SILENT HILL 8

SILENT HILL 8

Vynára sa z českej hmloviny

Kto sedel v prednáškovej sále počas Game Access, kde dvojica vývojárov z Vatra Games, menovite hlavný programátor Petr Benýsek a hlavný dizajnér Marek Berka, hovorila v takmer dvoch hodinách o Unreal Engine a na tejto technológii postavenom Silent Hille 8 tuhla krv v žilách a kto z nich bol fanúšikom survival série od Konami, tak sa mu zhmotňovala pred očami hmla z mldôb. Vatra Games tvoria prevažne vývojári z Pterodon a Illusion Softworks a jedným z ich už vydaných titulov je Disney Sing It. Presne tak, karaoke! A títo páni nám chystajú v poradí ôsmy Silen Hill. Aký bude?

Samozrejme, že preháňam, Vatra Game tvoria ostrieľaní vývojári, no ako priznávajú so žánrom hororu nemajú vôbec žiadne skúsenosti, k tomuto projektu sa dostali tak povediac náhodou a z vlastnej drzosti, pretože poza chrbát majiteľa Kuju Entertainment si spravili demo na Unreal Engine a s ním hľadali potencionálneho partnera, ktorý by im dal prácu - projekt. A tak sa dostali do výberového konania Konami, v ktorom nakoniec skončili ako druhí. Víťaz sa však rozchádzal v kreatívnej vízii, čo sa Konami nepáčilo a tak voľba padla na Vatra Games, vtedy ešte Chemistry Europe.

Experimentuje Konami naďalej po štyroch dieloch hľadania správnej identity a cesty Silent Hill, keď svoj klenot zveril do rúk nováčikom? Majú sa fanúšikovia obávať, keď dvorný skladateľ Akira Yamaoka prepožičal svoj talent dvojici Suda-Mikami? Áno, aj nie. Štyridsať členný brnenský tím si je toho vedomí a svoj počet členov kompenzuje kvalitnými spolupracovníkmi ako Brian Gomez (design director), ktorý ako jeden z mála si tyká a má uložené v mobile číslo svojho kamaráta Clivea Barkera.

Osmička

Veľká časť prednášky Vatra Games bola venovaná Unreal Enginu, technickým prekážkam, vízii a problémoch spojených s používanou technológiou, ale aj fanúšikovskou základňou. O Silent Hill 8 toho autori veľa nenahovorili, kto však pozorne počúval, urobil si dobrý obraz o tom, že Vatra Games si domácu úlohu urobili a poznajú univerzum Silent Hill naspamäť ako šlabikár. Už sme to počuli mnohokrát a nevyšlo to, osmička sa vracia ku koreňom, konkrétne k fenomenálnemu druhému dielu. 


„Posledné tri hry (Room, Homecomnig a Shattered Memories) neboli ideálne prijaté, stupňoval sa v nich odklon od pôvodnej série a nebolo to poznať na predajnosti ani na odozve od ľudí," načal Berka otázku vízie a inšpirácie, ktorá siaha cez knihy, komiksy, hry až po úplne staré filmy a dokonca aj k psychologickým profilom chovania ľudí v stresových situáciách. Inklinácia k prvým dielom a kladenie stiesňujúcej atmosféry na prvé miesto sa zhoduje s názorom Konami, ktoré do vývoja zasahuje mimoriadnym spôsobom.

„Reagujeme tak na náladu v komunite a určitú nesympatizáciiu s Kultom, ktorý figuroval v jednotke a trojke," vysvetľujú dôvody, prečo je to práve druhý diel a nie iný, ktorý bol zvolený za vzorový, obratom ale dodáva „V žiadnom prípade sa nejedná o remake ani o náväznosť na ktorúkoľvek z postáv predchodcov."

Priveľa otázok

Hlavným hrdinom Silent Hill 8 (pracovný názov, bude mať zaručene podtitul, ktorý nahradí číselné označenie), je väzeň na úteku Murphy Pendleton. To ostatne môžete vyčítať aj z traileru, je to človek, s neobyčajnými problémami, ktorý sa snaží prežiť, ako dodáva design director Brian Gomez „Ak vezmete postavu, ktorá sa necíti previnilo za niečo, čo urobila v minulosti, tak táto postava nie je hodná Silent Hillu." Nemusí ísť vyslovene o archetyp zloducha, neviete však či niečo v skutočnosti neurobil, neviete, pred čím uniká, čo ho ťaží ani prečo sa ocitol v mestečku zaliateho hmlou.

Gomez na druhý deň vo svojej prednáške hovoril o previazaní príbehu na lokality, questy, ale aj hádanky, ktoré viac menej súvisia s termínom Profiling. Gomez o scenári Silent Hill 8, ktorý napísal Tom Waltz (je zodpovedný napríklad za komiksy Silent Hill), hovorí ako o niekoľkovrstvovej story. Má sa to drobnými náznakmi, ale aj neprehliadnuteľnými momentami premietať na to, čo vidíte, alebo prežívate, pričom autori veľa nechávajú na hráčovej fantázii, aby vyplnil prázdne miesta ako po príchode do miestnosti, z ktorej viete vyčítať, že sa v nej niečo zlé prihodilo. Skladanie rozbitej mozaiky a hľadanie odpovedí má určitý súvis aj s logickými problémami, ktoré by nemali byť typu „choď tam, nájdi to a použi to tam".  

