DRIVECLUB |
DRIVECLUB |
Byť na štarte nového herného systému je dvojsečná zbraň. Evolution Studios a ich launch PS4 titul DriveClub to má o to ťažšie, že je poháňaný komunitou. “Milión predaných kópií počas prvého mesiaca je stále málo,” polemizuje kreatívny riaditeľ Cole Rodgers o dôležitosti prísunu novej krvi v žilách ambiciózneho racingu postaveného na sociálnej interakcii, dynamickom hernom obsahu a narastajúceho počtu klubov súperiacich o popredné priečky v rebríčkoch. Aj pre to bude DriveClub pre členov PS Plus zadarmo.
DriveClub vyjde v troch verziách: plnohodnotnej fyzickej, digitálnej a mierne obmedzenej PS Plus. “Nebude obsahovať všetky trate a autá,” vymenúva rozdiely hlavný dizajnér Paul Rutschynsky. Online multiplayer, asynchrónne challenge, sólo preteky, to všetko bude jej súčasťou. “Ak vám to nebude stačiť, zaplatíte si upgrade na plnohodnotnú verziu,” dodáva.
Či si ju kúpite na disku alebo si ju stiahnete cez PSN, stávate sa členom komunity, klubu. “My zabezpečíme, aby od prvého dňa hra neustále rástla,” hovorí o plánoch podpory po vydaní Rodgers. “Každý týždeň do nej budeme pumpovať nový obsah cez DriveClub Live.” To sa týka hlavne súťaží, týždňových challengov a šampionátov, okrem nich budú vychádzať aj balíky s autami, traťami, eventami, lokalitami, novými funkciami, čímkoľvek, po čom bude komunita prahnúť.
Aktuálne je to dynamická zmena počasia. Dážď ani sneh v DriveClub po vydaní nenájdete, zatiaľ. Čo si možno po spustení nevšimnete, sú simulované, náhodne generované oblaky. Obloha sa mení zakaždým a spolu s ňou aj svetelné podmienky na tratiach, tie dokonca závisia aj od toho, aká je denná doba a v akej lokalite sa nachádzate. Nie všade slnko svieti rovnako, niekde je ostrejšie, inde pri západe zase mäkšie. Pre racing to dôležité vôbec nie je, ale autori si dali záležať aj na tom, aby boli na nočnej oblohe aj správne zakreslené konštalácie hviezd. Samozrejme, že nebudete za volantom McLaren MP4/12 alebo Audi R8 V10 sledovať, kde je Veľký voz, ale ak viete, kde sa pozerať, nájdete ho.
“Môžete hrať kdekoľvek a kedykoľvek,” popisuje základnú štruktúru hry Rodgers. DriveClub nemá pevne stanovené pravidlá, nemusíte nič odomykať ani prechádzať sólo kampaň, aby ste mali celú garáž prístupnú. Môžete ju kompletne ignorovať a venovať sa iba hlavnej náplni, ktorou sú kluby.
V jednom klube môže byť maximálne 12 hráčov, a i keď každý jeden hrá sám za seba, z výsledkov ťaží každý. Hráči medzi sebou zdieľajú slávu a peniaze a čím je klub na vyšších priečkach, tým je výška odmien vyššia. Naraz môžete byť členom iba jedného klubu a ak sa ho náhodou rozhodnete opustiť, klub príde o všetky výhody, ktoré ste za čas pôsobenia získali.
Výhra v DriveClub nie je exkluzívne viazaná iba na prvú priečku, pretože vyhrať môžete najrýchlejším časom alebo bodmi za splnené skúšky zručnosti, tzv. Face-Off. Medzi dynamicky sa meniace miniúlohy patrí najvyššia priemerná rýchlosť dosiahnutá na vybranom úseku, dokonalý prejazd sériou zákrut aj body za drift. O čokoľvek, čo sa dá merať, môžete súťažiť. A Face-Off môžete dokonca editovať a umiestňovať, kam sa vám zachce. Pre súperov môžete nastaviť, v ktorú nočnú hodinu bude challenge prístupná a koľko majú pokusov na zdolanie vášho rekordu. Ak si veríte, môžete staviť aj na víťaza.
Face-Off challenge fungujú aj asynchrónne, dokonca môžu trvať aj niekoľko dní. Počas E3 sa stavili dve oddelenia Evolution Studios - testeri a ľudia zodpovední za jazdný model - kto bude víťazom. Priamo na výstavnej ploche však nesúperili autori, ale nechali svoj osud v rukách hráčov. Hraním dema tak mohli nakloniť rysku váh na stranu klubu Spoiler Alert alebo All Torque No Traction. Víťaz bude známy po analýze dát v nasledujúcich dňoch.
Na Face-Off sú previazané aj mikroúlohy, tzv. OverDrives. V podstate ide o body za drift, vysokú rýchlosť, divokú jazdu a pod. A všetky tieto body sa akumulujú do profilu a podpisujú pod pozíciu v rebríčku jednotlivcov, ako aj celých klubov. V DriveClub si budete môcť zmerať sily aj v rámci jedného klubu.
Evolution Studios sa snažia nájsť ideálny pomer medzi realistickým racingom a arkádou, chcú, aby hra bola prístupná pre všetkých, ale zároveň umožňovala osekávať milisekundy z traťových rekordov. A to je aj jeden z dôvodov, prečo autá nebude možné upravovať. “Strávili sme obrovské množstvo času ladením jazdného modelu pre každé jedno auto, aby bola zachovaná jeho charakteristika,” vysvetľuje Rutschynsky.
Vizuálne si však kapotu svojho auta môžete polepiť vlastnými nálepkami a navrhnúť pôjde aj klubové logo. “Je veľmi dôležité, aby ste ako klub mali vlastnú identitu.” A keď sme pri autách, tak ich bude možné poškodiť. DriveClub nie je Burnout, ale bude na ne aplikovaný deštrukčný model. O presnom počte áut ani tratí Evolution Studios nehovorí, v prípade lokalít sa pozriete do všetkých kútov sveta. Trate budú fiktívne, ale vložené do autentického prostredia Indie, Kanady aj UK.
Kontakt s komunitou a klubom bude zabezpečovať aj aplikácia pre iOS a Android. Umožní manažovať tím, posielať správy tímovým jazdcom, vytvárať a zverejňovať Face-Off challenge a dokonca aj sledovať preteky naživo. DriveClub bude podporovať aj Remote Play cez PS Vita, postačí iba wi-fi pripojenie a môžete hrať.
Evolution Studios budujú DriveClub na otvorenej architektúre - čokoľvek, čo bude kritizované alebo naopak žiadané, môže byť upravené a doplnené. Zmeny môžu robiť priamo na strane serverov bez toho, aby si hráči museli sťahovať obrovské patche či updaty.
“Nič nie je vylúčené,” hovorí o budúcnosti DriveClub Rodgers. Nevie odhadnúť, ako sa budú správať hráči ani čo ich čaká po vydaní, jedno je však isté: “Hra, ktorú si kúpite v prvý deň, nebude taká istá o rok.”
PS4
Vývoj: SCEE / SONY Czech / Evolution Studios Štýl: Racing
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|