COMPANY OF HEROES |
COMPANY OF HEROES |
Najlepšia strategická hra E3 2005 podľa GameSpotu a Game Critics Awards. Najlepšia PC hra na minuloročnej výstave Electronic Entertainment Expo (E3) vôbec. Najočakávanejší titul roku 2006 v kategórii Redefinícia real-time stratégií, ultimátna hra z obdobia druhej svetovej vojny. Zamestnanci zo štúdia Relic a manažéri v THQ si museli medliť ruky a slastne pri tom chrochtať „Hmmm, znamenite!!“ keďže sa všetky tieto pozitívne vyhlásenia týkajú práve ich novej ambicióznej RTS Company of Heroes (CoH).
Všetci, ktorí videli obrázky alebo videá s CoH v hlavnej úlohe, mi iste dajú za pravdu, keď prvotné pocity zhrniem do nasledujúcich slovných spojení. Audiovizuálna stránka posielajúca vaše sánky hlboko do suterénu, realistický pohyb vojakov, krytie sa za prekážky, výbuchy, demolácia, šrapnely lietajúce vzduchom, ničenie celých budov a vlastne komplet všetkého, čo sa vyskytuje na obrazovke. A toto nie je akcia, páni. Toto je stratégia! Alebo skôr stratégia s veľkým S, pretože mám pocit, že táto hra skutočne prepíše dejiny svojho žánru a ukáže svetu, ako má vyzerať ozajstný next-gen titul.
|
|
|
|
|
|
Vo všetkých článkoch, rozhovoroch, videách a preview venujúcich sa CoH je kladený najväčší dôraz na jeden element a tým je absolútne interaktívne prostredie. „We love destruction, we love explosions“ znie heslo autorov a na hre je to vidieť na každom kroku. Zničiť sa dá všetko, od sudov po budovy. Deštrukcia nepozostáva z jednej a tej istej do kola sa opakujúcej animácie. Každá budova je z iného materiálu, na spôsob zrútenia má vplyv aj typ použitej munície/výbušnín a balistické krivky. Budete sledovať, ako sa staré piáno, ktoré niekto zabudol pri evakuácii francúzskeho mesta doslova rozpadáva na triesky pod krížovou paľbou. Budete vidieť, ako Tiger zrovnáva všetko, čo mu stojí v ceste, vrátane budov. Zažijete desivú ničiacu silu artilérie, ktorá vyhĺbi do ulíc krátery (ktoré budú môcť vojaci používať ako zákopy) a z nepriateľov narobí torzá lietajúce vzduchom.
Z domov sa po ťažkej streľbe stanú skrz-naskrz prevŕtané ementály (diery v stenách budú môcť využívať ostreľovači). Celú fyziku a interakčný systém bude mať na starosti známy engine Havok vo verzii 3.0 a svoju úlohu plní viac než dobre. Pozadu neostávajú ani animácie. Každá postavička disponuje 2 000 rôznymi pohybmi, čo niekoľkonásobne prevyšuje všetky existujúce RTS. Pre porovnanie, Dawn of War (taktiež od Relicu) je považovaná za jednu z najlepšie „animovaných“ stratégií a pritom je každý charakter limitovaný 150 pohybmi! Pri vytváraní CoH zašli animátori dokonca tak ďaleko, že postavy budú mimikou vyjadrovať momentálny psychický stav. Strach, radosť, smútok a iné emócie si naplno vychutnáte najmä v Cinematic Builderi, pretože na bojisku na to asi nebude čas.
Samostatný odsek by si zaslúžila grafika, ale je zbytočné sa rozplývať nad použitými modelmi, textúrami a DX efektami. O tom, že minimálne po fyzikálnej, grafickej a animačnej stránke má Company of Heroes nad všetkými existujúcimi aj pripravovanými titulmi navrch, vás najlepšie presvedčí 10 minútové video (nájdete ho pod článkom) zobrazujúce prechod jednotky zdanlivo pokojným mestečkom. To však samozrejme nie je vonkoncom také pokojné, ako sa zdá ...
|
|
|
Relic je firma, ktorá má s vývojom strategických hier veľké skúsenosti. Za všetko hovoria názvy v ich portfóliu. Tituly ako Homeworld, Homeworld 2, Impossible Creatures alebo Warhammer 40,000 sú vysoko hodnotené a medzi hráčmi obľúbené. Svoju tvorbu sa s príchodom výkonných PC zostáv a novej generácie konzol rozhodli posunúť o veľký krok dopredu. Tento krok by sa mal odraziť na všetkých aspektoch CoH počnúc grafikou, cez ovládanie, až po AI a výsledok (dúfajme) poriadne rozčerí vody stagnujúceho RTS rybníka. Poriadna rybačka začne tesne pred Vianocami.
PC
iOS Android Vývoj: THQ / Relic Štýl: stratégia / realtime Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|