Hry na hrdinov patria popri akčných tituloch k tým najobľúbenejším. O niekoľko mesiacov pribudne do ponuky RPG Two Worlds, aby zabojovala o priazeň hráčov na PC a Xbox 360. Zdá sa, že to nebude len jedna z mnohých hier, ale zaujímavý produkt, ktorý má šancu zaradiť sa medzi legendy.
Ubehlo mnoho rokov odvtedy, ako orkovia v boji stratili svojho vodcu Aziraala. Boh vojny padol a miesto jeho hrobky ostalo neznáme až do chvíle, keď expedícia trpaslíkov nenašla v podzemí tajomný chrám. Všetko nasvedčovalo tomu, že sa jedná o posvätné miesto s pozostatkami Aziraala a tak sa krehký mier medzi civilizovanými rasami a orkami začal rozpadať. Skutočná hrozba však prichádza odinakiaľ...V tomto kritickom období, na rozsiahlom kontinente Antaloor, lovec odmien hľadá svoju sestru, ktorá sa stratila pri nájazdoch pred tromi rokmi. Vodítko mu dal tajomný cudzinec. Na základe jeho slov hrdina vstúpil do Temného bratstva, pretože ovládnutie mysterióznych síl je zrejme jediný spôsob, ako môže prežiť a uspieť. Teraz balansuje medzi dvomi svetmi, aby našiel odpovede na svoje otázky a ovplyvnil osud celej krajiny.
Príbeh, ktorý sme načrtli v úvode, bude nelineárny a hráč bude mať voľnosť pohybu vo svete, ktorý sa mení na základe jeho činov. Nebude chýbať veľa nepovinných úloh a popri boji ani predelové scény a dialógy nahovorené profesionálnymi hercami. V rozhovoroch však nenájdete priveľa možných odpovedí ktoré, podľa tvorcov, v iných hrách len vyvolávajú ilúzie slobody voľby, v skutočnosti však nič nemenia na nasledujúcom priebehu. Dialógy v Two Worlds len dokresľujú príbeh a sumarizujú, to hlavné však závisí od hráčových činov, nie rečí. Toto bude hra na hrdinov, nie hra na rečníkov, dodávajú vývojári. Uvidíme, čo na to povedia priaznivci, v každom prípade argumenty majú svoju logiku.
Hoci sa jedná o fantasy svet, nie je to žiadna rozprávková púť, ale drsné putovanie v bezohľadnom prostredí. Hra bude mať temnú atmosféru, za chyby sa draho platí a dobro býva odplácané zlom. Cesta k cieľu vedie aj uličkami zrady a ľudia nebývajú milí. Nečakajte žiadne zľutovanie.
Bojovať budete proti stovke rôznych nepriateľov. Majú rozdielne zmýšľanie, taktiku a zručnosti. Majú zaujímavý dizajn, ale čo je zaujímavé, majú aj rozdielne pohnútky k tomu, aby s vami bojovali. Nie je to teda tak, že všetci na vás zaútočia hneď, ako im vstúpite do cesty. Dôvodom k útoku môže byť hnev, hlad, alebo vás budú chcieť ozbíjať o peniaze. NPC postavy majú taktiež rôzne zámery a pohnútky, hlavné „enpísíčka“ budú mať určitú psychologickú hĺbku a prepracovanú osobnosť, aby ste si ich lepšie pamätali.
Multiplayer bude, na rozdiel od hry pre jednotlivca, orientovaný podstatne akčnejšie a tu nájdete aj prednastavených hrdinov, s ktorými môžete okamžite vyraziť do boja. Celkovo to predstavuje viac ako 10 povolaní od strelca, mága a nekromancera až po rytiera a barbara. Určite si však môžete vytvoriť aj vlastnú, špecifickú postavu. Multiplayer si údajne bude môcť zahrať veľký počet záujemcov súčasne.
Two Worlds bude využívať najmodernejšie technológie a tvorcovia sa rozhodli aplikovať zdokonalený engine z ich známej stratégie Earth 2160. Môžete očakávať plastický terén, fotorealistickú vegetáciu, vysoký dohľad a precízne spracovanú vodu a tiene, osobitne generované hoci pre každý lístoček na strome. Jaskyne, pohoria, dážď budú zodpovedať reálnemu výzoru.
Reality Pump je skúsená poľská firma, ktorá za viac ako 10 rokov existencie odviedla kus dobrej práce. U nás sú známe najmä hry Earth 2140, Earth 2150, Earth 2160 a KnightShift. Dá sa teda predpokladať, že nová RPG Two Worlds, bude niesť vysokú známku kvality. Vývojári kladú dôraz na tri aspekty hry- boje, príbeh, voľnosť. Boje, pretože nimi sa rieši mnoho problémov a sú atraktívne. Príbeh, ktorý podnieti zvedavosť hráčov, ponúkne zaujímavé situácie a nestratí sa v zápletkách vedľajších úloh. Voľnosť a to v konaní, objavovaní a plnení úloh podľa intuície a ľubovôle hráča. To všetko zabalené v kvalitnej grafike bude RPG Two Worlds, ktorej sa dočkáme už v máji.