CALL OF JUAREZ: GUNSLINGER

CALL OF JUAREZ: GUNSLINGER

Divoký západ na divoko

Neviem, či uvidel záblesk, keď opustila guľka ústie hlavne tesne predtým, než mu prederavila hrudník. Najlepší pištoľníci, akých kedy divoký západ videl, to zvládajú za menej ako päť stotín sekundy. Som však rýchlejší, aspoň v Call of Juarez: Gunslinger.

Stojíte zoči-voči vyzývateľovi a máte na výber: odrovnať ho v spravodlivom súboji, alebo tesne predtým než adrenalín zaplaví krvné riečište a v bubienkoch budete počuť ako divoko bije srdce. Pohľad sa prepína tak, aby bolo vidieť púzdro zbrane a protivníka v diaľke súčasne. Už okolo seba nemusíte krúžiť, len sústredene udržať zameriavací kríž nad jeho telom a potom v správny moment tasiť.

Skôr než Techland poslal malé dievčatko okúsiť hrúbku okenice hotela na exotickom ostrove a ešte dávno predtým, než sme žasli nad úžasným vstupom do Mexika v podaní Rockstaru, vytvorilo poľské štúdio dvojicu hier odohrávajúcich sa na divokom západe. Malá odbočka do modernej doby nechala sériu skĺznuť do žumpy akčného žánru a teraz sa opatrne vracia v podobe sťahovateľnej hry, aj keď v tomto prípade to asi nie je správne označenie. 

Call of Juarez: Gunslinger je plnokrvná FPS s atmosférou on-rail akcií. Nehrá sa tu na realizmus, ale pridržiava sa skutočnosti, že na divokom západe koňom nesvietili oči ani ste nepálili po zombíkoch. Nepriateľov je presne toľko, koľko potrebuje počítadlo, aby sa pri neustálom postupe nezastavilo, body za headshoty utešene narastali a menili sa na drahocenné expy investované do schopností.


Čím ste presnejší a čím rýchlejšie likvidujete nepriateľov, tým rýchlejšie levelujete. Skilly sú rozdelené do troch stromov schopností úzko previazaných na preferovaný štýl a špecializáciu - dve pištole, útoky na diaľku alebo blízko. Postava na vyšších leveloch odnesie viac streliva, dostane viac bodov, naučí sa odhodiť dynamit alebo ho rovno vo vzduchu zlikviduje, vezme do rúk dve brokovnice, odomkne silnejší kolt a zvýši dostrel. 

Pomerne objemná preview verzia nás zoznámila s pištoľníkom Silasom Greavesom, ktorý to kedysi ťahal s Billy the Kidom, ale teraz je už tak starý, že dokáže už len rozprávať historky zvedavcom. A v spôsobe rozprávania asi ťažko nájde Call of Juarez: Gunslinger konkurenta tento rok. 

S historickou presnosťou si hlavu nerobí, mieša fakty a najznámejších pištoľníkov s fikciou a prispôsobuje si ju pre potreby hry. Dochádza tak ku konfliktu medzi rozprávačom - Silasom - a jeho poslucháčmi, ktorí sa o jeho dobrodružstvách dozvedeli z počutia alebo zo stránok lacnej literatúry.

Call of Juarez: Gunslinger pripomína rozprávaním Bastion, no na rozdiel od tejto akčnej RPG, sa pohráva aj s časovou osou a opravuje fakty za behu. A tak po rýchlej výmene názorov namiesto indiánov obkľúčia Silasa kovboji na dne kaňonu. “Takto to nebolo,” bude oponovať nadšenému poslucháčovi a čas sa vráti späť a spornú sekvenciu prejdete opätovne, tentoraz už bude viesť k inému, správnemu koncu. 

V leveloch úplne bežne vidieť, ako vyrastajú budovy zo zeme, ako sa pred očami mení ročné obdobie odrážajúce sa na listoch stromov. “Ako dar z nebies som narazil na muníciu,” spomenie si Silas, keď utekal pred banditmi. Čo v skutočnosti vidíte, je, že z neba padne na zem bezvládne telo indiána, z ktorého vezmete náboje a začnete jedného po druhom posielať prenasledovateľov do horúcich pekiel.

Spôsob rozprávania je zvládnutý na jednotku, ozvláštňuje hru a robí ju pútavejšou. Levely majú vyšší spád, farbistý výklad Silasa vás ženie vpred a nahrádza úplne cut-scény, ktoré sa objavujú iba v podobe rýchlych komiksových prestrihov - so zbraňou či obávaným nepriateľom.

Call of Juarez: Gunslinger mapuje tie najzaujímavejšie momenty divokého západu, v preview verzii sa nachádzala pasáž s obranou domu, útekom z väzenia alebo vyplienením mesta či vraku parníka v bažinách. Levely nemajú veľa odbočiek, sú navrhnuté pre rýchly postup a nepriatelia do nich vchádzajú ako terče na strelnici. Schovajú sa za prekážky, pomaly vykúkajú, občas zmenia pozíciu, ale príliš nekladú odpor. Snažia sa vás vykúriť dynamitmi a sem-tam sa objaví aj miniboss s dreveným štítom.

Jednou zo zaujímavých schopností Silasa je vycítiť smrteľnú ranu, ktorej sa dá naklonením doprava či doľava uhnúť, keď visí jeho život na vlásku. Na to, ako je Call of Juarez: Gunslinger prezentovaná, skrýva sa v nej veľký potenciál (súčasťou bude aj Arcade režim, kde prechádzate levely na body) a vkladáme do nej nemalé nádeje. 

Call of Juarez vychádza 22. mája pre PC, PS3 a Xbox360 v cene 14,99 EUR.


napísal spacejunker 22.5.2013
Páči sa mi!
CALL OF JUAREZ: GUNSLINGER


PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: Ubisoft / Playman / Conquest / Techland
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 22. máj 2013
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Efootball (0)
Prosím vás hrávate niekto Efootball? Hľadám nejakú...
|Steam awards 2024 (2)
Sem môžete písať ako ste hlasovali na Steam Awards...
|Záchrana ranenej pc zostavy (12)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či by niekto ne...
|Gamepady (17)
vsetko ohladom a okolo gamepadov...
|Chodíte k lekárom? (11)
Stáva sa vám niekedy, že po intenzívnych hrách nem...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29898)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk