UNCHARTED: DRAKE'S FORTUNE |
UNCHARTED: DRAKE'S FORTUNE |
Hrdina ako vystrihnutý z katalógu, destinácia ako z FarCry, dobrodružstvo veľkého formátu ako z filmov Indiana Jones, hľadanie pokladu ako z Tomb Raider, lozenie po skalách a zdolávanie prekážok ako v Prince of Persia, herná mechanika prestreliek ako v Gears of War. Uncharted Drake's Fortune je akčná adventúra mnohých tvárí. Kombinujúc to najlepšie z vymenovaného vytvára zážitok podobný jazde na húsenkovej dráhe s jedným malým rozdielom. Po nastúpení do vozíka sa bez bŕzd rútite strmhlav a míňate jednu akciu za druhou ako v poriadnom filmovom blockbusteri.
Pre autorský tím Naughty Dog ide o evolučný skok od kreslených seriálov Crash Bandicoot a Jak & Daxter k realizmu. Podľa Evana Wellsa, prezidenta Naughty Dog, môže za dramatickú otočku o 180° a odklon od ich portfólia práve špecifikácia PS3 umožňujúca vytvoriť hru s realisticky sa chovajúcimi postavami. Uveriteľnosť nie je evidentná z obrázkov, presvedčivosť jej dodáva pohyb. Kedysi sa museli uspokojiť s 300 animáciami na hrdinu, v prípade Uncharted bol tento počet z desaťnásobený a je vidieť pri každom kroku, v každým geste a každej emócii vystrúhanej na tvári Drakea.
Welcome to the Jungle
Postavte sa pred múrik a stlačte X. Drake ho zdolá ladným prenesením váhy cez ruku. Teraz skúste ten istý múrik preskočiť ale s rozbehom. Drak po stlačení X okamžite ide do výskoku, nízke murivo preskočí a ďalej pokračuje v behu, ak sa za prekážkou neocitá nejaká nerovnosť. V takom prípade dopad tlmí zbalením sa a kotúľom. Niekedy mu chvíľu trvá, kým sa z dopadu z veľkej výsky spamätá. Drake nie je superman, neovplýva špeciálnymi schopnosťami. Je z mäsa a kostí. A ako každý smrteľník, aj uňho badať nedostatky.
|
|
|
To najlepšie z celého animačného systému nie je úžasná mimika, vytvárajúc dojem, že sa dívate na predrenderované dokonale zosynchronizované videá, je to kinetická energia a váha hlavného hrdinu. Kopanec do zatvorených dverí na visiaci zámok odhadzuje hrdinu vzad, pri preskakovaní si Drake pomáha mávaním rúk, pri neskorom odraze na pohyboch vidíte, že priepasť nepreskočí. Keď sa zachytí po dlhom skoku na výčnelku na stene, stratí na chvíľu kontrolu nad situáciou (tento úkon ho oplieska o múr). Škriabanie sa späť na spadnutý kmeň stromu nie je takisto dokonalé. Môžete vidieť, že sa Drake trápi, že ho jeho vlastná váha sťahuje do kaňonu pod ním.
Nedokonalosť hlavného hrdinu s výborným animačným systémom vytvára napätie v každej jednej situácii a robí ju uveriteľnejšou. Aj obyčajné balansovanie na spadnutom kmeni stromu vo výške, ktoré máte pod kontrolou SIXAXIS-om, vo vás vyvolá strach o Drakea. Členitosť terénu robí akúkoľvek činnosť zaujímavejšou. Rovné plochy by ste tu hľadali márne. Tu je to stúpanie po kaskádovo naukladaných kameňoch, ďalej potom škrabanie sa po stene, potom preskakovanie priepasti, rúčkovanie po úzkych výčnelkoch, pohupovanie sa na lanách, lozenie po lianách, no a samozrejme schovávanie sa za prirodzené prekážky a prestrelky.
