WITCHER 2: ASSASSINS OF KINGS |
WITCHER 2: ASSASSINS OF KINGS |
CD Projekt Red nikdy nesklamal. Poľský tím mám rád, aj keď ich celosvetovo úspešný debut mám stále na poličke a čaká, kým buď upgradnem svoj štvorročný notebook alebo bude White Wolf úspešne reinkarnovaný pre konzoly. Po čistkách už medzi vývojármi nemám toľko kamarátov, ale ide stále o veselú partiu, ktorá dáva najavo, že vie, čo robí a že to robí s radosťou. V Amerike sa tlačili v stánku spolu inými titulmi od Atari, na nemeckej pôde bola koncentrácia vývojárov znásobená náročnejšou prezentáciou.
Prečo píšem práve o veciach, ktoré nesúvisia so Zaklínačom 2, má svoj dôvod. Spôsob, akým je vám odprezentovaná hra, sa odrazí v texte. Suché fakty zostanú suchými faktami, ak nie sú podporené správnym komentárom. CD Projekt Red si vždy potrpel na netradičné pohostenie a o desiatej ráno taktne odmietam poľské tretinkové, pretože ide o moju prvú prezentáciu a verím, že namiesto zlatistého moku budem do seba liať jednu kávu za druhou.
V malom stánku je zopár stoličiek a na nich položená podivná krabica. Čo spočiatku vyzeralo ako prototyp krabičky finálnej verzie sa ukáže ako podarený vtip Polákov. Witcher 2: Papercraft of Kings je snáď najlepší a ojedinelý z press kitov, ktoré sa už úspešne pretavili do elektronickej podoby. Herné balenie obsahuje tri postavičky (vystrihovačky), nálepku, poviedku od Sapkowskeho v nemčine a skvelý zápisník s perom. Dokonca sa na prvých stránkach nachádzajú aj poznámky z prezentácie, nezabúda sa na spomenutie pivečka, porovnávačky, ako aj to, že CD Projekt je jednoducho strelená parta. Ale späť k Witcherovi.
Zamotaná cesta
Ak by sa predsa len niekomu zacnelo za číslami, tak Witcher 2 bude obsahovať tri začiatky, 16 koncov, 6 znamení, 150 minút prestrihových scén a viac ako 30-ku brnení. A keď už sme pri porovnávačkách, odporúčam pozrieť sa na grafickú vizualizáciu questov. Pavúk, ktorý tvorí iba jednu časť celého príbehu, snáď sám vypovedá o tom, že nech sa budete akokoľvek rozhodovať, tak vaše činy nezostanú nepovšimnuté. Naše prvé zoznámenie so zaklínačom začína pri jeho podobizni. Od originálu je jeho tvár ošľahaná questami a znameniami, dokonca sa objavujú na nej aj nové jazvy, no je to starý dobrý Geralt.
Neviem, ako to robí CD Projekt Red, ale keď vám BioWare ukazuje Dragon Age 2 a snaží sa vás slovami opiť, že bola vylepšená grafika a na obrazovke vidíte niečo, čo je kvalitatívne horšie ako originál, spomeniete si na Witchera 2 a jeho ostrú, detailnú a bezchybnú grafiku s úžasným zmyslom pre detail a atmosféru. Tá rovnica TW2 (gfx) > F:NV > DA2, DOH v poznámkovom bloku nie sú prázdne slová. Witcher 2 je najkrajšou RPG, ktorá v dohľadnej dobe vyjde. Nový engine je multiplatformový, no momentálne sa autori sústredia iba na PC verziu, konzolová verzia nie je vylúčená, ale o nej sa nehovorí.
666 Ways to escape Prison
Centrom prezentácie je demonštrácia rôznych rozhodnutí na queste, kedy je Geralt uväznený v cele hlboko v zámku rodiny La Vallete. Witcher 2 má tri začiatky a tie sa odvíjajú od vašich krokov v pôvodnom Zaklínačovi a ak náhodou nevyhrabete sejvy, tak o kľúčových momentoch sa rozhodnete ešte pred začiatkom nového dobrodružstva. Z väzenia sa dá ujsť štyrmi rôznymi spôsobmi, nie je ich 666 ako stojí v poznámkovom bloku. Dva súvisia priamo s rodinou La Valletovcov a od záchrany jedného alebo druhého člena rodiny sa potom odvíjajú ďalšie dve možnosti, ktoré majú dočinenia so štýlom hry – Ninja Style alebo Butcher Style.
Witcher 2 vďaka novému enginu nebude mať 700 loading obrazoviek ako originál, ale iba štyri. Streamovacia technológia dokáže divy a hra plynule vie prejsť z interiéru do obrovských exteriérov, ako aj zo statickej obrazovky s tipmi a trikmi priamo do dungeonu, kde Geralt visí za ruky na reťaziach. Hra od tohto momentu sa nedá označiť inak ako moderná 3rd person hra s prepracovanými RPG prvkami. Geralt to skúša na stráže s rečami o nevine a potom zavalitejšieho vojaka vyprovokuje, že jeho slová stratia na váhe, ak nebude medzi nimi stáť mreža.
Oslobodiť sa z pút je možné aj s použitím kľúča, ktorý hrdina získal od kamaráta. Provokatér Geralt sa po otvorení mreží spúšťa na zem a posiela prvú stráž rýchlymi chvatmi na zem ako vycvičený agent. Pri druhom nepriateľovi kamera zaujíma pozíciu tesne nad ramenom a sme svedkami dynamického boja so symbolmi po stranách, ktoré signalizujú nekryté miesta súpera alebo nutnosť bloku. V normálnej RPG by sme nič takéto nečakali, no boje na blízko majú štýl a dobre sa na ne pozerá vďaka výbornej choreografii a plynulosti pohybov.