Silent Hill 8

Navyše v Silent Hill 8 sa budú vyskytovať side questy. „Tieto sú zakomponované do príbehu, do herného sveta a ich cieľom je, aby hráč, pokiaľ na tieto príležitosti narazí, nebol tak úplne schopný rozoznať, či sa to týka hlavnej dejovej línie alebo nie," hovorí Berka. „Navyše je to previazané na niečo, čomu hovoríme Profiling, čiže tieto veci sa odomykajú podľa toho, ako hráč hrou prechádza, akým spôsobom reaguje na tieto veci a aké voľby volí." Odmenou môže byť odhalenie tajomstva, pomoc, zvratový predmet, ale aj bonusy.

Zakaždým iný

Pre potreby Profilingu sa autori rozhodli, aj na základe požiadaviek zo strany Konami, vyvinúť také hardvérové zariadenie, ktoré bude detekovať, v akom stave sa nachádza hráč. Prvý prototyp bral do úvahy sledovanie pulzu, čo sa ukázalo ako krok vedľa. Táto technológia nebola použiteľná, pretože aj minimálna fyzická aktivita, ako dvihnutie pohára vody, sa podpísala drastickejšie pod zvýšenie pulzu ako nervydrásajúca scéna na obrazovke, vysvetľuje Petr Benýsek. Ďalším zariadením bol detektor lži, ktorý sledoval vodivosť kože ovplyvňovanej psychickým stavom. Nakoniec kvôli chybám nebolo použité. Autori nevedeli jednoznačne povedať, či sa hráči boja, alebo nie.

„Chceli sme predkladať hráčovi také momenty, ktorých sa bojí, a upravovať priebeh tak, aby sa stretal s tým, čo ho desí." Od pôvodnej idei s hardvérom sa upustilo, ale aj napriek tomu autori sledujú konanie hráča pozorne. „Zaznamenávame rôzne akcie hráča. Hra sleduje, čo robíte a na základe toho sa mení." A aj z tohto dôvodu „Každý hráč bude preživať v podstate niečo iného." Nebol by to Silent Hill, keby nemal viacero zakončení, ako sme sa dozvedeli z prednášky Gomeza, minimálne jeden z nich bude humorný.

Silent Hill 8 beží na Unreal Engine 3, ktorého časti museli byť prispôsobené pre potreby hry. Úplne nový je systém zbraní, má hierarchickú štruktúru a dovoľuje ich rozbíjať na jednotlivé časti a tie potom používať ďalej ako zbrane. Napríklad stoličku môžete rozbiť o monštrum, odlomené nohy môžete používať ako zbraň a tie ďalej rozbiť na triesky, vysvetľuje Benýsek. „Improvizované zbrane sú koncipované ako niečo, čo budete musieť zbierať a priamo využívať v prostredí proti tomu, čo vás priamo ohrozuje." Inými slovami, zámerom autorov je vás zatlačiť k múru, kedy nebudete mať inú možnosť, ako niečo uchopiť a brániť sa. V rukách Murphyho však nebudú iba fľaše, laty alebo obligátne trubky, ale aj extrémne silné zbrane. Vraj si ich budeme hýčkať a šetriť na horšie časy.  


Z ďalších zmien Unreal Enginu stojí za zmienku vlastný antialiasing nazvaný MLA (Morphological Antialiasing), realistické lúče slnka presvitajúce cez objekty a potom mimoriadne dôležité efekty dažďa a hmly. S počasím môžu autori doslova čarovať a do slnečného dňa privolať poriadnu búrku, ale takisto aj nechať zmiznúť jednu miestnosť a pretvoriť ju na niečo iné. Dynamické zmeny sa budú prispôsobovať prostrediu a daným situáciám podľa potreby a čo je zaujímavé z dizajnérskeho hľadiska, že neprší všade, ale iba tam, kam sa pozeráte. Pred kamerou je niekoľko vrstiev, kam sa šikovne mapujú efekty a postprocesy, čo šetrí výkon enginu. A keď je už reč o kamere, tak Silent Hill 8 bude používať ako voľnú, tak aj fixnú kameru. Bude sledovať presne to, čo chcú autori, čo by vás malo vyviesť z rovnováhy, naplašiť, nastrašiť a pod.

„V tomto Silent Hille hudbu robiť nebude," hovorí Berka na margo odchodu Yamaoki z postu producenta a skladateľa hudby pre celú sériu. „Konami vypísalo rýchlo výberové konanie na nového skladateľa. Za pomerne prísnych podmienok bol vybraný Daniel Licht." Tento pán má skúsenosti s hudbou v starých hororoch (Hellraiser), jeho tvorbu môžete počuť aj v seriáli Dexter, aj v traileri Silent Hill 8, pre ktorý skomponoval hudbu.

Silent Hill 8 sa primárne vyvíja pre PS3 a Xbox360, autori však šikovne dodávajú, že hru môžu kedykoľvek pripraviť aj pre PC. „Či vyjde aj pre túto platformu, je otázka skôr pre vydavateľa. Prístup je momentálny taký, že tieto verzie vychádzajú neskôr alebo vôbec." Hra zatiaľ nemá stanovený dátum vydania.


napísal spacejunker 6.10.2010
Páči sa mi!
SILENT HILL 8


PS3
Xbox 360

Vývoj: Konami / Vatra Games
Štýl: Akcia / Survival
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 13. marec 2012
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29320)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk