HEARTHSTONE: HEROES OF WARCRAFT |
HEARTHSTONE: HEROES OF WARCRAFT |
Popularita online titulov s kartami v štýle Magic The Gathering rastie a spoločnosť Blizzard ponúka svoju vlastnú víziu v tomto žánri. Pre istotu sa poistil postavami z Warcraft univerza, ktoré sme si doteraz spájali predovšetkým s klasickými stratégiami a preslávenou MMORPG. Otvorili sme testovací balíček Hearthstone: Heroes of Warcraft, aby sme sa dozvedeli, či hra dokáže zaujať aj obsahom.
Pri absolvovaní výukových misií som bol trochu skeptický, ale po prvých zápasoch proti AI, dueloch so živými hráčmi a preskúmaní ďalších možností hry sa môj váhavý palec obrátil smerom nahor. Netreba sa nechať mýliť rozprávkovými animáciami ani skromným úvodom. Hearthstone nie je banálna, narýchlo zbúchaná zábavka, ako sa na prvý pohľad zdá. Už partie proti počítačovému oponentovi ukázali, že hoci základy pochopíte rýchlo, cesta k víťazstvu je zarúbaná.
Odomknúť všetkých deväť hrateľných hrdinov (keď rátame aj darovaného mága pri štarte) tak že ich porazíte, dá slušne zabrať. Je to síce možné zvládnuť za pár hodín, ale určite sa zapotíte. A postaviť sa proti živým hráčom je tvrdá skúška ohňom, kde ani po dovŕšení desiatej tréningovej úrovne nebudete pripravení na to, čo vám vyvedie protivník. Moje prvé zápasy proti živým oponentom dopadli katastrofálne. Taktika z duelov proti AI nezabrala a až po precíznom zostavení vlastného hracieho balíčka sa dostavili prvé úspechy.
Balíčky s maximálne tridsiatimi kartami zostavíte z odomknutých prírastkov, ktoré môžu byť univerzálne pre ľubovoľného hrdinu a individuálne, ktoré smie použiť len konkrétna postava. Hrdina nastupuje do zápasu ako fyzický vodca s jednou unikátnou špecializáciou, môže byť zranený a zabitý. A v tom spočíva aj cieľ hry, zlikvidovať nepriateľského hrdinu a ochrániť vlastného.
Hráči začínajú s tromi, prípadne štyrmi kartami a striedajú sa pri ich vykladaní na hraciu plochu. Po každom kole každému pribudne ďalší kus z balíčka a súčasne sa zvýši počet magických kameňov, ktoré sa spotrebúvajú pri vykladaní kariet a používaní schopnosti hrdinu. V prvom ťahu je to len jeden kameň, potom dva a v pokročilej fáze pravidelne pribúda rovných desať. Kamene sú neprenosné, čiže ak ich neminiete v prebiehajúcom kole, skrátka ich nahradí kompletná nová várka. Najlacnejšie karty stoja jeden kameň, elitné hoci aj osem. Postupné navyšovanie počtu kameňov zabraňuje tomu, aby sa od začiatku používali najsilnejšie tromfy, hoci ich môžete mať na ruke.
Karty majú rôzne využitie a často aj doplnkové bonusy. Najčastejšie sa jedná o vyobrazenia bojovníkov a kreatúr, ktoré predstavujú hlavnú bojovú silu. Vždy majú stanovené útočné číslo a počet životov. Po vyložení väčšinou počkáte do ďalšieho kola a potom s nimi môžete útočiť na nepriateľské jednotky, ale aj samotného hrdinu. V pomyselnom boji sa odpočítajú životy útočníkovi aj obrancovi, pri vynulovaní karta vypadne z hry. Hrdinovia nemajú žiadnu permanentnú obranu ani výzbroj, môžu ich však získať podpornými kartami alebo vďaka svojej unikátnej schopnosti. Zatiaľ čo si bojovník smie v každom kole za dva kamene pridať dva ochranné štíty, mág vystrelí ohnivú guľu, lovec šíp, zlodejka získa zbraň a palatín privolá pobočníka. Každý má skrátka niečo svojské a aj preto je dobré zvážiť, s ktorým hrdinom nastúpite do duelu.
