SORCERY |
SORCERY |
Z hrania Sorcery som si zapamätal bolesť. Zápästie mi celé tri dni pripomínalo, že mávanie kúzelníckou paličkou a bleskové zosielanie fireballov vo vražednom tempe sa môže prejaviť natoľko, že nebudem schopný udržať ani šálku s kávou. Sorcery je náročná na podávané výkony, bolesť neprichádza z divokého mávania, ale z nepretržitého hrania, pretože ide o vôbec prvú hru pre Move, ktorá nie je postavená na minihrách, ale má tak výborne integrované ovládanie pohybom, že sa budete cítiť ako skutočný čarodejník.
V roku 2010 som sedel na tlačovej konferencii na E3 a uznanlivo prikyvoval so zástupcom Sony nad potenciálom svietiacej paličky demonštrovaným na hre, ktorá akoby vypadla z kníh o Harry Potterovi. Sorcery od svojho debutu prešla kompletnou plastickou operáciou zahrňujúcou nielen zmenu vzhľadu, o ktorý sa postaral Unreal engine, ale aj herného systému. Nikdy by som nepovedal, že dva roky od začiatku predaja Move, budem o Sorcery hovoriť, že je to hra zrodená pre pohybový ovládač. Prichádza len "trochu" neskoro.
Priznám sa, že na jeden záťah bez prestávky som zvládol tri hodiny, zdolal obrovských bossov a ponoril sa do fantasy sveta natoľko, že nebyť bolesti, pokračujem ďalej. V čase písania už dorazila do redakcie aj finálna verzia, ktorej sa budeme venovať podrobne v recenzii. Preview kód trpel občasnými prepadmi frameratu a drobnosťami, o ktorých si povieme neskôr. Hrdinom Sorcery ste vy, ale po obrazovke preháňate mladého nešikovného kúzelníckeho učňa Finna s ambíciami tak vysoko, kam jeho schopnosti nesiahajú.
Keď v jeden deň uchopí do rúk kúzelnícku paličku a prevrhne kotol s magickým odvarom, začnú prvé trable. Aby zamaskoval, čo urobil, skôr než sa stihne majster Dash vrátiť, musí nájsť základnú ingredienciu a tá sa nachádza, ako inak, v podzemí. Úvodná úloha je spojená s vysvetlením ovládania, ktoré sa vám dostane okamžite do krvi vďaka jeho intuitívnosti a skutočnosti, že čo robíte s Move, to robí aj postava na obrazovke. Pomerne skoro dáte za pravdu Finnovi, ktorý s každou ďalšou minútou cíti v žilách kolovať mágiu, že prestať zosielať kúzla je ťažké a to aj napriek ostrým protestom mačacej spoločníčky Erline.
Sorcery vám nedáva falošný pocit, že niečo v hre robíte, ale presne kopíruje pohyby ovládača. Jednoducho povedané, tam kam švihnete s Move, vyletí z paličky strela. Jej dráhu je dokonca možné zakriviť a zasiahnuť protivníka schovávajúceho sa za prekážkou. Vystreliť sa dá backhandom aj forehandom. Pocit z kúzlenia je úžasný a tak pálite po všetkom v dohľade. Po vázach, sudoch, debnách. Autori s tým počítali a tak niektoré objekty premeníte na akvárium alebo tekvicu, čím chcú povedať, že Finn ešte nie dostatočne silný, aby mohol metať blesky alebo zoslať tornádo.
Základná strela postupom silnie, ale sama o sebe sa stáva neskôr neškodnou. Ale ak ju strelíte cez oheň, zrazu nepriateľov zasiahnu mocné firebally. Sorcery doslova vyzýva, aby ste experimentovali. S mraziacim kúzlom premeníte na ľad goblinov a keď sú uväznení v ľadovej kocke, strelou ich rozbijete. Výber kúziel je otázkou pohybu zápästím napríklad proti smeru hodinových ručičiek. Aj počas behu sa dajú vymieňať bez toho, aby ste museli vchádzať do menu alebo klikať na ikonky.
Experimentovanie sa netýka iba kúziel, ale aj nazbieraných ingrediencií. Z nich sa dajú variť odvary, ktoré trvalo vylepšujú vlastnosti hrdinu alebo upgradujú kúzla. Ide o tradičný strom vývoja, len namiesto priraďovania bodov, si musíte najskôr nápoje namiešať. A tak zomeliete bobule, pridáte magický prach a nakoniec dolejete tajomnú tekutinu. Výsledok sa vám zapisuje do žurnálu a ak máte potrebné suroviny, tak si odvar jednoducho uvaríte. Každý sa dá však vypiť iba raz. Koľko kombinácií nájdete, takí budete silní. Ak som dobre počítal, tak magických nápojov je celkovo 56, pričom niektoré kúzla a vlastnosti vylepšujú viackrát.
Sorcery nie je iba boj, ale pri svojom putovaní za záchranou kúzelného sveta, narazíte aj na jednoduché logické úlohy zahrňujúce prechody cez teleporty, skladanie rozbitých portálov alebo otváranie dverí pomocou kľúčov. Hra však tlačí hlavne na akciu a elimináciu nepriateľov, ktorých je na scéne občas až príliš veľa a dávajú zabrať zápästiu, čo môže byť prekážkou pre menších hráčov. Drobným problémom je aj kamera, ktorá nie vždy zaberá to, čo potrebujete vidieť. Pri súboji s bossom je fixovaná na nepriateľa, čím vám znemožňuje voľný pohyb po úrovni alebo pri defenzívnom ustupovaní a udržovaní vzdialenosti.
U Move hry by ste očakávali, že musí postrádať hĺbku alebo že dlho nevydrží. Po skúsenostiach s hrateľnou ukážkou môžeme smelo povedať, že to nebude prípad Sorcery. Autori si dávajú záležať, aby mala bližšie k akčným adventúram ako k hrám, ktoré sú na koľajniciach alebo naplnené únavnými a vyčerpávajúcimi lacnými minihrami. Aby bola zábavná a vtipná dialógmi medzi Finnom a Erline a aby sa nad krajinou zatiahli mračná temnej hrozby. Doménou Sorcery je prevažne mágia a plnenie detského sna o kúzlení pomocou svietiacej paličky. To robí skutočne na jednotku. Koncom mája sa dozvieme, či jej mana vydržala až do konca.
PS3
Vývoj: SCEE / SONY Czech / SCEE Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|