PREY 2 |
PREY 2 |
Predstavte si, že vychádzate plný nadšenia z prezentácie Skyrim, do rúk je vám vtisnutý ovládač a ste postavení pred voľbu, ktorú zo šiestich misií Rage odohráte a len tak mimochodom je vám povedané, že o pár minút začína komentované demo Prey 2. Čo spravíte? Ja som urobil to, čo každý, pridal hlasitosť, zložil tašku pod nohy, taktne odmietol pomoc od zamestnanca Bethesdy s ovládaním a pustil sa do postapokalyptického preteku, po ktorých nasledoval lov na monštrá a súčiastky potrebné do novej buginy. Po dohraní som sa šiel pozrieť na ten Prey 2 a zoznámil sa s čiernym koňom tohtoročnej E3.
Indián Tommy je preč, aj hra s portálmi, myslieť si, že Prey 2 bude len ďalšou obyčajnou sci-fi akciou je veľký omyl. Pri pohľade na lovca odmien Samuelsa, ako ladne prekonáva prirodzené prekážky, dáva ruky pred seba, aby preniesli telo cez jednotku klimatizácie na streche, ako sa zachytia na rímse a vytiahnu ho o poschodie vyššie, kde šprintuje v ústrety novým výzvam, nebol som sám, kto si pre seba hovoril: „Je to Mirror's Edge vo svetoch Mass Effect a Blade Runner?"
Svet Exodus akoby vypadol z filmu Ridleyho Scotta, pri obchodíkoch stúpa para, na uliciach je čulý ruch, v zapadnutej uličke svalnáči kopú do nešťastníka na zemi, centrálne osvetlenie neexistuje, ale suplujú ho desiatky neónových nápisov žiariacich všetkými farbami. Chýba už len dážď, ale aj ten je nahradený lesklými kovovými chodníkmi, podlahami, roštami a inými metalickými povrchmi. Efekty odrazu svetla a lens flare zase silne kričia Mass Effectom. Súčasne je Exodus tmavý, ale nie nevyhnutne temný a nie tak cudzí, aby ste nerozoznali, že bar je osvetlený na červeno a obývaný mimozemšťanmi, ktorých budete loviť.
Živý alebo mŕtvy
Podľa slov autorov, môžete ísť kamkoľvek, kedykoľvek, vybrať si akúkoľvek misiu a tie plniť ako len chcete. Svet v Prey 2 je otvorený, môžete vyšplhať na čokoľvek, čo je zdolateľné a v silách Samuelsa, či už je to krabica alebo levitujúce autá či vlaky križujúce vzdušný priestor a vytvárajúc príležitosť ako sa dostať vyššie premostením dvoch inak nedostupných budov. Hra nepoužíva vôbec vysoko kontrastné farby ako Mirror's Edge, signálom, že túto prekážku možno efektne kotúľom preskočiť, že na tamten visutý chodník sa môžete vytiahnuť, je vystretá ruka hrdinu, ktorá naruší inak čistý výhľad. Prey 2 nepoužíva HUD, v miestach, kde nakupujete, získavate informácie ani počas presunu nevidíte vôbec zbraň.
Ak ju vytiahnete, zmení sa chovanie obyvateľov, niekto môže byť agresívny, iný zase vyklopí aj to čo nevie, v ďalších vyvoláte strach. Systém vplyvu a nálady NPC odhaľuje skener, ktorý sa bude používať často nielen na identifikáciu, či je niekto pripravený tasiť zbraň, keď vás uvidí, ale aj na hľadanie príležitostí ako si zarobiť. Skenovaním zistíte aj to, či je na niekoho hlavu vypísaná odmena a či ho klient chce živého, alebo mu stačí iba telo. Samuels je love odmien a ako taký potrebuje prachy na vylepšovanie svojho arzenálu, upgrady aj na gadgety, ktorých má byť vo finále okolo 30. Jednými z nich sú aj tryskové topánky na predĺženie skokov alebo krátkodobú levitáciu.
