MINER WARS 2081 |
MINER WARS 2081 |
Píše sa rok 2081 a Zem neexistuje už 10 rokov. V nekonečnej čiernote vesmíru sú ľudia len slabo vyzbrojení pre kolonizáciu a ich vesmírna technológia je v plienkach. Ľudskú rasu sa podarilo zachrániť len na niekoľkých, skôr založených, ťažobných kolóniách. Našej rasy zostalo sotva zopár stoviek tisíc. A potom vypukla vojna.
Základná premisa hry Miner Wars 2081 napovedá veľmi limitované technické možnosti preživších, ktorí bojujú o zdroje ako sú jedlo, vzduch a palivo v post apokalyptickom Solárnom systéme bez domovskej planéty. Hráč ovláda ťažobnú loď, ktorá sa pohybuje v plne zničiteľnom otvorenom prostredí enginu VRAGE, ktorý bol ušitý hre na mieru. Frančíza Miner Wars sa datuje až do roku 2002 kedy na nej začal Marek Rosa, riaditeľ Keen Software House, pracovať. Na plný úväzok sa jej však začal venovať až v roku 2009 a o rok neskôr padol do oka trailer z hry hlavnému zvukárovi Danovi Wentzovi, ktorý pracoval napr. na Saints Row, Red Faction či Freespace. Produkčný tím sa v ďalších rokoch rozširoval a momentálne má okolo tridsiatky vývojárov, ktorých hlavným stanom je Praha, no majú aj externistov z Ameriky.
V samotnom hrateľnom deme (nájdete ho na oficiálnej stránke) sa nedá ukladať a nehrá sa ani na checkpointy. Tieto featury by mali byť pridané neskôr. Vašou prvou úlohou je dostať sa do základne, ktorá je postavená v obrovskom asteroide. Autori proklamujú zničiteľnosť prostredia, čo je však pravda len napol, pretože diery sa dajú vŕtať len do asteroidov. Pokiaľ ide o samotné stavby a základne, tak tie sa ničiť nedajú. Ovládanie rakety je štandardné pomocou WASD plus myši, no používajú sa aj klávesy na rotáciu a dva na zmenu výšky (hore a dole). Pred samotným vchodom do základne hliadkuje niekoľko člnov, ktoré sa správajú nanajvýš nesmrteľne, čiže viac menej stoja na mieste a vedia len opätovať paľbu. Vchádzam dnu a dostávam nový rozkaz na zničenie troch generátorov. Tu prichádza problém.
V zornom poli sú síce generátory označené, no ich smer a vzdialenosť sú merané absolútne, čiže cesta ku nim môže byť pekne kľukatá. Ak ste niekedy hrali hry ako Descent, tak viete, že pohyb po všetkých osiach dokáže niekedy poriadne zamotať hlavu. Po niekoľkých minútach moja dezorientácia dosahuje maximum. Nachádzam síce generátor, no ten akosi nie a nie vybuchnúť. Spozorujem na HUDe šípku s generátorom, ktorý stále ukazuje 1800 metrov vzdialenosť. Generátory totiž treba zničiť v dopredu danom poradí. Kontrolujem stav paliva, pretože syntetický hlas počítača oznámil nízku hladinu. K materskej lodi to nestihnem, bum – Game Over. Začínam odznovu.
Nájdenie troch generátorov v správnom poradí je peklo. Nič tomu nepridáva ani skutočnosť, že demo je nestabilné a navigácia je úplne na dve veci, je jedno či ju prepnem do 3D alebo ešte horšej 2D. Všetky miestnosti a tunely sú rovnaké ako cigánske chatrče na východnom Slovensku a tak sa po základni motám ako prd v gatiach. Veľa krát sa vraciam a ani o tom neviem. Pomohlo by nejaké značenie na textúrach, napr. blok A, Generator Room, šípka HUDu ukazujúca, kam mám ísť alebo aspoň nejaká automapa, ktorú majú hry už dvadsať rokov. Po nejakých dvoch hodinách, kedy už ako tak poznám dizajn základne ničím posledný generátor. Hurry Up. Its gonna blow. Get to da chopper! Alebo niečo v podobnom zmysle sa objaví na HUDe. Zostáva 30 sekúnd. Boha, toto nestihnem. Game Over. Skúšam znovu, no pri druhom reaktore mi dáva hra opäť pápá a posiela ma nazad do Windowsu. Znovu púšťam a po výbuchu tretieho generátora zbadám na HUDe ikonu Exit. Jááj, kde si bola celý môj krátky vesmírny život? Konečne som vonku. Asteroid imploduje a tentoraz mi samplovaný hlas s typicky slovanským prízvukom oznamuje, že mišn komplítid.
