NINTENDO LAND |
NINTENDO LAND |
Je piatok poobede a ľudia pobehujú vo frankfurtskej centrále Nintenda z jednej miestnosti do druhej. Hľadajú hry tretích strán, Assassin’s Creed, ZombiU a možno aj LEGO Undercover. Nevedia, že dve z nich tu vôbec nie sú. Aj tak snoria ako psi a stojany, kde bežia hry od Nintenda, teda presnejšie štyri minihry z kompilácie Nintendo Land sú podozrivo ignorované. Čo by bolo zábavné na minihrách, však?
Nechcem hovoriť o všetkých, ale iba o jednej. Nintendo Land ich bude obsahovať dvanásť. Ale iba jedna ma donútila opakovane sa vracať počas štvorhodinovej tour stále k jednému a jedinému stojanu. Prezentujúci sa vždy len s úsmevom spýtal: “Skúsiš to znovu?” Volá sa Donkey Kong's Crash Course a ovláda sa nakláňaním tabletu. Primitívne, jednoduché a ľahké na prvý pohľad. Crash Course je prekážková dráha a tá, ktorá stála predo mnou, bola rozdelená na niekoľko úrovní prezentovaných checkpointami so zástavkami. Celá dráha sa načítava naraz a vašou úlohou je dopraviť malý, vratký vozík na dvoch kolieskach, ktorý má na dvoch pružinkách pripevnenú hlavu vašej Mii postavičky.
Ak sa prevrhne, rozpučí vás. Ak sa niekde zaseknete jedným kolieskom a visíte dolu hlavou, musíte vykonať samovraždu. Ak pôjdete príliš rýchlo, prevrátite ho, narazíte o stenu alebo sa inak rozmlátite. Zabije vás výťah, plošinka, zlé načasovanie, príliš veľká istota aj vysoké tempo, ktoré nedokážete udržať.
Prekážková dráha je inšpirovaná ako názov naznačuje hrou Donkey Kong. Základ tvoria červené koľajnice doplnené o skutočné materiály ako kartón, kriedou nakreslené navigačné body, kovové paličky. Výtvarný štýl má veľmi blízko LittleBigPlanet alebo Kirby’s Epic Yarn a hra dostáva nádych ručne vytvorenej prekážkovej dráhy, v ktorej stačí zhodiť prvé domino a dá sa do pohybu so všetkými tými výťahmi, lavičkami, motúzikmi. Či bude súčasťou hry editor, mi nedokázal prezentujúci povedať ani odpovedať na otázku, koľko v skutočnosti bude v tejto minihre dráh.
Vozík kontrolujete nakláňaním tabletu, celú dráhu vidíte na displeji v detailnom zábere, takže sa môžete sústrediť na blížiace sa prekážky, výhybky, tlačítkami aktivované plošinky, diery v koľajniciach, pohyblivé plochy či rafinovane poskladané kaskádové cestičky. Máte iba štyri životy a prídete o ne skôr než stihnete povedať: “Aha už to chápem!”
Hra vyžaduje pevnú ruku, akékoľvek chaotické mávanie alebo rýchle nakláňanie zprava doľava vás dostane do problémov. Dráhu sa musíte naučiť naspamäť ako za starých čias. A čím ste nižšie, tým je komplikovanejšia a náročnejšia. Donkey Kong's Crash Course, ako jedna z mála, sa pomerne z jednoduchej zábavky mení na absolútny hard core a každý nezdar povzbudzuje k ďalšiemu pokusu. Vysoká obtiažnosť nefrustruje, naopak, núti vás prekonávať samého seba. Napriek mnohým pokusom som sa na samotné dno prekážkovej dráhy nedostal. Vraj som bol iba kúsok od konca. Prezentujúcemu to trvalo 30-40 pokusov, aby sa tam prepracoval. Hra eviduje skóre, počet banánov nazbieraných na ceste dolu, ktorú si môžete aj skrátiť alebo skomplikovať, ak chcete dosiahnuť vyššie skóre. Do výsledku sa započítava aj výsledný čas.