Paralely
Aby CD Projekt RED demonštroval rôzne možnosti úteku, priniesol na stánok rovno dva počítače. Ak sa už raz rozhodnete, nie je cesty späť a verte, že rozhodnutia nie sú dobré a zlé, ale sú postavené na menšom a väčšom zle. Ako prvý štýl je predvádzaný Ninja postup, inými slovami stealth. Geralt znameniami zhasína fakle a vytvára si pôdu pre tiché napredovanie, lepenie sa o steny a využívanie tieňov. Ak nám táto časť niečo pripomína, tak je to práca Sama Fishera v teréne. Z inventára vyťahuje lektvar a po jeho užití, vidíme nepriateľov cez steny. Nejde však iba o jednoduché zvýraznené siluety, ale na žltých telách pulzujú tepny!
Geralt cvičenými údermi zozadu v tichosti eliminuje jednu stráž za druhou až sa dostane k cele, kde poklopom sa v podlahe prešmykne hlbšie do podzemia a zastane pri miestnosti, kde je mučená Mary Louisa La Vallette. Strhnutý zvršok blúzky odhaľuje jej plné prsia a kat sa chystá ukojiť svoje mučiarske chute. Zaklínač ho v krátkom súboji na meče zabije a Mary mu s neochotou poďakuje. Nemá od nej čakať žiadnu pomoc, pretože Geralt je zodpovedný za smrť jej syna. Skôr než sa zaklínač dostane von, do mučiarne vojde emisár Nilfgardu Shillard Fitz Oeasterien. Ponúkne pomocnú ruku šľachtičnej aj nášmu hrdinovi tak, že vyvolá falošný poplach a pošle zvyšné stráže do teraz už prázdnej cely. Cesta je voľná.
Pri akčnejšom štýle Butcher sa zabúda na akúkoľvek stealth techniku, ale so strážami sa komunikuje s mečom. Čo je zaujímavé, tak jednotlivé zbrane bude možné modifikovať, vylepšovať, čo sa prejaví aj na ich grafickom znázornení. Čo je ešte zaujímavejšie, schopnostiam Geralta sa neprispôsobuje sila ani počet hit pointov nepriateľov. Postavu definuje výzbroj a investované body do schopností. Pre Witcher 2 sú prisľúbené desiatky modifikovateľných zbraní, no teraz je dôležitejší obojručný meč. V stiesnených priestoroch skupinové boje nevynikajú, ale na akrobaciu sa dobre pozerá, až má človek pocit, že ide o nacvičenú sekvenciu aktivovanú jedným tlačidlom.
Čas na bossa
Geralt sa z väzenia preseká do chodby, kde dvojicu stráži vypráši mladý La Vallete. Keďže Arjan žije, tak vám vyčíta smrť jeho matky Mary. Mladík je však zranený a pokiaľ nevyčistí zvyšok podzemia, nemôže pomôcť v úteku. Po sérii rýchlych súbojov Geralt berie na plece Arjana a dopraví ho do skladiska, kde je tajná miestnosť. Stena sa otvorí a na jej konci je vytúžená sloboda. Arjan pre istotu zapáli sudy s alkoholom, ktoré v zápätí vybuchujú a zavalia tajnú chodbu.
Vo výbave Geralta sa objavuje po novom medailón, ktorý po aktivácii zvýrazňuje v prostredí dôležité objekty alebo pasce. Napríklad modrý dym sa vznáša nad mlákami v dungeone. Ak by ste cez ne prešli, stráže by vás začuli a snaha o tichý útek by bola zmarená. Zaklínač sa naučil aj jedno znamenie naviac, bude ich celkom 6 a stávajúce prejdú drobnými obmenami.
Po queste s útekom nám autori ešte bleskovo ukázali boj s obrovským bossom. Išlo o démona Drauga na poli plnom nemŕtvych vojakov a duchov. Draug mení svoje chovanie, privoláva dážď šípov, zhadzuje obrovské balvany na vás alebo sa mení na tornádo, ktoré vytrháva zo zeme objekty a roztáča ich vo víre. Fyzikálny engine toho zvláda dosť, dokonca niektoré prostredia budú zničiteľné a nepôjde len o obligátne krabice a sudy. Čo bolo však oveľa úžasnejšie, bol pohľad krátko po východe z väzenia. Otvorila sa scéna s hradom týčiacim sa k nebesám s vodnými priekopami a priľahlým mestom vybudovaným v skalách. Autori tvrdia, že bude možné ísť kamkoľvek, kam dovidíte a bude tam viesť cesta. Netrúfam si odhadnúť, akú viditeľnosť dokáže vykresliť nový engine, ale začínam veriť slovám autorom o najlepšom engine pre RPG v súčasnosti.
Witcher 2: Assassins of Kings sa odohráva 2 mesiace po udalostiach originálu a niekoľko rokov po knihách. Už teraz sa hovorí o dodatočnom obsahu a online funkcionalitách (Cloud saving), no CD Projekt Red má ešte kopec práce pred sebou. RPG Redefined, slogan, ktorým sa kedysi prezentoval pôvodný Zaklínač, sa mimoriadne hodí aj na pokračovanie, ktoré bude veľkou udalosťou budúci rok. Už sa nevieme dočkať.
Nikto nečíta tie drobné písmenká v dokumentoch, však? My sme ich čítali a dozvedeli sa niečo strašné: „Geralt zomrie vo Witcher 4!" Zdroj: poznámkový blok z press kitu.
PC
Xbox 360 Vývoj: CD Projekt / CD Projekt RED Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|