Teraz je ale pod útokom moja materská loď. Dotieravým útočníkom ordinujem gatling a nenavádzané rakety. Tieto antibiotiká zaberajú a hra mi povoľuje kúpiť nejakú vec od pašeráka. Ako sa tam dostať mi ale nikto nepovedal. Pýtam sa akčných postavičiek, ktoré mám na stole, no tie zaryto mlčia. Ešte asi neprehltli tú včerajšiu hádku. Aha, kláves "I" mi ukáže, čo mám a kde mám. No už nie, ako to mám urobiť. Zázrakom sa dostávam na mapu solárneho systému a klikám na priekupníka. Nič. Dablklik, nič. WASD, hýbem len mapou. Stláčam Enter. Hra ma opäť posiela do teplých krajín a so želaním pekného dňa opäť epicky padá do Windowsu. Kričím na postavičku Lary Croft a posielam ju do... Asi na mňa dlho neprehovorí.
Miner Wars je samozrejme v pre-alpha štádiu. VRAGE engine je buď zle optimalizovaný, napísaný alebo proste nenažraný, pretože v 720p na Geforce GTX 580 seká a pri hraní som zaznamenával nepekné framedropy. Pri bližšom pohľade na textúry však nie je dôvod, pretože tie sú low-res až beda. Celé to síce nevyzerá úplne najhoršie, no všetky meshe sú takmer statické a chýbajú animované textúry. Dabing v intre je síce nahovorený niekým anglofónnym, no ostatok je buď syntetický hlas založený na podobnej technológii ako AT&T Natural Voice alebo absolútne otrasný s československým prízvukom. Toto ale verím, že Keen Software House napravia a túto časť projektu si nechali na koniec. Veľa treba zapracovať aj na tutoriale, pretože veľa vecí sa ovláda celkom neštandardne a opäť som si pripadal ako v čase, keď som mal jedenásť rokov a priniesol som si od kamaráta F19 Stealth Fighter (kto to niekedy hral bez manuálu, tak určite chápe). Verím, že vo finále to bude vyzerať inak, pretože tutoriálové misie sa vytvárajú väčšinou ako posledné. Popracovať treba aj na navigácii, no je určitá možnosť, že v deme je navigácia Mark I a bude sa dať dokupovať nová a lepšia.
Okrem samotného Miner Wars 2081, ktorá bude obsahovať aj klasický multiplayer, chcú autori vypustiť aj Miner Wars MMO, ktorá sľubuje epické súboje až 300 lodí naraz, no demo obsahuje len prvú zmienenú. Vyzdvihol by som zvukové efekty, ktoré sú pravdepodobne už vo finálnom štádiu a celkom sa podarili a taktiež niektoré zvukové motívy sú pekné aj keď hudba je viac v úzadí a hrá sporadicky.
Autori do hry neplánujú žiadne protipirátske ochrany, no také jednoduché to piráti mať nebudú. Na hranie bude totiž vyžadované aktívne internetové pripojenie, čo zaváňa niečím podobným ako UPlay od Ubisoftu, no na druhej strane je to samozrejme pre MMO derivát úplne logické riešenie. Vydanie Miner Wars 2081 sa očakáva v druhej polovici 2012 a Miner Wars MMO neskôr okolo Vianoc, resp. štvrtý kvartál 2012. Primárne mieri na PC platformu, no neskôr je plánované aj vydanie pre Xbox. Obe hry si môžete už teraz predobjednať za rovnakú baťovskú cenu 19,99$ a rozšíriť tak rady už 15 000 predplatiteľov.
PC
Xbox 360 Slovenské hry Vývoj: Keen Software House / Keen Software House Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|