Donkey Kong's Crash Course boal jednoznačne jedna z najlepších hier, ktoré som v ten deň hral a to mi prešli rukami aj také pecky ako Project P-100 a ZombiU. Ako jediná dokázala vyvolať takú závislosť, že som si zapamätal celú dráhu a keď sa mi dostane plná verzia do rúk, viem, že bude prvá, ktorú si z celej kompilácie Nintendo Land spustím a to sa na disku bude nachádzať ďalších jedenásť minihier. Medzi nimi aj Takamaru's Ninja Castle, ktorú ste isto videli na tlačovke alebo vo večerných show, kde hádzanie shurikenov z tabletu na obrazovku prezentoval prezident amerického Nintenda, Reggie Fills-Aime. Niekoľko úrovní, zvyšujúca sa obtiažnosť a čoraz väčší počet nepriateľov bodovaných podľa vzdialenosti a rýchlosti má tiež potenciál zabaviť na dlhšie ako jedno spustenie alebo kým nebudete mať zlatú medailu alebo najlepšie skóre medzi priateľmi.
Luigi’s Ghost Mansion a Animal Crossing: Sweet Day zdieľajú rovnakú mechaniku a sú určené až pre piatich hráčov naraz, pričom štyria z nich držia štandardné Wii ovládače a jeden má tablet s vlastnou obrazovkou, aby zvyšok nevidel, kde sa pohybuje a čo vidí. V Sweet Day je úlohou spolupracujúcich hráčov nazbierať 50 sladkostí. Tie však rastú na strome a z korún ich zhodíte aktivovaním spínačov. Najskôr jedného, potom dvoch a nakoniec troch. Vtip je v tom, že čím viac cukroviniek zhltnete, tým je vaša postavička tučnejšia a zníži sa jej mobilita a rýchlosť chôdze.
Hráč s tabletom pomocou analogov ovláda v bludisku vidličku a nôž, dve nezávislé postavičky, ktorými sa snaží štvoricu zožrať a zabrániť v obraní sladkého ovocia zo stromov. Tuční hráči môžu sladkosti aj vypľúvať, keď ide do tuhého a treba zobrať nohy na plecia. Sweet Day je zábavná až vtedy, keď pochopíte princípy a každý pozná svoju úlohu. Spolupráca je nevyhnutná nielen pri oberaní sladkostí, ale aj pri zisťovaní pozície nepriateľa. Ako komplikované mapy bude obsahovať táto minihra a či nebude iba o jedení a naháňaní ukáže až plná verzia.
Podobne je na tom aj Luigi’s Ghost Mansion. Štvorica hráčov poľuje na ducha, ktorého voľným okom nevidno, ale zraní ho svetlo z baterky. Opäť je dôležité vzájomné informovanie sa o pozícii ducha, inak sa vám ho nepodarí položiť na lopatky. Svetlo totiž z baterky pri konštantnom svietení slabne.
Posledná z pätice prezentovaných minihier je inšpirovaná The Legend of Zelda. Battle Quest je akčnou RPG s vymetaním príšer v bludisku. Je určená pre troch hráčov. Dvaja zastupujú tankov, sú vyzbrojení mečom a štítom a tretí hráč disponuje lukom a díva sa na tablet. Spoločne majú šesť životov a ich cieľom je dostať sa na koniec dungeonu, kde čaká boss. Likvidovanie nepriateľov využíva prednosti WiiMotion Plus, čiže niektorých nepriateľov treba sekať diagonálne či vodorovne ak sa bránia štítom.
V Battle Quest sa staráte iba o boj a zbieranie bonusov poschovávaných v lokalitách, pohyb je automatický. Počet nepriateľov pochopiteľne stúpa a kladie sa opäť dôraz na kooperáciu či už pri aktivovaní spínačov, na ktoré máte päť sekúnd, alebo na bránenie lukostrelca, ktorý je inak bezbranný. Ovládanie má vysokú odozvu a presnosť aj po použití tabletu. Na konci levelu sa dozviete, kto bol najproduktívneší hráč a kto sa postaral o stratu najviac životov.
Aký bude zvyšok obsahu Nintendo Land sa môžeme dohadovať. Ako to už u kompilácií býva zvykom, na jednu dobrú pripadne viac takých, nad ktorými mávnete iba rukou alebo si ich vyskúšate iba raz. Je to daň za ich počet.
Nintendo Land má nábeh stať sa launchovou predajnou senzáciou. Niečo nám hovorí, že bude dodávaná a pribaľovaná ku každej konzole tak ako WiiSport u predchodcu Wii.
WiiU
Vývoj: Nintendo / Conquest / Nintendo Štýl: Párty hra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|