamepadoch. V prvých minútach sa nestačíte čudovať, ako jednoducho je možné ovládať FPS tituly. Ešte dodám, že dvojklikom na displeji donútite postavu k skákaniu. Ovládanie zatiaľ neumožňuje nastaviť citlivosť, čo sa dúfajme zmení v plnej verzii.
V tréningu narazíte na tri herné módy. Regulator ukazuje ako bude vo finále vyzerať hlavná kampaň. Máte presne desať minút, aby ste prešli sériou arén naplnených nepriateľmi a pozabíjali všetko, čo sa hýbe. Na elimináciu využijete dve zbrane, základný blaster a rakety. Muníciu je možné doplniť, ale ideálnejšie je presne strieľať a pri zhlukoch nepriateľov využívať ničivé rakety. Potom sa vám nemôže stať, že sa dostanete k záverečnému bossovi a v blasteri nebude munícia iba obligátna jedna jednotka energie, ktorá sa po vystrelení veľmi pomaly dopĺňa. Na streľbu a trénovanie mierenia slúži mód Survivor, tu je cieľom prežiť v obrovskej členitej aréne, čo najdlhšie.
Metroid však nie je iba o strieľaní, ale aj prekonávaní rôznych prekážok. Samus môže využívať morfovanie kedykoľvek a v deme sa cez bludisko nedostane inak, než v podobe gule. Ani tu však nie je hlavná hrdinka bezmocná, môže pokladať míny vybuchujúce v blízkosti nepriateľa. S touto vymoženosťou je spojený aj posledný a najzábavnejší mód Morph Ball. Predstavuje akúsi variáciu racingu a cieľom je dostať sa do cieľa v krutom časovom limite, pozbierať všetky modré značky a vyhnúť sa nepriateľom. Trať vám to sťažuje výškovými prevýšeniami a pascami, ako napr. diery v podlahách.
Nech vás už tréningové úrovne zamestnajú na akúkoľvek dlhú dobu, vždy je tu možnosť zúčastniť sa deathmatchu v troch arénach: Trooper Module, Assault Cradle a Anciet Vestige. DM je časovo obmedzený (5-7min) a môžu sa ho zúčastniť štyria hráči. Multiplayer navyše ponúka tretiu zbraň Electro Lob, ktorá svojimi zelenými projektilmi dokáže poriadne zamávať viditeľnosťou.
|
|
|
Metroid Prime Hunters sa nezameriava iba na prezentáciu touchscreenu a jednoduchých herných mechanizmov. Dokonale prevetráva aj výkonový potenciál NDS. A tu treba poznamenať, že Metroid Prime Hunters je momentálne najkrajšia hra pre tento systém. Podľa mnohých je to GameCube verzia bez niektorých grafických fines. Hra je neuveriteľne plynulá, rýchla a ponúka variabilnú architektúru, detailné modely nepriateľov a animované textúry. Bez nejakého viditeľného spomalenia sa Samus premieňa z bojovníčky na guľu a naopak, pričom sa mení aj pohľad z 1st person na 3rd person. Zvuková stránka nijako nezaostáva, do pozornosti by som dal hlavne dynamickú hudbu.
Metroid Prime Hunters je nenápadná hra skrývajúca v sebe obrovskú dávku nákazlivej hrateľnosti a ukážky geniálneho kombinovania žánrov. Vývojárom ukazuje smer a hráčom dáva možnosť na vlastnej koži odskúšať niekoľko verzií ovládania dotykom. Momentálne technicky najdokonalejšiu hru so zanedbateľnými nahrávacími časmi nájdete v každej krabici s handheldom Nintendo DS. Prvý lov môže začať!