MOTORSTORM: APOCALYPSE

MOTORSTORM: APOCALYPSE

Off road apokalypsa

Dojmy

Tak ako ma naučil WipEout počúvať dunivú elektroniku a agresívny rýchly punk séria Burnout, tak ma naučil MotorStorom počúvať drum & bass, hovorím Mattovi Southernovi, šéfovi vývoja MotorStorm: Apocalypse v priateľskom rozhovore krátko po prezentácii. Máš rád Pendulum, pýta sa. Tak to ťa poteším, odpovedá si v zápätí a nechávam mu na papier kvôli silnému britskému prízvuku napísať mená zodpovedných za soundtrack. Elite Force namixuje muziku od Lalo Schrifrina (Dirty Harry, Mission Impossible, Starsky & Hutch), dodáva to hre filmový nádych, hovorí Southern.

Nemôžeme nesúhlasiť, MotorStorm: Apocalypse znie a vyzerá úplne inak. Nie je to striekajúce blato na vyprahnutom kuse zeme, ani modré lagúny exotického ostrova, ale betónová džungľa, ktorá ladne kolabuje za tónov razantnej a vôbec nie lámavej kolosálnej hudby, akú počujete skôr vo veľkofilmoch ako v hrách a už vôbec nie v racingoch. Výbuchy dotvárajú dielo skazy, ale vám je to jedno, upaľujete cez práve otvorenú dieru v zemi, zapínajú sa reflektory krájajúc tmu pred vami a dávate pre istotu bodíček súperovi, ktorý nestíha vybrať správnu skratku von z tunela metra a zatiaľ čo jeho zamestnávajú pevné základy stĺpu, vás na popraskaný asfalt katapultuje zlomená betónová doska a ste vonku.

MotorStorm: Apocalypse má nabrúsenú náladu od prvého momentu, keď si zoberiete ovládač do ruky. Akoby aj nie, organizátorov festivalu, ktorý presunuli najnovší ročník do prostredia zemetrasením zničeného mesta, nemá v láske súkromná armáda, ktorá tu stráži majetok a už vonkoncom ich neznesú blázni, ktorí sa hádžu pod kolesá a znepríjemňujú vám život napríklad cisternou ťahanou za kamiónom, ktorá sa znenazdajky o vás oprie zprava práve v momente, keď je odpísakaný pretek a vy sa z chaotickej výmeny laku snažíte predrať do vedenia. 


Dole, dole, dole

Ničenie prostredia a okolie trate máme ešte zakorené z explozívneho gameplayu Split Second, ale treba brať na zreteľ, že v MotorStorm: Apocalypse neexistujú žiadne zbrane ani diaľkovo odpaľované nálože. Zmenu prostredia v meste má pod palcom zemetrasenie a mení sa dynamicky. „Ako jazdíte, bude v reálnom čase roztrhané na kusy sériou ničivých otrasov," hovorí Nothern. A aby toho nebolo málo, tak mesto je perzistentné, čo znamená, že ak v jednom preteku budete vidieť ako sa dvom mrakodrapom podlomia nohy, tak v ďalšom ich nájdete v hlbokom objatí na zemi.

Ak navštívite lokalitu, kde ste už predtým jazdili, objavia sa aj nové skratky a otvoria nové možnosti ako pretekať a bojovať nielen s nepriateľmi, ale aj vybuchujúcim prostredím.

V kampani má byť približne štyridsiatka unikátnych pretekov, pričom v každom uvidíte nejaké tie zmeny. My sme mali možnosť odohrať iba kratučký úsek, ktorý bol o to zaujímavejší, že pretek štartoval aj končil za pochodu, navyše cieľovú rovinu mal zavesenú pod sebou vrtuľník. Dynamiku kampane podtrhuje aj fakt, že sa na celý festival dívate z troch uhlov.