Spočiatku mi prekážal fakt, že sa hrdina nedá prirodzene kryť jednotkami, ktoré stoja pred ním - nijako ho neochránia. Bežných bojovníkov môžete vy aj súper ignorovať a ísť po krku priamo lídrovi. Ale keby to bolo také jednoduché, hráči by sa iba predbiehali v tom, kto nasadí borcov s vyšším útokom a utlčie skôr protivníkovho bossa. To by nebolo zábavné. Lenže situáciu rázne menia karty s vlastnosťou "taunt", ktoré na seba upútajú pozornosť posmeškami. V praxi to znamená, že ak chcete útočiť, musíte najskôr zničiť tieto jednotky na bojisku a až potom smiete napadnúť iné a hrdinu. Na hracej ploche sú takýto obrancovia zreteľne označení v oválnom obrázku so štítom.
Okrem jednotiek, ktoré zostávajú na ploche, kým nezahynú, sa používajú karty s jednorazovými útokmi, či už spaľujúcim ohňom, alebo sériou striel, ktoré zasiahnu náhodné ciele. Iné karty prinášajú obranu hrdinu, zotavujú, vrátia do balíčka súperovu kartu alebo ju skopírujú do vášho. Niekedy majú podobné bonusové vlastnosti aj vyložené kreatúry. Inžinier dodá v kole kartu navyše, šampión pridá všetkým spolubojovníkom jeden bod útoku a života a šaman prelieči jednotku alebo hrdinu.
Práve vďaka podporným kartám a bonusom jednotiek je výsledok boja takmer až do konca nejednoznačný. Súper, ktorý dominuje v úvode so slabšími jednotkami, môže v pokročilej fáze ťahať za kratší koniec. Keď náhle vytiahnete silných gigantov alebo úskokom zmätiete zo stola protivníkove karty, situácia sa javí v úplne inom svetle. Rozhodne je dobré premyslieť si každý krok, pretože sa zbytočný prešľap neraz vypomstí. Pri čakaní na dokončenie ťahu súpera môžete už vopred plánovať alebo sa pozabávať s niekoľkými interaktívnymi objektmi na hracej ploche. Kliknete na okno a to sa rozbije, lampa zhasne a katapult vystrelí. Tieto výstrelky nemajú vplyv na priebeh duelu, ale je to celkom sympatické spestrenie.
Hearthstone bude free-to-play, ale ako všetci dobre vieme, takéto hry aj napriek svojmu názvu nie sú celkom bezplatné a vždy je v tom nejaký háčik. Nie inak je to aj v tomto prípade. Priplatiť si treba za rebríčkové duely v režime arény, ktorých zaujímavosťou je zostavenie balíčka z náhodných kariet pred súbojom. Platí sa aj za balíčky s pokročilými kartami, ale po jednom sa dajú kúpiť aj za hernú menu. Tá sa získava za splnenie úloh, ako je dosiahnutie desiateho levelu, víťazstvo nad piatimi hráčmi, alebo dve výhry s vybraným hrdinom v pravidelnom dennom zadaní.
Blizzard sa rozhodol rozdávať hráčom karty a aj keď je to prvý raz, namiešané sú zatiaľ veľmi dobre. Vizuálne príťažlivé duely vyžadujú logické myslenie a taktizovanie. Zostavovanie balíčkov a odmeny na nákup nových sú dobrou motiváciou. Aj bez warcraftovskej nálepky je hra nápaditá, nájde si svojich priaznivcov a je veľmi reálne, že sa zaradí medzi tituly, ktoré sa hrajú na oficiálnych svetových turnajoch.
PC
Android iOS Vývoj: Double Fine Productions / Double Fine Productions Štýl: Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|