MURDERED: SOUL SUSPECT |
MURDERED: SOUL SUSPECT |
Square Enix po vás v Murdered: Soul Suspect chce, aby ste rozlúskli najťažší prípad v histórii kriminalistiky - vlastnú vraždu. Karty sú rozdané v samotnom úvode, keď vyhasne život nie príliš obľúbeného detektíva Ronana O’Connora mimoriadne brutálnym spôsobom. Pri rutinnom prehľadaní bytu je vyhodený z okna bytu na štvrtom poschodí a na ulici dostane sedem rán istoty vypálených zblízka.
Scéna s popravou, na ktorú sa díva sám Ronan, poznáte z renderovaného traileru. Murdered: Soul Suspect má s televíznymi detektívkami spoločnú metodiku vyšetrovania, ktorá je postavená na sociálnom voyerizme. V Columbovi ste sledovali, ktorá “ešte jedna otázka” usvedčí vraha, v Motive zase čakali, kedy sa pretnú cesty detektívov s vinníkom, keď ho poznáte spolu s obeťou od samotného začiatku.
V Murdered: Soul Suspect je Ronan O’Connor uväznený v limbe. Dusk, ako ho nazývajú autori, kombinuje skutočné prostredie s projekciou objektov, siluet ľudí i celých domov či scén spred niekoľkých storočí, ktoré reprezentujú traumatické zážitky a krivdy. Hra je zasadená do Salemu v štáte Massachusetts, presláveného hlavne pálením čarodejníc. S Ronanom narazíte nielen na zmučené duše, zvrátených ľudí, ale aj na démonov, ktorí mu môžu ublížiť. Duše v Dusk zostávajú dovtedy, kým nenájdu pokoj.
Ronan počas vyšetrovania v pivnici narazí na vystrašenú aziatku, ktorá nevie nájsť svoje telo. Po pár minútach technikou prevteľovania, ktorou vstupujete do tiel živých a počujete, čo si myslia aj to, čo vidia, sa hrdina dozvie, kam chlap spokojne pozerajúci televízor zakopal telo mladej ženy.
Tieto úlohy pomáhajú v získavaní skúsenostných bodov a informácií o okolí a jeho obyvateľoch. A bez stôp a vypočúvania sa nedostanete nikam ani pri vyšetrovaní vlastnej vraždy, ktoré sa až na pár detailov príliš neodlišuje od techník iných detektívov. Ronan síce nemôže priamo manipulovať s fyzickým prostredím, môže však posadnúť sporák a zapnúť ho alebo prevrhnúť objekt, aby odlákal pozornosť. Jeho prednosťou je neviditeľnosť a spirituálna forma.
Ak posadne očitého svedka, z roztrhaných chaotických spomienok vo forme komiksových bublín vie poskladať časovú os, čo sa v kritický okamih stalo. Takto sa pozrie cez oči policajta na zápisky v jeho poznámkovom bloku a vypočuje si, čo si šepkajú jeho kolegovia. Sledovaním stôp a preskúmaním tela zistí, že vyletel von oknom krátko po tom, čo vstúpil do budovy s číslom 666 a čo mal vrah na sebe oblečené.
Kľúčové predmety alebo celá scéna reprezentujú jeden flashback, po poskladaní ktorého sa posúva vyšetrovanie ďalej. O jeho priebehu informuje merač v dolnej časti obrazovky, máte tak neustále prehľad o tom, ako blízko ste k odhaleniu ďalšieho kúska skladačky. A hra vás o tom, čo ste videli a počuli aj preskúša, aby ste z kľúčových slov dali dohromady hypotézu. Takto sa Ronan dopracuje k tomu, že útok na neznámeho začal on oceľovou baseballovou pálkou, ktorú vrah zlomil v pol ako špáradlo.
V byte na štvrtom poschodí Ronan zistí, že v byte v čase vraždy bolo dievča, ktoré uniklo cez okno smerom ku kostolu. Okrem toho, že ju videl vo flashbacku, sa mu zjavuje ako kreslí graffiti z podivných rún na steny. “Neuvedomuje si zatiaľ svoju silu,” vysvetľuje scenárista Dough Van Horne a v zápätí prevtelením likviduje jedného z démonov potuľujúcich sa po chodbách.
Murdered: Soul Suspect ako jedna z mála hier umožňuje prechádzanie cez steny. Ronan zanecháva na múroch svoj odtlačok, tak isto ako démon. Takto ho môže vystopovať, pomaly sa mu zakradnúť poza chrbát a roztrhať ho. V priamej konfrontácii ale nemá šancu. Ronan sa dokáže aj teleportovať na krátke vzdialenosti ako Corvo z Dishonored, čo je takisto užitočná technika pri boji.
Čo robil Ronan v bytovom komplexe, čo ho zaviedlo do strešného bytu, čo tam hľadal vrah, kto je mladé dievča, pre čo sa ho démoni snažia zlikvidovať a prečo jeho kolegovia o ňom hovoria ako o zlodejovi, sú len zlomkom otázok, ktoré krátka demo ukážka vyvoláva. Adventúra so stealth prvkami Murdered: Soul Suspect používa rovnaké metódy ako iné detektívky, ale dívate sa na ne z iného uhlu, čo z nej robí originálny zážitok. Aká bude v skutočnosti, sa dozvieme na PC, PS3 a Xbox360 v priebehu budúceho roka.
PC
PS3 PS4 Xbox 360 Xbox One Vývoj: Square Enix / CENEGA / Airtight Games Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|