GRAY MATTER |
GRAY MATTER |
Narodila sa v roku 1963, pracovala pre Sierru, jeden by povedal, že si skočia do vlasov spolu s Robertou Williams, má za sebou úspešnú adventure sériu, vydala niekoľko kníh, v roku 2002 založila Oberon Media, spolupracovala na malých projektoch a dnes už oživenom Gray Matter a chystá sa na veľký návrat. Kto je to? Kto tipoval Jane Jensen, tak vyhráva u mňa pomyselné pivo. Stará mama adventúr, ako ju mnohí nazývajú, sa ukázala v nemeckom Lipsku, aby svetu odprezentovala svoj nový projekt - point'n'click adventúru Gray Matter.
Ambiciózne vzkriesenie
Ak vám tento názov niečo hovorí, ale neviete si spomenúť v akej súvislosti ste ho počuli, tak vás zavediem na krátky výlet do minulosti. Pôvodne si hra tykala s pracovným názvom Project Jane-J a o vydanie sa mal postarať vydavateľ DreamCatcher. Ten pri pohľade na predajné čísla adventúr dal od tohto projektu ruky preč a vývoj bol pozastavený. Jane zo straty investora nevešala hlavu, ale s firmou Oberon Media sa vrhla do vývoja malých hier (Inspector Parker, Booby Trap), aby mohla vývoj Gray Matter financovať. Nakoniec našla sľubná adventúra nový domov u nemeckého vydavateľa ANACONDA.
Svetová premiéra spojená s prehľadom portfólia nemeckej firmy bola skromná. Adventúra Gray Matter, nesúca sa v konzervatívnom duchu doby, kedy tento žáner bol na vrchole, sa nachádza momentálne v pre-produkčnej fáze, čo znamená, že nebolo k videniu nič z predrenderovanej grafiky, ani animácií 3D postáv, ktoré budú do pozadí zasadené. Zato, Jane stačilo ukázať pár artworkov, skíc, povedať niečo o príbehu a získala si pozornosť každého v miestnosti.
|
|
|
O čom je život?
Prezentácia začala ozvučeným storyboardom, podľa ktorého bude vyrenderované intro. V ňom sa predstavila hlavná hrdinka – pouličná kúzelníčka Samantha Everett, ktorá brázdi ulice Európy na motorke. V jeden upršaný večer, jej akoby náhodou zlyhá motorka a pri tlačení sa stane svedkom spanikárenia ženy, uchádzajúcej sa o zamestnanie v honosnom sídle Dread Hill. Po krátkej konverzácii cez intercom ju vyplaší netopier a s vreskotom naskakuje do stojaceho taxíka, z ktorého pred okamihom vystúpila. Samantha sa okamžite chopí šance, veď šťastie ju už riadnu dobu obchádzalo. V ten upršaný večer sa vchodové dvere s buchotom zavreli, stala sa osobnou asistentkou výstredného neuro-biológa Davida Stylesa.
Hráč bude na striedačku ovládať obe postavy, podobne ako tomu bolo v sérii Gabriel Knight. Čo bude spájať GK s Gray Matter je tematika tajomna, záhad a hľadania pravdy. Jane prisľúbila, že v žiadnom prípade nepôjde o tradičné klišé (X-Files), ale o nový prístup k tejto tematike. Nakoniec varovala, že pôjde o skutočne hutnú story, pretože ona nedokáže napísať jednoduchý príbeh. Ten sa sústredí okolo podivných myšlienkových pochodov doktora a otázok: Aká je podstata reality?, Ako chápeme svet okolo nás?, Aké sily sú uväznené v ľudskej mysli?
Prvou úlohou Sam bude nájsť šesticu mladých ľudí, čoby pokusných králikov. Motorom pokusov je hypotéza: ak sa sústredíte na vybranú úlohu, dospejete k rovnakým záverom, ako keby ste ju vyriešili manuálne. Inými slovami, ak si dokážete detailne predstaviť napríklad taký jogging, tak z vašej vizualizácie (predstavy) budú zo 60 - 70 % ťažiť aj svaly a to bez toho, aby ste vyvinuli čo i len náznak fyzickej námahy! Začiatok hry bude teda patriť hľadaniu vhodných kandidátov a bude sa točiť okolo týchto pokusov. Neskôr dôjde k zvratu; Sam odhalí tajomstvá ukryté v sídle šialeného doktora.
|
|
|
Konzervatívna klasika
Gray Matter by sa mala hrať ako Gabriel Knightovka, čo znamená, že príbeh bude nasekaný do kapitol a hráč bude mať možnosť plniť jednotlivé úlohy v ľubovolnom poradí a až po ich splnení sa kapitola uzatvorí a začne nová. Logické hádanky sa v tradičnom duchu budú hlavne zaoberať klasickými puzzlami a kombináciami predmetov v inventári. Podľa Jane majú byť integrované do príbehu a namiesto nechuti majú hráča povzbudiť, aby ich zdolal. Postupne sa má ich obtiažnosť stupňovať. V napredovaní zohrajú svoju úlohu aj nenásilné akčné prvky, ako špeciálne schopnosti hrdinov aktivované cez menu; Sam má v zásobe kúzelnícke triky a David zase hypńozu.
Na vývoji Gray Matter pracuje maďarské štúdio Tonuzaba pod dohľadom vydavateľa ANACONDA. Predbežný dátum vydania zatiaľ hovorí o konci budúceho roka, pošepkáva sa o hudbe z pera Roberta Holmesa (terajší manžel Jane, zodpovedný za soundtracky k hrám Gabriel Knight) a možných pokračovaniach. Gray Matter však nemá rozprávať príbeh formou epizód. Má ponúkať ucelenú story a prvá časť s podtitulom Such Stuff as Dreams are Made Of má za úlohu zoznámiť hráča s postavami. Zadné dvierka rezervované pre ďalšie tajomstvá a záhady sa otvoria až vtedy, ak sa bude Gray Matter dobre predávať.
PC
Vývoj: DTP Entertainment AG / ANACONDA Štýl: Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|