NINJA BLADE |
NINJA BLADE |
Prvá zmienka o pripravovanej akcii od From Software prešla pomedzi prsty bez väčšieho povšimnutia. Registrovali sme ju, no od tvorcov sérií Armored Core a Tenchu sme čakali prirodzene niečo iné ako samovraždevný vstup do ringu, kde sa o prvenstvo naťahujú God of War, Ninja Gaiden a Devil May Cry. Opatrné kroky k stojanu s hrou boli na naše prekvapenie vystriedané nefalšovanou nirvánou. Kratučké demo nám ukázalo, že o tejto hre budeme ešte počuť (či už v dobrom alebo zlom, závisí od autorov). From Software vie robiť aj iné hry ako tie s robotmi!
Tak za prvé, Ninja Blade je spektakulárna (pozor, toto nie je superlatív vycucaný z prstu) akcia v duchu veľkolepých blockbustrov strieborného plátna. Zaváňa tak trochu Devil May Cry, postava ako keby vypadla z Genji a jednoduchý, ale na kombá bohatý súbojový systém spolu s quick time eventmi, je ako vystrihnutý z God of War. Ninja Blade jednotlivé elementy nielenže mixuje správne, ale vie ich aj dávkovať s takou údernosťou, že po odohraní približne 10-minútovej ukážky sme mali chuť rozbehnúť demo na vyššej obtiažnosti.
O príbehu hry sa vie len toľko, že ninja stojaci na strane dobra čelí neznámemu nepriateľovi, ktorý premieňa obyvateľov na kreatúry a nemŕtvych agresorov. Úvodná scéna zachytáva letku vrtuľníkov a prípravu na zoskok medzi mrakodrapy nocou zahalenou Tokiu. Už počas prvých sekúnd je jasné, že From Software zamýšľa svoju akciu poňať inak, že bude veľkolepejšia a filmovejšia. To je to správne slovo. Akákoľvek cut-scéna je doplnená quicktime eventom, ktorý sa viaže na prevádzanú akciu. Pri plachtení vzduchom je to napríklad vystreľovanie hákov. Časté prestrihy nijako nenarúšajú dynamiku hry a plynule (rozumej bez loadingov) nadväzujú na gameplay.
Zoskok z vrtuľníka je zakončený šípkou cez okno zničeného mrakodrapu, kde už na hrdinu čakajú prví nepriatelia. Do rúk sa nám dostáva veľmi rýchlo súbojový systém a prepínanie zbraní on the fly. D-padom pohodlne vymeníte základnú katanu za dva krátke meče s reťazami a ťažký obojručák. Každá zbraň má pochopiteľne svoje silné a slabé stránky, ktoré sú viac menej jasné už z popisu a netreba ich bližšie rozoberať. Základom sú dva údery – rýchly a špeciálny. Vzájomným kombinovaním vykúzlite bez dlhšieho študovania efektné kombá. Na jednej strane sú súboje veľmi dynamické a hra presne reaguje na vaše požiadavky, na druhej vykrádačka podberákov (vyhadzovanie nepriateľov do vzduchu) až tak veľa údivu nevyvolá. Popri zbraniach ovláda hrdina aj nejaké to kúzlo, dokáže vygenerovať vietor, vyvolať cyklón a pod.
Krátka žatva zombíkov na streche a v chodbách sa rýchlo zmení na strmhlavý beh po stene mrakodrapu. Hra pridáva na tempe a mení náladu novou sadou nepriateľov – lietajúcimi príšerami. Nič, s čím by si ninja neporadil. Katana sa zablyští a vzduchom už lieta perie. Po tomto intermezze už nasleduje prvý kontakt s niečim veľkým, čo signalizuje aj ninja inštikt (kamera sleduje oko hrdinu a vy máte maličký moment na prípravu). Spúšťa sa quick time event, ninja vystreľuje háky a krúži okolo obrneného osemnohého pavúka na streche jednej z výškových budov.
Hrdina pristáva niekoľko metrov od monštra. Delí ich od seba iba tenký mostík. Pavúk neváha ani na chvíľu a útočí tlakovými vlnami na úrovni zeme a zvislými pásmi energie. Odomyká sa nová schopnosť - Ninja Vision, obdoba bullet time. So spomaleným časom nie je žiadna z vĺn prekážkou a boss konečne ochutnáva silné údery obojručákom. Snaží sa zo všetkých síl bojovať, vypúšťa lávové kamene a keď je jedna z jeho nôh odhalená, ninja inštinkt zaprotestuje a spúšťa sa nová minihra. Situácia sa znovu opakuje, pavúk vypúšťa tlakové vlny, potom zase dávku explodujúcich kameňov. Úderom už nedokáže vzdorovať a ďalšia predná noha je bez panciera. A potom prichádza studená sprcha, stmievačka, Thank you for playing the demo.
Takto navnadených nás demo nechalo nechápavo pozerať na LCD panel a krútiť hlavami nad tým, ako to From Software dokázal. Technicky konkurencieschopná akcia, ktorej ťažisko leží vo filmovej výprave a veľkolepých scénach má veľký potenciál stať sa prekvapením budúceho roka. Absolútne bez nejakej pompy zobrala Ninja Blade na seba všetku slávu, čo jej môže aj uškodiť. Opakujúce sa quick time eventy pri nepodarených nájazdoch sa môžu ľahko prejesť a ak nestúpne obtiažnosť, tak sa z hry stane prechádzka záhradou, čo je v tomto žánri absolútne rúhanie.
From Software nás poriadne navnadil a my dúfame, že sa im podarí vo finále priniesť rovnako úžasný aj zvyšok hry. Veď nie nadarmo sme Ninja Blade pasovali za najlepšiu hru tohtoročnej Tokyo Game Show.
Xbox 360
Vývoj: Microsoft / Microsoft / From Software Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|