RESISTANCE: BURNING SKIES |
RESISTANCE: BURNING SKIES |
PlayStation Vita je vybavený dvomi analógovými páčkami, ale doteraz v ponuke handheldu chýbala strieľačka, ktorá by ich poriadne preverila v akcii. Mimoriadne natrieskaný line-up úvodných titulov (čo do počtu) prekonával konkurenčné aj systémy z tábora PlayStation, no v žánrovo pestrom line-upe chýbala FPS. Aktuálne sa handheld nachádza v nezávideniahodnej situácii a podobne ako tesne po premiére Nintendo 3DS, zápasí s predajmi klesajúcimi pod únosnú hranicu 10 000 kusov za mesiac, za čo môže práve absencia system sellera.
Počas deviatich týždňov na trhu bola iba jedna Vita hra na vrchole Top 10 a po 20 dňoch sa už v rebríčku Chart Track (monitoruje predaje v UK) neobjavila vôbec žiadna. Do nadchádzajúcej Resistance: Burning Skies sa vkladajú nádeje oprávnene. Je to prvá FPS, ktorá tento žáner a hlavne oba analogy overí v praxi, navyše patrí do prémiovej série a jej príbeh sa odohráva ďaleko, preďaleko od moderných konfliktov či vojenského divadla odrážajúc reálie skutočného sveta. Má na to všetky predpoklady, aby vystúpila z radu.
Ešte počas minulého ročníka GamesCom by som bol ochotný odprisahať, že sérii Resistance hanbu neurobí. Dnes viem, že Burning Skies dieru do sveta nespraví poctivou akciou pred mieridlami zaujímavého zbraňového arzenálu a adrenalínových momentov potrebných pre udržanie vysokého tempa diktovaného inváziou mimozemšťanov na New York, ale bude to kapitulovaním po všetkých stránkach, ktoré definujú kvalitnú FPS.
Nihilistic nemá na triku žiadnu strieľačku a od série Resistance dali pôvodní tvorcovia Insomniac Games ruky preč definitívne. Ted Price kategoricky a rázne odmietol akúkoľvek spojitosť s Burning Skies a to ešte skôr, než som stihol položiť otázku o kreatívnej zainteresovanosti štúdia z Burbanku. Nihilistic tak siahli po overenej kanonáde smrteľne nebezpečných situácií, v ktorej sa ocitá najskôr obyčajný hasič plniaci si povinnosti, neskôr záchranca obyvateľov New Yorku.
Tom Riley veľmi rýchlo vymení sekeru a začne Chiméru kosiť olovom a experimentálnymi zbraňami. Nakopnutý začiatok vám nedá šancu pochybovať nad jeho konaním, je hasič a z jeho titulu sa akosi automaticky očakáva záchrana ľudských životov a to aj vtedy, ak sú uväznení v havarovanom vraku na moste, ktorý sa práve rozhodli spojenci zbombardovať. Nelogické a plytké scény vás v Burning Skies často rozosmejú. Keď sa ozve skandovanie, v ktorom počuť falošnú radosť neexistujúcich vojakov nad zabitím obrovského bossa, akákoľvek snaha o vybudovanie zúfalej atmosféry z boja o holý život je fuč.
Burning Skies je úplne obyčajnou strieľačkou, ktorá na pozadie konfliktu kašle a odbíja ho spôsobom, ako keby Chiméra nad New Yorkom iba preletela a chystala sa udrieť až na PS3. To, čo pristáva na PS Vita, nevyzerá ako invázia, ale ako zabudnuté jednotky zúfalo hľadajúc veliteľa. Riley s odbojom tak musí prejsť šiestimi kapitolami plných utrpenia a tých najväčších klišé aké sa v akčných hrách objavili. Dôjde na heroické výkony, vzplanutie lásky k jedinej ženskej protagonistke aj spomalovačky, počas ktorých padá hrdina na zem.
Insomniac Games má dielňu na zbrane z iných svetov a to sa vždy odrážalo aj na arzenáli. Burning Skies sa snaží zopakovať kvalitu majstrov a v niektorých prípadoch sa to aj darí. Bulls Eye a Carbine sú na palube spolu so sniperkou Six Eye. Čo už nepatrí do štandarnej výzbroje odboja a Chiméry, je pulzná puška a brokovnica kombinovaná s kušou. Každá zbraň má sekundárny režim paľby aktivovaný na touchscreene. Posielanie nábojov za roh je otázkou ťuknutia na nepriateľa, Carbine takisto pľuje granáty, kam ukážete, Auger pre aktiváciu štítu chce, aby ste ťahali oboma prstami od seba a kušu nabíjate výbušným šípom diagonálnym ťahom zhora dolu. Na displej hádžete aj granáty, ťukáte na ikonku sekery pri súbojoch zblízka či otvárate dvere. Integrácia dotykového ovládania nie je násilná, dopĺňa schému na tlačítkach a páčkach s vysokou odozvou. Snáď len na dvojité poťukanie na zadný panel pre šprint si budete zvykať.
Resistance: Burning Skies sa pohodlne ovláda ako ktorákoľvek iná FPS, v čom vyniká hneď po lacnom a hlúpom príbehu, je extrémne mizerný zvukový prejav. Vlastne, takto zle ozvučenú hru som nepočul už dobrých pár rokov. Zbrane akoby nemali v zásobníkoch ostrú muníciu, ale kapsle, výbuchom by vzalo dôstojnosť aj prasknutie papierového vrecka.
Ani obraz nedokáže predať atmosféru ľudstva vydaného napospas neľútostnej rase z východu. Resistance: Burning Skies pôsobí, znie a výzerá budgetovo, jednofarebne, a i keď sa jednotlivé kapitoly odohrávajú v iných častiach mesta, pôsobia opozerane a obohrano. A čo je najhoršie, hra vychádza v máji a ťažko sa na nej niečo zásadné zmení. PS Vita rak privíta FPS vybavenú so štvorhodinovou kampaňou a celkom obyčajným multiplayerom s tromi módmi. Rád by som sa mýlil ani si neviete predstaviť ako. Line-up čaká poriadna rana a sériu Resistance poriadny úder pod pás.
PS Vita
Vývoj: SCEE / SONY Czech / Nihilistic Software Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|