RATCHET & CLANK FUTURE: A CRACK IN TIME |
RATCHET & CLANK FUTURE: A CRACK IN TIME |
Jeden je posledným z druhu Lombaxov, teda aspoň sa tak o ňom hovorí, ten druhý zase vyniká intelektom, bleskovou analýzou, suchým humorom a bezmocnosťou proti väčším a vyšším. Ten druhý bol unesený a prvý menovaný ho už dva roky hľadá. Stále bez výsledku.
Boli sme toho svedkami v Tools of Destruction, vynikajúcom next-gen debute série Ratchet & Clank, o rok neskôr pirátska mini epizódka Quest for Booty veľa svetla do hľadania po Clankovi nevrhla, no práve v záverečnej časti trilógie A Crack in Time má byť vysvetlené všetko a dokonca aj to, ako únoscovia – malé potvorky Zoni – poslúchajú rozkazy zákerného Dr. Nefariousa. Ratchet zistí, že nie je posledným žijúcim Lombaxom, stretne nových priateľov a Clank sa zoznámi so svojím tvorcom Orvusom.
A niekde medzi tým si nájde svoj priestor Kapitán Qwark a určite aj ďalšie strelené postavičky odľahčujúc vážne dobrodružstvo, ktoré prevedie dynamické duo naprieč celým vesmírom. A Crack in Time stavia na trademarkoch predchodcov, akcia je stavaná pod nad všetko ostatné, no nezabúda sa ani na charakteristické rozbíjanie krabíc, hľadanie zlatých skrutiek a pochopiteľne na skákanie, prekonávanie prekážok pomocou nových hračiek a riešenie enviromentálnych puzzlov, ktoré dostávajú nový rozmer. Doslova.
Majster manipulácie s časom
Hrateľné demo rozdelené na dve časti nám ukázalo, čo si autori predstavujú pod pojmom variabilita . Začneme modelom číslo XJ-0461, teda Clankom, ako ho v hre nazýva nový spoločník, robot Sigmundo. Svojou nevymáchanou hubou pripomína PR agenta, svojím výzorom zase model určený na upratovanie. Jeho cieľom je vo Veľkých hodinách priviesť Clanka až k jeho tvorcovi Orvusovi. Úloha je to zdanlivo jednoduchá, ale ak si predstavíte, ako všetko v tejto lokalite tiká, ako sa všetko točí, ako je každá ďalšia plošinka vzdialená neprekonateľnou priekopou od tej, na ktorej stojíte, viete, že tu si ponamáhate závity.
V úvode si odskúšate chargované skoky vďaka Clankovej vrtuľke. Po opakovanom stláčaní skoku ho vynesie o kúsok vyššie (až do štvornásobku jeho výšky). Prvou hračkou v deme boli kvantové granáty, ktoré dokážu spomaliť všetko, čo sa nachádza v dosahu výbuchu reprezentovanom nafúknutou priehľadnou bublinou. Ak vo vnútri rozrazíte debničku so skrutkami alebo tam vkopnete nepriateľa, začnú ladne plachtiť vzduchom a vy sa môžete uchechtať k smrti na ich prekvapenom výraze na tvári s vypleštenými očami.
Granáty sú výborné na zdolanie akéhokoľvek rýchlo sa pohybujúceho objektu. Stojí vám v ceste točiaci sa prstenec, ktorý by bol vhodný ako plošinka, keby nemal takú raketovú rotáciu? Hoďte naň granát a spokojne sa od neho odrazte. A ako to už býva zvykom v Ratchet & Clank hrách, okolo novej zbrane sú nielen postavené nové prekážky, ale aj bossovia. V závere úrovne sa Clank stretá s prerasteným firebalmi chŕliacim strážnym robotom, ktorého musíte spomaliť granátom a potom ho údermi doraziť.
Som lepší opravár ako Ratchet!
