THE DIVISION |
THE DIVISION |
Ak vie niekto ukončiť tlačovú konferenciu búrlivým potleskom, je to Ubisoft. Minulý rok to bolo Chicago ovládané mobilným telefónom, tento rok je to New York, kde sa zvádza boj o to, čo zostalo po pandémii. Watch Dogs a Tom Clancy’s: The Division nemajú spoločného len vydavateľa a spôsob, akým boli svetu predvedené - zlatý klinec programu s odhaleným názvom v absolútnom závere - ale aj témami sú obe hry príbuzné, i keď pochádzajú každá z iného žánru.
Tom Clancy’s: The Division je Online Open World RPG a švédske štúdio Massive Entertainment si v nej kladie otázku: “Čo bude vyžadovať záchrana toho, čo zostalo?” Podobne ako vo Watch Dogs má hrozba realistický podtext, no namiesto hackovania digitalizovaných životov, ide o kolaps ekonomiky a spoločnosti. Keď v roku 2001 bola spustená simulácia bioteroristického útoku na území Ameriky, výsledky boli hrozivé.
Dark Winter odhalila, že ak by k niečomu takému došlo, počas niekoľkých dní by inštitúcie padali jedna za druhou, dav by sa stal nekontrolovateľný a o život by prišlo mnoho ľudí. Preto bola v tichosti o pár rokov neskôr uvedená do platnosti tzv. Directive 51, ktorá mala chaosu zabrániť. Spadali pod ňu celé agentúry, jednotlivci cvičený na krízové situácie aj super agenti.
Vedeli ste o tom, že vírus chrípky dokáže prežiť na bankovke až po dobu 17 dní? Počas nákupného ošiaľu v období dňa Vďakyvzdania sa len v Amerike otočí okolo 90 miliárd dolárov počas jedného dňa. A teraz si predstavte, že do obehu sa v tento deň dostanú infikované bankovky. Skôr než sa u prvého pacienta objavia príznaky, milióny ďalších sú nakazení. A keď sú ľudia zúfalí, urobia všetko pre to, aby sa dožili ďalšieho dňa.
Pohľadnicový výhľad na Manhattan roztrhá streľba. Pokojná atmosféra prichádzajúcich vianočných sviatkov strieda desivý pohľad na vyrabované obchody, bez ladu a skladu zaparkované autá, v ktorých pred chvíľou ešte niekto bol, kopiace sa odpadky u stien opustených domov a potom znovu zaznie streľba. Agent Bronson sa díva smerom k nepokojom, ale kolega mu navrhne, aby sa pozrel po inej úlohe. Aktivuje náramkové zariadenie a to premietne zem okolo neho mapu mesta. Kurzorom prechádza nad značkami s misiami.
“Nie každá misia je zaznačená na mape,” hovorí producent Andre Twani, keď dvojica agentov, ku ktorým sa pripojí Megan, dorazí na križovatku a díva sa na stavenisko s tunelom. “Chceme, aby ste prostredie preskúmavali aj na vlastnú päsť a objavovali.” Pre účely prezentácie je zvolený Event (tak sa v The Division volajú misie), odkiaľ je zachytený signál o pomoc.
Hrať môžete sami, ale aj v co-ope, na ktorý je kladený mimoriadny dôraz. Chuť hrať s priateľmi je posilnená aj integráciou cross platformového multiplayeru cez mobilné zariadenia, ktorý sa stáva zlatým štandardom novej generácie hier. Ak ste sa dívali na prezentáciu počas tlačovky Ubisoftu, mohli ste vidieť, ako počas prvej prestrelky pred policajnou stanicou sa k trojici agentom pridal ďalší hráč ovládajúci dronu. Označil ňou nepriateľa skrývajúceho sa za reklamnou tabuľou na streche a ďalší hráč ho cez prekážku zneškodnil.
Na prezentácii za zatvorenými dverami bol tejto spolupráci venovaný väčší priestor. Trojica agentov sa nachádzala na streche, ktorú ostreľovali nepriatelia z dvoch smerov - z protiľahlej budovy a z vyvýšenej plochy pred nimi. Hráč s tabletom v ruke sa díva na identickú lokalitu z vtáčej perspektívy, neprichádza o žiadne detaily - vidí, ako sa ničí krytie, ako odletujú tehly, aj keď sa podlomia nohy kovovej konštrukcie s reklamou a tá sa zosunie na ulicu. Dokonca, ak nepriatelia uvidia dronu, tak na ňu zaútočia a snažia sa ju zničiť.
Na tablete máte vlastný progres a získavate vlastné EXPy. Okrem sledovania a označovania hrozby, môžete skupine cez Macro Skilly zvýšiť spôsobovaný damage, liečiť ich a keď treba tak zaútočiť raketami. Na hranie s tabletom stačí Wi-Fi pripojenie a môžete sa po New Yorku preháňať a pridávať k skupinám hráčom.
The Division poháňa engine Snow Drop, jeho prednosťou je realistický svetelný model, vďaka ktorému aj tie najslabšie zdroje vrhajú svetlo a vytvárajú tiene. Zvláda plynulý prechod z exteriérov do vnútorných priestorov, deštrukciu okolia, ale aj sleduje, kam každá guľka dopadne a na aký materiál narazí. Ak je to drevo, môžete si nakresliť smajlíka.
Agenti si z náramkového zariadenia vyberajú skilly, ktoré im v boji umožňujú liečiť spolubojovníkov, vypúšťať riadené míny alebo postaviť obrannú vežičku. V The Division neexistujú klasické classy postáv, ale o ich špecializácii rozhoduje vybavenie, zbrane a predmety, ktoré nájdete. Za záchranu uväznených policajtov na stanici tím získal útočnú pušku MK 17SR, dozásobil sa aj vodou a skenovaním mapy získal ďalšie informácie.
Vo svete The Division je každý nepriateľom. Hra je neustále online a k stretom medzi hráčmi môže dôjsť aj počas tzv. extrakcie, kedy je vystrelená svetlica a musíte 90 sekúnd počkať na odvoz. Týmto však na seba strhnete pozornosť a iní agenti sa môžu pokúsiť získať loot. Scénou, kedy sa k nábrežiu s výhľadom na Manhattan schádzali iní hráči a zahájili útok, prezentácia The Division končila.
Ubisoft pre PS4 a Xbox One má pripravenú ďalšiu hru, ktorá zaujala nielen prezentáciou, ale aj samotným nápadom a integráciou companion app na tablete. Viac o The Division sa dozvieme na augustovej výstave GamesCom.
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Ubisoft / Massive Entertainment Štýl: Akcia / MMO
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|