Postupne sa zoznámite s tromi jazdcami, ktorý predstavujú aj úroveň obtiažnosti. Rookie, Survival a Veteran, každý z nich má svoj vlastný príbeh, jazdia však v odlišných častiach mesta proti inej AI simultánne, teda naraz. Len hráč sa s nimi zoznámi sekvenčne, od najväčšieho amatéra až po ostrieľaného profíka. Všetkých však spojí koniec a tým je únik z mesta na lietadlovú loď, spojluje Nothern. Medzitým si užijete jazdy po stenách mrakodrapov, ktoré pod kolesami klesajú k zemi, na ich strechách s úžasným výhľadom na celú scenériu, cez pokrútené mosty, zničené nábrežie, alebo v interiéroch kancelárskych budov. „Toto nie je klasické jazdenie na cestách, ale MotorStorm v urbanistickom prostredí." Aby sme parafrázovali Nothernove slová, keď príde MotorStorm do mesta, nezabudne si od starostu vypýtať kľúče. 

MotorStorm: Apocalypse

Kľúče od mesta

Kampaň by mala predstavovať 8 – 10 hodín jazdenia. Na MotorStorm to nie je veľa, ale autori vsádzajú všetky prachy do masívneho Wrecreation módu. „Počítame s tým, že tu strávia hráči viac ako 150 hodín," vysvetľuje Nothern. Tento režim už možno poznáte z predošlých MotorStorm hier, no tentoraz ponúka viac ako len zmesku iných módov. Vy si môžete vytvoriť nové s vlastnými pravidlami a potom sa o ne podeliť s priateľmi online. Wrecreation inšpirovaný mottom Create, Share & Play umožní nastaviť všetko od počtu kôl, časového obmedzenia, počtu áut na trati až po také veci, čo je vlastne cieľom vašeho módu. Môže to byť napríklad počet predbehnutí kamiónov na klopenom ovále. Apocalypse obslúži štyroch hráčov v splitscreene a 16 hráčov online, tieto počty môžete ďalej ľubovoľne kombinovať. Štyria môžu hrať na jednej konzole proti tuctu ľudí online.

S vytváraním vlastného obsahu súvisí aj tunovanie a modifikovanie vozového parku. Od spojlerov, častí karosérie, vinyly, cez farbu laku, až po nálepky a rôzne nápisy môžete meniť na vozoch všetko a potom sa s vašimi výtvormi pochváliť. Okrem vonkajších úprav sa bude dať upraviť aj výkon auta rôznymi perkami. Je to systém podobný Bluru. Jednotlivé upgrady sú rozdelené medzi riadenie, boost a boj, pričom v každej kategórii sú ďalšie a ovplyvnia rýchlosť alebo odolnosť voči nárazom. V garáži Apocalypse sa objaví päť nových tried vozidiel, ktoré sú prispôsobené pre jazdu v meste. Ide o muscle autá, superšporty, superbajky a choppre. Všetky ostatné z Pacific Rift vrátane kamiónov, monster truckov, rally áut, ATV a motoriek sa takisto zúčastňujú šialeného festivalu.

A keď sme už u tých áut, tak treba spomenúť, že po prvýkrát v histórii série sa v Apocalypse objavia dynamické svetlá. Predsa, počas jazdy v kanáloch alebo v noci medzi sutinami potrebujete vidieť, treba si však dávať pozor, stačí jedna kolízia a reflektory si rozbijete a neuvidíte na cestu. Mantrou MotoStormu bolo jazdenie cez deň a párty v noci, teraz sa to mení. „Toto sú preteky a párty nonstop po celý deň," ukončuje prezentáciu Northern. 


Off road Apokalypsa

Najväčšou inšpiráciou pre Evolution Studios boli tie najväčšie dobrodružstvá a FPS akcie dneška, čím sa modifikovala a viditeľne upravila tradičná agresívna nátura jazdenia proti rôznym triedam vozov na jednej trati súčasne. „Toto je kompletné prekopanie MotorStormu,“ dodal Northern na úplný záver.

MotorStorm: Apocalypse si udržuje charakteristický feeling špinavého racingu a pretekov bez pravidiel. A keď tu neplatí fair play, tak prečo malo mať prostredie nejaké hranice? Držíme Evolutions Studios palce, tretí diel MotorStorm vyzerá luxusne.


napísal spacejunker 20.7.2010
Páči sa mi!
MOTORSTORM: APOCALYPSE


PS3

Vývoj: SCEE / Evolution Studios
Štýl: Racing
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 16. marec 2011
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29279)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk