RED FACTION: GUERRILLA - MULTIPLAYER

RED FACTION: GUERRILLA - MULTIPLAYER

Červená planéta je prístupná už aj hre pre viacerých hráčov.

Krátko po uvedení singleplayerového dema sa v digitálnych distribučných kanáloch Xbox 360 a PlayStation 3 objavila aj multiplayerová ukážka Red Faction: Guerrilla.  Už od ohlásenia začiatku vývoja titulu štúdio Volition deklaruje, že hlavným atribútom hrateľnosti má byť takmer dokonalý deštrukčný systém a všadeprítomná fyzika. Otázka znie, ako sa v takomto „rozpadávajúcom“ svete hrá proti živím protihráčom.

Začnime číslami. V plnej verzii ponúkne hra 21 rôznych máp pre 16 hráčov v týchto 6 herných módoch:

- Anarchy
- Team Anarchy
- Capture the Flag
- Siege
- Demolition
- Damage Control

Ak spresním, že Anarchy je označenie pre klasický deatmatch, iste vám nemusím ďalej vysvetľovať, o čo pôjde aj v móde Team Anarchy. Capture the Flag je taktiež variáciou na multiplayerovú klasiku s jednou výnimkou – vlajka samotná sa bude dať použiť ako zbraň. V Siege je úlohou jednej bojujúcej strany čo najviac zničiť nepriateľskú bázu, druhá strana sa naopak snaží svoju základňu chrániť. Mód Demoliton bude od hráča s označením VIP vyžadovať, aby jednak spôsoboval protivníkom čo najviac poškodenia, ale zároveň ochraňoval vlastnú existenciu za pomoci tímovej spolupráce. No a na koniec tu máme Damage Control, ktorý je prístupný aj vo vydanom MP deme, a preto sa mu budeme venovať pozornejšie.



Fungovanie Damage Control by sme mohli vysvetliť napríklad na Battlefielde 2, resp. na hociktorej hre založenej na princípe „získaj a obráň vlajku“. Keďže je ale Guerrilla postavená na deštrukcii, miesto vlajok budeme ničiť, obsadzovať a znovu získavať budovy. Na každej mape (v deme sú dve mapy) sa nachádzajú tri takéto špeciálne veže (alebo skôr vežičky, lebo sa jedná naozaj o ministavby). Možno až príliš štedrý, rozumej zaberajúci príliš veľa miesta, HUD displej zobrazuje polohu týchto budov, stupeň ich poškodenia a tiež ich aktuálneho držiteľa. Tá z dvoch bojujúcich skupín, ktorá má pod kontrolou viac vežičiek, získava za daný čas viac bodov. Akonáhle je dosiahnutý bodový alebo časový limit, hra končí.

Najväčším negatívom módu je samotné ničenie veží. Stačí totiž len odstrániť prípadnú stráž a troma údermi povestným Red Faction kladivom vežu premeniť na kopu sutín. Tým je prvá fáza preberania ukončená. Následne je potrebné vytiahnuť opravovaciu „zbraň“ a za ďalších pár sekúnd je vežička opäť funkčná s tým rozdielom, že už zarába body pre vašu bojujúcu stranu. Chýba nejaký zložitejší, na taktiku náročnejší postup, vyžadujúci spoluprácu hráčov. Keďže sú navyše na jednom bojisku tri veže, častokrát dochádza k rozdrobeniu akcie, kedy jedna i druhá skupina hráčov behá medzi vežičkami a navzájom sa aj niekoľko minút nestretnú.

Deštrukcia budov sa na ponúkaných mapách hodí skôr iba na prezentačné účely. Zo začiatku je rozbíjanie stien, stropov, podláh a všetkého naokolo zábavné, neskôr sa to stane rutinou a keďže ani rozbíjanie (snáď okrem dier v plotoch) nepomáha v získavaní taktických výhod, čoskoro vás prestane ničenie budov baviť.

Do podobnej situácie vás dostanú aj zbrane. Darmo sa hra hrdí samopalmi, energetickým zbraňami, raketometmi, snajperkami či elektrickou zváračkou. Najlepší, najúčinnejší a najpoužívanejší pomocník v boji je banícke kladivo. Je neuveriteľne silné, dá sa použiť na ľudí, rovnako aj na budovy. Jedinou jeho nevýhodou je krátky dosah. Tu nastupujú na scénu pomocné batôžky. Okrem 4 zbraní totiž môžete so sebou na chrbte nosiť jeden špeciálny batoh umožňujúci lietanie, rýchlejšie behanie, neviditeľnosť atď. Kombinácia kladiva a správne zvoleného batohu zaručuje takmer vždy úspešný lov.


Pomimo online MP módov si ničenie budov budeme môcť vyskúšať v zaujímavom offline prídavku Wrecking Crew. Za jednu konzolu si sadnú až traja hráči, ktorí budú podľa zvoleného režimu (Total Chaos, Escalation, Barrel Dash, Rampage) musieť za stanovený čas spôsobiť čo najväčšiu škodu. Po uplynutí času sa výsledné skóre zapíše do celkových štatistík a napriek tomu, že Wrecking Crew je primárne o offline párty zábave, istá online rivalita vďaka celosvetovým rebríčkom chýbať nebude.

Mierne sklamanie určite spôsobí informácia, že ani jeden MP režim nebude podporovať žiadne dopravné prostriedky (vrátane sľubne vyzerajúcich baníckych robotov prezentovaných v rôznych traileroch). Otáznik tiež visí nad systémom zbierania skúseností. Demo naznačuje isté možnosti odmeňovania za dosahované výsledky, následného povyšovania a odomykania postáv a vybavenia. Uvidíme, ako to celé nakoniec v tomto smere dopadne.

Po odohraní niekoľkých Damage Control zápasov treba povedať, že multiplayer Red Faction: Guerrilla je celkom zábavný, no rozhodne sa nejedná o prelom v žánri. Fyzikálny engine a ničenie budov sú skôr iba na okrasu a neprinášajú takmer žiadne priame ovplyvnenie hrateľnosti. Situácia sa môže výrazne zmeniť, keď si vyskúšame ostatné módy, ktoré z deštrukcie dúfajme dokážu vyťažiť ďaleko viac.


napísal je2ry 26.5.2009
Páči sa mi!
RED FACTION: GUERRILLA - MULTIPLAYER


PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: THQ / CD Projekt / Volition
Štýl: Akčná Adventúra
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania:  jún 2009
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Efootball (0)
Prosím vás hrávate niekto Efootball? Hľadám nejakú...
|Steam awards 2024 (2)
Sem môžete písať ako ste hlasovali na Steam Awards...
|Záchrana ranenej pc zostavy (12)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či by niekto ne...
|Gamepady (17)
vsetko ohladom a okolo gamepadov...
|Chodíte k lekárom? (11)
Stáva sa vám niekedy, že po intenzívnych hrách nem...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29898)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk