HEAVENLY SWORD |
HEAVENLY SWORD |
Možno ste už počuli o Heavenly Sword v súvislosti s porovnávaním s God of War, dnes už klasikou medzi akciami. Možno ste o hlavnej hrdinke, červenovlasej Nariko, počuli ako o Goddess Of War. Možno sa len chcete dozvedieť viac o sľubnom titule presne v takej produkcii, ktoré PS3 tak zúfalo potrebuje. A možno ste sa už dostali do kontaktu s hrateľným demom, ktoré sa objavilo minulý týždeň na PlayStation Store. Možno ste žasli nad tým, čo spravili Ninja Theory s herným systémom a možno sa doteraz čudujete, ako môže poriadna akcia fungovať bez elementárneho prvku, na ktorom prakticky stojí bojový systém.
Toto preview možno obsahuje spoilery
Heavenly Sword nemá blok. Spokojne sa nadýchnite a pripravte hanlivé slová na adresu autorov, ešte raz to pre istotu zopakujeme. Heavenly Sword naozaj nemá blok. Jeho náhradou je automatické vykrívanie úderov. Tento systém, nech sa môže zdať akokoľvek absurdný, funguje a neskôr vám nejaký blok nebude chýbať. Ninja Theory vytvorili robustný súbojový systém inšpirovaný tradičnými bojovkami s dôrazom na counter attacky, kombá vyžadujúce pozornosť hráča a efektné parádičky.
Povedz mi ako stojíš a ja ti poviem, či ťa zraním
Stelesnenú nesmrteľnosť bohyne stierajú bojové postoje Nariko. Môžete sa smiať do ksichtu radovým nepriateľom snažiac sa ublížiť vám patetickými údermi, ak sa nad útočníkom objaví žltá aura, máte problém. Takýto úder bloknete iba aktivovaním Power Stance (R1). Tento postoj zmení dvojitú čepeľ na obojručák a Nariko dáva do úderov najviac sily, čo ju pochopiteľne vyčerpá viac, ako útok v základnom Speed Stance, kedy dokáže vykryť údery nepriateľov s modrou aurou. Výhradne u bossov sa stretnete aj s červenou aurou, ktorú nemožno za žiadnych okolností blokovať. Tu pomôžu iba kotúle do strán namapované ako v GOW na pravý analog alebo dokonale načasovaný silný úder.
Štýl, ŠTÝL
Takzvané rozbíjače obrany sú viazané na odomknuté kombá a silu nepriateľov, ktorí sa prirodzeným progresom v hre začínajú tu a tam objavovať na scénach. Divoké kombinácie tlačítok sa učiť nebudete. Kombá sa aktivujú prakticky samé ako v God of War a neraz budete svedkami skutočných parádičiek. Heavenly Sword si možno nechá v budúcnu nadávať do štýlovej akcie. Ak si odmyslíte Nariko s diabolsky červenými vlasmi a odhodlaním zabiť každého, kto sa jej postaví do cesty, šmrnc tejto akcii dodá štýl. Zabíjať rýchlo neznamená, že sa s danou skupinou nepriateľov nepohráte a nevyužijete širokú ponuku vzdušných komb a superštýlových parádičiek.
Superštýlov je pre každý postoj niekoľko, rovnako ako vzdušných komb. Vzájomným kombinovaním a experimentovaním sa dá veľmi rýchlo zostaviť vlastný bojový štýl účinný pre každý typ nepriateľa. Súbojový systém je komplexný, nie však komplikovaný. Čo je na ňom najlepšie, že vás donúti používať všetky postoje a takmer žiadne kombo nezapadne prachom. Na druhej strane chýba mu plynulosť tak charakteristická pre God of War.
Sek sem, puzzle tam
Heavenly Sword to nie je sú len nespočetné súboje, ale aj občasné riešenie jednoduchých problémov s otváraním dverí prostredníctvom dvoch pák, alebo hádzanie štítu na gong, ktorý počas letu ovládate SIXAXIS-om. Korigovať smer budete napríklad aj pri strieľaní z kuše v koži Kai (spoločnica Nariko) alebo pri používaní výbušného raketometu. Tieto pasáže oživujú hrateľnosť, nechávajú odpočinúť horúce hlavy a pripravujú vás na ďalšiu scénu, kde budete kosiť zástupy ďalších nepriateľov. Ak si máme tipnúť, tak logických puzzlov v Heavenly Sword veľa nebude, resp. nepôjde o zložité aktivovanie mechanizmov alebo prebudenie rafinovaného stroja k životu.
Súboj Titanov
Možno ide o úmysel autorov, sledovať vnútornú premenu postáv po kontakte s Nebeským mečom. A možno sa chceli odlíšiť od zvyšku vážnych akcií a cestu Nariko do náruče istej smrti odľahčiť. Možno sa len šialený kráľ Bohan (hrá ho Andy Serkis, predstaviteľ King Konga a Gluma) obklopuje rovnako šialenými pomocníkmi. A možno je to príbehom. Na samom začiatku Heavenly Sword je napadnutý klan ochrancov Nebeského meča kráľom Bohanom. Z neutíchajúcej túžby mať božskú zbraň iba pre seba a z hnevu, že prišiel neskoro, vyvraždí celú osadu.
Trochu ninja teórie
Nariko zomrie. Možno v mechanike PS3, možno v príbehu a možno v konfrontácii s Kratosom. Možno sa teraz pýtate, čo to bolo za preview. Ak vás nahlodáva svedomie a snažíte sa objaviť popisované chybičky v gameplay videách alebo v iných článkoch, odkaz bol odovzdaný. Nech sa Heavenly Sword tvári akokoľvek, bez poriadne odvedenej práce nepôjde o blockbuster, ktorý tak zúfalo PS3 potrebuje, ale môže ísť len o vydarenú kópiu svojej predlohy. A možno sa všetky obavy rozplynú, keď Ninja Theory zhodí koncom septembra do obchodov bombu, z ktorej budeme ešte dlho mať otvorené sánky, ako pri pohľade na neskutočne živé cut-scény a úžasný výkon hercov. Možno.
PS3
Vývoj: SCEE / SONY / Ninja Theory Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|