GOD OF WAR: ASCENSION |
GOD OF WAR: ASCENSION |
Existuje niekoľko dôvodov, kvôli ktorým nemôžete a nebudete môcť hrať za najväčšieho mäsiara v celom šírom Grécku v multiplayeri God of War: Ascension. Otvorené átrium so šesticou schodísk vedúcich na piedestály obsadené štyrmi božstvami by dizajnéri navrhovali a modeleri skladali zbytočne. Hádes, Zeus, Poseidón a Áres by sa dívali na vztýčený Kratov prostredník, ako by sa mal prihlásiť k jednému z božstiev a čerpať z nich silu a schopnosti. Kratos a Olymp, to je olej a voda, nehladiac na to, že každému z predstaviteľov priniesol bolestivú smrť. To je však iná story.
Od svojho ohlásenia je God of War: Ascension spájaná s multiplayerom. Na E3 debutovalo aj singleplayerové demo (nájdete ho fna Bluray disku s filmom Total Recall), ale je to práve hra viacerých hráčov, na ktorú sa autori sústredia, a práve multiplayer bude v beta verzii k dispozícii aj pre členov PlayStation Plus.
Záťaž na pleciach God of War: Ascension je o to väčšia, že musí presvedčiť a prinajlepšom aj predčiť čo do kvality, brutality a epiky výpravný tretí diel, ale aj podložiť existenciu multiplayeru zážitkom, ktorý bude mať plytkosťou na míle ďaleko od toho v Dead Space 2 a priblíži sa zábavnosti tomu v Uncharted. O hre viacerých hráčov sa v súvislosti s God of War hovorilo už dávnejšie, špekulovalo sa o kooperatívnej hre, pričom jedna z postáv mala byť Kratos, autori sa rozhodli ísť cestou classov a bojov žoldnierov na dynamicky sa meniacich bojiskách, na ktoré najobľúbenejší antihrdina pravdepodobne nevstúpi.
Pravdepodobne, nie je použité náhodne. V bojoch plníte drobné úlohy a tie spolu so skúsenostnými bodmi a zvyšujúcim sa levelom odomykajú výzbroj, helmy, brnenia, zbrane aj schopnosti, zostavením ktorých sa možno vzhľadu Krata priblížite. Na bojové tetovania a zmenu farby pokožky môžete pokojne zabudnúť. Po výbere božstva je cesta svalovca nasmerovaná do tréningovej arény a po jej absolvovaní ste postavení na cestu bojovníka.
Zo štyroch božstiev si môžete v deme odskúšať dve a treba hneď dodať, že ďalšie dva voľné piedestály budú buď doplnené formou DLC alebo sa v plnej verzii objaví povedzme Aténa. Výber božstva priamo ovplyvňuje bojový štýl šampióna, jeho primárnu zbraň a zosielané kúzla. Áres je dominantný vo fyzických útokoch, ničení nepriateľskej obrany a mágia je zafarbená ohňom. Zeus na druhej strane sa spolieha na elementárnu mágiu, útoky na diaľku, omráčenie nepriateľov a zabránenie používaniu kúziel.
Príslušnosť sa po definitívnom potvrdení nedá zmeniť, v bojoch prinášate obety svojmu bohovi. To je na jednej strane veľká škoda, no na druhej vás súbojový systém, ktorý má bližšie k tradičným bojovkám ako typickej hack’n’slash akcii, núti naučiť sa využívať všetky schopnosti a perky a hlavne zvládnuť základné pohyby spoločné pre všetkých šampiónov.
Silný a slabý útok v spojení s krytom tvoria základnú kostru, na ktorú sú navešané priťahovanie nepriateľa reťazou, fyzický útok bez zbrane, úskoky, odrazenie výpadu a bleskový protiútok, kedy môžete omráčeného priklincovať alebo úplne doraziť, keď padne na kolená a čaká na ranu z milosti. Súbojový systém si zachováva svoju animálnu surovosť aj elegantnosť Krata s akou šampióni vykonávajú mimoriadne šťavnaté finiše - rozkrojenie od hlavy po rozkrok, vyvrhnutie vnútorností spoza chrbta alebo jednoduché lámanie väzov či rozdupávanie hlavy.
Divoké mačkanie tlačítok je pri naučenej sekvencii útokov absolútne na nič. Vo vzduchu si môžete podávať nepriateľa, hádzať o zem, vytiahnuť ho opätovne hore a doslova mu rozmlátiť fasádu. V bojoch skôr ako o rýchlu elimináciu ide o vyčkávanie a potom útok. Zatiaľ čo pri jednom nepriateľovi to funguje, u viacerých zlyháva takmer všetka taktika. Ak sa do vás oprie skupinka vylevelovaných nepriateľov ani sa nepostavíte. A to je jedna z vecí, ktorú nenapraví žiaden update.
Multiplayer je tímovo orientovaný a ak váš tím preferuje otváranie truhlíc s červenými orbami (skúsenosti), tak si nepomôžete. Nepriatelia vás zovrú a potom aktivujú jednu z pascí rozosiatych po mape, ktorá vás upraží hladným ohňom alebo napichne na ostne. Zomrieť sa dá aj skopnutím z arény alebo nešťastným skokom. Jediná mapa v bete - Desert of Souls - má niekoľko poschodí a členitosťou skôr pripomína tie z Uncharted. Môžete liezť po stenách aj preskakovať medzi jednotlivými úrovňami.
V bete sa hrá jeden jediný mód Team Favour of the Gods, v ktorom sa štvorica Sparťanov a Trojanov snaží obsadiť body a uvoľniť reťaze spútaného jednookého titána Polyphema. Po nahrabaní predpísaného počtu bodov, bohovia zošlú na mapu kopiju, ktorou je možné ukončiť život obra. Podmienky na víťazstvo počítajú aj s časovým, aj bodovým limitom.
Žoldniera po získaní môžete obliekať do rôznych brnení, do rúk mu vtisnúť zbrane a navoliť aj perky ovplyvňujúce samotný štýl boja. Na vyšších leveloch sa naučíte teleportovať, získate dočasnú nesmrteľnosť, privoláte búrku bleskov alebo po smrti explodujete. Postave sa takisto zvyšuje účinnosť mágie, odolnosť voči fyzickým aj elementárnym útokom a skracuje čas na opätovné použitie špeciálnych kúziel.
Beta verzia ponúka iba drobný náhľad na multiplayer God of War: Ascension, ktorý má obrovský priestor pre rozširovanie obsahu ako spectator mód, kooperatívne režimy (horda, Kratos vs zvyšok) či množstvo odomykateľných predmetov pre hrdinov. V aktuálnej podobe má príchuť iných titulov, od ktorých sa neodlišuje systémom napredovania ani dianím na bojisku. Samozrejme, tu sa nestrieľa, ale žoldnierom rozbíjate kladivom hlavy. Bude určite zaujímavé sledovať, kam sa bude uberať multiplayer a či nezostane na krku brutálnej akcie visieť len ako módny doplnok.
PS3
Vývoj: SCEE / SONY Czech / Santa Monica Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|