Na lov sa dá ísť viacerými spôsobmi, môžete pomôcť tomu chudákovi v zadnej uličke, vyriešiť pouličné bitky, naraziť náhodným skenovaním na darebákov alebo sa napichnúť do Bounty Wire, kde sa budú hromadiť aj príbehové misie. Počas prezentácie bol vybraný lov na Dra'Gara, podmienkou ho bolo dostať živého. Ciele je možné aj zabiť, no odmena je oveľa nižšia a niektoré misie sú v tomto prípade označené za nesplnené.
Obeť beží o život
Aktivovaním misie sa v priestore objavia navigačné majáky k informátorovi, pretože Samuels nemá presné koordináty, kde sa cieľ nachádza. Informátor je však obchodník a to, čo vie, nedá zadarmo, jeho osobní strážcovia na povel rozpútajú okamžite prestrelku a vytvoria diverznú akciu, počas ktorej sa schová na horné poschodia budovy. Prey 2 využíva mimoriadne dynamický cover systém, tradičné priskakovanie, šúchačky, vykuknutie, pohľadu cez mieridlá, vypustenie dávky, schovanie sa, prebitie zbrane, je všetko plynulé a rýchle. Pohyby na seba nadväzujú a v kombinácii s akrobaciou sú prestrelky atraktívne aj na pohľad.
Informátor nakoniec po odprataní posledného bodyguarda všetko vyklopí s dodatkom, že v budúcnosti pre vás niečo možno urobí. Či to bude ďalšia pasca alebo pre istotu vypísanie odmeny na vašu hlavu, sa už nedozvedáme, to už Samuels trieli smerom k baru, kde sa schováva Dra'gar. Skener cieľ okamžite lokalizuje, cestou je zobratý pod krk jeden z jeho poručníkov ako rukojemník, no on nechce vyjednávať. Strhne sa ďalšia prestrelka, v ktorej je ručná zbraň vymenená za raketomet na ramenách s riadenými strelami a brokovnica s efektom, ktorý telá rozstrieka na všetky strany. Ani tie však nedokážu trafiť schovaných nepriateľov za prekážkami. Tu prichádzajú k slovu gravitačné granáty, po explózii vyhodia čokoľvek do vzduchu, kde spomalene levitujú. Postrieľať ich už je hračka.
Dra'gar je bežec, navyše sa dokáže teleportovať. Časť lovu budú tvoriť naháňačky cez mesto, kde sa naplno ukazuje parkour potenciál a mimoriadna atletickosť postavy. Odráža okolostojacich, derie sa cez dav, preskakuje vo výškach s ladnosťou ako by len prekračoval mláku na ulici a čoraz viac sa približuje cieľu. Keď ho dostihne, nalepí mu na telo Capture Device, ktoré ho okamžite môže teleportovať klientovi. Zariadenie sa však dá využiť aj na vypočúvanie, môžete tak získať ďalšie informácie vedúce k novej misii, upgradom a pod. Ak to preženiete, cieľ zomrie a odmena bude nižšia. Dra'gar sa pred teleportovaním ešte dožadoval prepustenia a k výslednej odmene prihodil ešte o 200 kreditov viac. Samuels sa uplatiť nedal.
Celý priebeh a dynamiku hry výborne zachytáva CGI trailer, z ktorého môžete zachytiť atmosféru Exodus, ako aj prácu lovca odmien. Prey 2 sme priamo nehrali, no prezentácia odhalila ambicióznu kombináciu akrobatickej akcie zasadenú do sveta, ktorý je atraktívny a plný príležitostí na zárobok. Bude zaujímavé sledovať, ako sa autori popasujú s variabilitou misií a ich priebehom. To sa dozvieme až budúci rok, kedy Prey vychádza pre PC, PS3 a Xbox360.
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Bethesda / CENEGA / Arkane studios Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|