Iste ste zachytili informáciu, že Bad Company má byť primárne singleplayerovo orientovaný titul a aj v úvode je spomenuté, že pre DICE to bude v určitom smere podstatná novinka. Výzvy sa ale vývojári nezľakli, pustili sa do práce a ako východzí bod použili bohaté skúsenosti z predchádzajúcich Battlefieldov. Tak ako v Modern Combat či BF 2142 aj tu kladený veľký dôraz na otvorenosť sveta a tým pádom široké možnosti splnenia danej „úlohy“. Zničím radšej nepriateľom most a tak sa nebudú môcť prepraviť cez rieku, ale zároveň tým spomalím aj svoj postup? Spoľahnem sa na to, že sa mi podarí získať vrtuľník a most je tým pádom nezaujímavý? Alebo sa skúsim preplaviť a počkať konvoj na druhej strane s prichystanými výbušninami? V tomto zmysle Zlá Spoločnosť naozaj nesie znaky sandboxovej hry a k pocitu slobody prispievajú významnou formou ovládateľné vozidlá.
Podľa všetkého bude teda štýl hrania orientovaný na maximálnu možnú mieru slobody, pričom bude jedno, v akej postupnosti a akým štýlom sa hráč rozhodne jednotlivé úlohy plniť. Napadá ma prirovnanie napríklad GTA alebo možno ešte skôr so STALKERom. Do takéhoto prirovnania presne zapadá aj úloha Marlowových spolubojovníkov. Tí by vôbec nemali byť ovládateľní, mali by si žiť svojim životom a rozhodovať sa na základe momentálnej situácie. Dôležitým prvkom však bude vzťah medzi hlavný hrdinom a ostatnými vojakmi, pretože práve verbálna komunikácia medzi nimi (a taktiež samozrejme cut-scény) majú za úlohu odvíjať dej a hlavne dať priestor čiernemu humoru a irónii. Irónia a „zápornosť“ hlavných predstaviteľov hry by mali byť tým, čo podľa ľudí z DICE odlíši Bad Company od zbytku konkurencie na poli akčných hier. Veď sa priznajte, nelezú vám už na nervy tí smrteľne vážni, neomylní superhrdinovia zachraňujúci Zem/krajinu/slobodu/rodinu pred hordou útočiacich votrelcov / vojakov / teroristov / únoscov?
Oficiálne nepotvrdený, ale zo screenshotov či videí odpozeraný zoznam (ovládateľných) vozidiel zatiaľ zahŕňa tieto kovové monštrá: Mi-24 Hind, Ka-50 Hokum, AH-64 Apache, UH-60 Black Hawk (helikoptéry), T-90, BMP-3, GAZ-3937 Vodnik, M1A2 Abrams, M2 Bradley, Humvee (vozidlá). K tomu treba prirátať mierne upravené (keďže hra je zasadená do veľmi blízkej budúcnosti) pechotné zbrane súčasnosti, napr. puška XM8 s 40 mm granátometom, G36C, HH 416, ťažký guľomet PKM, snajperku M40, M249 SAW, raketomet AT4 a celú plejádu granátov. Je viac ako zrejmé, že čo sa týka výzbroje & výstroje, Bad Company ponúkne štandardne bohatú Battlefield nádielku a na bojisku sa budeme môcť vyšantiť naozaj do sýtosti. Pikoškou bude manuálne zameriavaná delostrelecká podpora. Cez PDA nadiktujete súradnice cieľa do ústredia ruského delostrelctva, chvíľočku z druhej strany telefónu počujete zmetené ruské výkriky a upresňovanie koordinát a sa už iba pozeráte, ako sa na nepriateľov z oblohy rúti ohnivé peklo.
Zásadnou súčasťou hry priamo ovplyvňujúcou gameplay je deštrukcia. Dovolím si povedať, že od dôb Red Faction sa ešte žiadny titul nevenoval ničeniu prostredia tak, ako Bad Company. A keď si uvedomíte, ako obstarožne je na tom Red Fraction v súčasnosti po technickej stránke, musí vám byť jasné, že ak sa autorom podarí naplniť ich sľuby, čaká nás bomba. A to doslova. Zničiť pôjde totiž všetko, domy sa pod streľbou z ťažkých zbraní zrútia ako keby boli postavené z preglejky, zničiteľné budú vozidlá, ale aj samotné prostredie (zem, stromy atď) – hovorí sa, že cca 90 % bojiska bude takmer dokonale podliehať zákonom fyziky.