Gears of War style
Akciu ste mohli vidieť už v niekoľkých videách, traileroch a dokonca si ju niektorý z vás na vlastnej koži vyskúšali na Sector Evente. Uncharted si požičiava systém krytia, slepej paľby a prakticky celú ovládaciu schému od pecky Gears of War. Krúžkom donútite Drakea prilepiť sa ku ktorémukoľvek povrchu a v závislosti od výšky prekážky prispôsobí svoj postoj. Ak plánujete strieľať pri nízkom múriku, po kotúle si čupne a môžete z úkrytu páliť. Piráti, ktorí infiltrovali celý demo level, mali tendenciu objavovať sa zo všadiaľ a to v skupinkách. Ich snahou bolo zakaždým vás obkľúčiť, alebo zatlačiť k výbušnému sudu, ktorý v zápätí explodoval. V prestrelkách nejde ani tak o čo najrýchlejšie vyprázdnenie zásobníka, ale o moment prekvapenia, presnosť a kontrolu nad okolím. Nepriatelia na vás nikdy nečakajú, neustále sú v pohybe, sondujú, ak ste sa ešte neprezradili, kryjú sa, ak opätujete paľbu.
|
|
|
Na miestach, kde dochádza k stretu s pirátmi, je vždy dostatok priestoru na sebarealizáciu. Prepady zo zadu s brokovnicou, zbabelé schovávanie sa s presnou pištoľou v ruke, alebo hádzanie granátov. Ovládacia schéma sa veľmi rýchlo dostane do krvi. S tou v Gears of War má zhodných niekoľko prvkov, ako vymieňanie zbraní na d-pade, nosnosť hrdinu obmedzená na dve zbrane alebo hádzanie granátov s predkreslenou trajektóriou letu ananásu, ktorú v Uncharted korigujete SIXAXIS-om.
Filmová výprava
Filmové ambície Uncharted sú nepriehliadnuteľné. Pri skutočne krkolomných kúskoch sleduje Drakea v spomalenom zábere kamera z veľmi dramatických uhloch (napr. pri preskoku priepasti v traileri) a celú akciu osviežujú cut-scény. Jedna scéna tesne pred záverom dema sa nám v pálila do mysle. Drake rúčkuje po úzkych šmykľavých rímsach v tesnej blízkosti vodopádov. Voda ho oblizuje z každej strany a nad jeho hlavou zastala hliadka. Auto však zaparkovala vedľa rafinovane umiestneného sudu s výbušným materiálom. Vyťahujete zbraň, vystrelíte, explózia vyhodí jeep do výšky, v horúcej piruete pristáva pred vašimi nohami, premosťuje dva stĺpy, vy po streche auta rýchlo prejdete ďalej a vrak v zápätí odnesie prúd padajúcej vody.
Celé dobrodružstvo sníma na kameru Elena Fisher, novinárka pre nízkorozpočtovú televíziu. Jej úloha v hre zatiaľ nebola priblížená, ale môžete sa spoľahnúť, že sa vie sama o seba postarať. Z horiaceho lietadla vyskočila na padáku a keď sa Drake na konci dema díval na prázdny padák zavesený na zrúcanine, prebehlo mu mysľou, že bude musieť chuderku zachraňovať. Z obrázkov však vieme, že Elena vám bude asistovať pri prežití riadením jeepu, z ktorého budete páliť po pirátoch a kto vie, možno sa medzi nimi rozvinie vzťah. Očakávame minimálne poriadne vášnivú hádku.
|
|
|
V príbehu bude okrem Eleny na strane Drakea stáť aj Victor Sullivan, majiteľ hydroplánu. Lietadlo ako viete, sa podarí pirátom zostreliť nad exotickým ostrovom. A prečo po Drakeovi a Elene idú piráti? Vec sa má tak. Drake je presvedčený o tom, že legenda o sirovi Francisovi Drakeovi nie je pravdivá, ale že je jeho priamym potomkom a jediným dedicom obrovského pokladu, aj keď dôkazy hovoria o jeho bezdetnom živote. Keď sa teória po nájdení mapy vo Francisovej prázdnej truhle potvrdí, Drake so svojimi parťákmi opúšťa Panamu a naberá smer ostrov. Hľadanie rozprávkového bohatstva môže začať.
Z toho, čo sme mali možnosť vidieť, hrať a to, čo je sľubované, usudzujeme, že Uncharted: Drake's Fortune má ambície stať sa ultimátnou dobrodružno-akčnou hrou tohto roka. Spájanie toho najlepšieho, čo sa za posledné roky urodilo na hernom trhu s tematikou Indiana Jones prekladané špičkovou grafikou a filmovou výpravou je na ideálnej ceste, aby hru majiteľom PS3 závidel každý.
PS3
Vývoj: SCEE / SONY Slovakia / Naughty Dog Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|