Clank vo Veľkých hodinách získa aj mimoriadne účinné žezlo. Stačí s ním mávať pri pokazených, zničených objektoch a oni získajú svoj pôvodný stav! No najlepším zlepšovákom vo výbave malého plecháča je nahrávanie a prehrávanie vlastných aktivít. Týmto spôsobom sa dá využiť projekcia vlastného ja na simultánne prevedie akcie. Povedzme, že jeden podlahový spínač otvára dvere z miestnosti von, ak je zaťažený. Spustíte nahrávanie, postavíte sa na spínač a nahrávanie zastavíte. Potom ho znovu spustíte, pričom sa paralelne prehráva už uložený záznam – druhý Clank beží k spínaču. Vy sa tak bez problémov dostanete z miestnosti von.
Táto technika je neskôr používaná aj na diabolskejšie puzzle, ktoré vyžadujú aj systém pokus-omyl. Záznam je časovo obmedzený a ak si k tomu pripočítate napríklad rýchlo sa točiace prstence a sériu plošiniek, medzi ktorými treba skákať, ten časový limit možno spôsobí, že niekde pred koncom zletíte a dáte si pasáž znovu. Clankova časť je zameraná výhradne na riešenie logických problémov, aj občasné boje sú vlastne hádankami, len v trochu inej podobe. Slabé telíčko robota nevydrží opakované zásahy, takže musíte rafinovane využívať prostredie a hračky, ktoré má k dispozícii. U Ratcheta je situácia opačná.
Nabiť grgomet!
V Krell Canyon rozpútali peklo agorianskí jazdci napádajúci nevinných obyvateľov. Ratchet s novým pomocníkom Alisterom Azimuthom odpovedajú tučným arzenálom. Nepriatelia osedlali prasodinosaurov s fialovo-žltou kožou, ale nemajú šancu proti Sonic Eruptoru – grgometu. Táto zbraň vypúšťa zvukové vlny grganím mimoriadne účinným na krátku vzdialenosť. Pochopiteľne, že v inventári nechýba najlepší priateľ, raketomet Negotiator, plazmová sniperka, alebo úplná novinka Cryomite Glove, ktorá vyvoláva dočasné zmrazenie nepriateľov.
Krell Canyon tvorí pomerne veľká mapa, séria vodopádov, vystreľovacích rámp a jazierok, cez ktoré sa výborne jazdí na lietajúcich korčuliach. Ratchet s nimi dosahuje vysokých rýchlostí, vie s nimi absolvovať ďaleké skoky a dostať sa na miesta, kam by potreboval pomoc svojho strateného priateľa Clanka. Po zničení agorianských jazdcov, čo bola mimochodom hračka, na scénu vstúpia trojhlavé hydry s ohnivými radiálnymi útokmi. Pásové stroje sú odolné a nepustia si vás k telu.
Kombinácia Cryomite Glove a Negotiator prináša prvé výsledky, hydra je po pár strelách nehybná a je nutné priskočiť k nej a vytrhnúť skrutku držiacu jednu z hláv. Po ďalších dvoch takýchto zásahoch francúzskeho kľúča hydra exploduje v kúdoloch dymu a skrutiek potrebných na upgrady. Apropó, výbuchy a ohňové efekty. Autori na ich vykreslenie používajú odlišnú renderovaciu techniku ako na z časti deštrukčné prostredie, ktoré využívajú protivníci na krytie. Pri pohľade na particle efekty, animované postavičky a svetelné efekty sa neviete zbaviť pocitu, že sa dívate na koláž GCI a ručne animovanej grafiky.
Dvojica demo ukážok podčiarkla diverzitu oboch hlavných postáv, nezávislé využívanie síl aj bez spoliehania sa jeden na druhého a, samozrejme, aj rozdielnosť svetov, kde sa Ratchet a Clank budú pohybovať. Pokiaľ sa ukáže, že Insomniac Games vydrží invencia a nápady až do konca, pričom si A Crack in Time zachová dĺžku predchodcu, máme tu hopsačku roka. Kto raz prepadol čaru tejto série, už niet iného východiska, iba konzumovať ďalšie dobrodružstvá.
PS3
Vývoj: SCEE / SONY Czech / Insomniac Games Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|