Deštrukcia ale nebude len nepodstatné, i keď dobre vyzerajúce pozlátko. Bude tvoriť neoddeliteľnú súčasť jednotlivých levelov a naozaj s ňou treba rátať ako so závažným faktorom. Je síce pekné, že dom je celkom použiteľným úkrytom pred nepriateľskou paľbou. To ale platí iba dovtedy, kým vás ohrozuje iba streľba z ručných zbraní. Akonáhle prídu na rad granáty, protitankové päste, mínomety, vozidlá alebo nebodaj artiléria, treba sa v záplave sutín sypúcich sa vám do vlasov čo najrýchlejšie vydať (v tom lepšom prípade) na organizovaný ústup a z bezpečnej diaľky sa pozerať, ako sa domček bortí. Ďalším možným príkladom využitia deštrukcie, tentokrát ako priateľa v boji (poznáte to porekadlo – deštrukcia je dobrý sluha, ale zlý pán) je príprava cesty. Za normálnych okolností by ste sa tanku skúsili vyhnúť kanálmi, zákopmi, alebo by ste sa modlili, aby si vás jeho posádka nevšimla. Bad Company však ponúkne aj ďalšiu možnosť. Čo takto si prestrieľať cestu cez okolité domy? Stačí im len dostatočne prieraznou zbraňou rozbúrať steny, prebehnúť cez nich a tank nechať v bezpečí za sebou.
Keď už toľko spomíname deštrukciu, nesmieme zabudnúť ani na jej uplatnenie v multiplayeri. Bohužiaľ, naše konštatovanie bude vďaka nedostatku akýchkoľvek podrobnejších informácií veľmi strohé. Multiplayer bol potvrdený (až 24 hráčov) a vie sa, že v ňom bude hrať významnú rolu deštrukcia. To je asi tak všetko. Môžeme hádať, či sa znova bude bojovať o vlajky, aké povolania nám budú ponúknuté, ako a či vôbec bude zohľadnené levelovanie postavy (v jednom rozhovore sa zástupca z DICE vyjadril, že na získavanie bodov, odomykanie nového vybavenia a zbraní sa rozhodne tešiť môžeme), ale oficiálne sa o detailoch multiplayeru mlčí.
Efektné explózie budov, rozmetanie vozidiel na drobné kúsky, dynamické menenie terénu a ďalšie hrátky s fyzikou by neboli možné, ak by tvorcovia nemali k dispozícii dostatočne mocný nástroj na ich výrobu. Tým sa stal inhouse engine Frostbite. Okrem výnimočne spracovanej deštrukcie má na starosť aj vierohodné zobrazovanie prostredia a realistické spracovanie postáv. Z obrázkov je vidieť, že sa engine môže smelo porovnávať s ostatnými top produktmi na scéne. K zaujímavým technológiám, ktorými sa autori pýšia, patrí tiež HDR zvuk. Podobne ako pri HDR nasvietení sa bude skúmať zdroj zvuku a jeho aplikácia v rôznych prostrediach. Samopal bude inak znieť v drevenej chatke, inak v murovanom dome a inak na otvorenom priestranstve.
Stále žije nádej, že sa Bad Company objaví aj na PC, zatiaľ sa však na dobrodružstvá Prestona Marlowa a jeho kupánov môžu tešiť iba majitelia Xboxu 360 a Playstation 3. Bola by škoda, keby autori nezapracovali aj na konverzii pre PC, pretože nový Battlefield vyzerá naozaj nádejne. Realistická deštrukcia, množstvo ovládateľných vozidiel, široká plejáda zbraní a to všetko vo výbornom grafickom spracovaní. Prirátajte si k tomu (dúfajme) vyvážene spracovaný singleplayer a multiplayer, sľubovaný drsný humor a dostávame titul, ktorý by by si zaslúžil hrať každý hráč bez rozdielu pohlavia, rasy, náboženstva a platformového presvedčenia.