INTERVIEW: HEARTHSTONE |
INTERVIEW: HEARTHSTONE |
Z tohtoročného stánku Blizzardu na Gamescome sme vám už stihli priniesť novinky ohľadne WoW: Legion aj budúcnosti Overwatchu. Podarilo sa nám však bližšie vyspovedať aj autorov ďalšieho titulu, ktorý zožal za 2 roky prekvapivý úspech. Okrem PC hráčov a zarytých fanúšikov sveta Warcraft oslovil aj množstvo príležitostných hráčov, a to aj vďaka prístupnosti na mobilných zariadeniach. My sme sa teda popýtali na budúcnosť hry, zážitky z jej tvorby a aj na to, ako to vlastne celé začalo.
Ahoj! Môžete sa nám predstaviť?
Moje meno je Hamilton Chu a na Hearthstone pracujem ako producent. Starám sa teda o beh hry, biznis model a ostatné veci, ako je napríklad publikovanie nového obsahu. Napísal som však aj niekoľko textov v hre. No a teraz prenechám slovo svojmu kolegovi.
Zdravím, volám sa Peter Whalen a som dizajnér. Pracoval som najmä na novom rozšírení One Night in Karazhan. Spoločne s mojím tímom sme teda rozhodovali o tom, akým spôsobom bude toto ikonické miesto zo sveta Warcraftu prezentované v Hearthstone. Riešili sme všetko od výtvarného štýlu, cez zvuk, až po postavy a celkový dojem, aký chceme vlastne navodiť.
Hearthstone sa pre Blizzard stal väčšou hrou, ako možno ktokoľvek na začiatku čakal. Prekvapuje vás úspech hry aj s odstupom času?
Určite. Na začiatku sme popravde ani veľmi nevedeli, čo od hry očakávať - bola to pre nás nová skúsenosť. Sústredili sme sa na rôzne zberateľské kartové hry, ktoré všetci milujeme a naším cieľom bolo priniesť podobný zážitok širokému publiku. Tieto hry pôsobia väčšinou hlavne zo začiatku veľmi komplikovane a nedostupne. My sme však chceli, aby bola naša hra prístupná pre každého. No a dovolím si povedať, že sa nám to aj podarilo, veď nedávno sme s radosťou prekročili 15 miliónov hráčov, a to je pre nás veľký úspech.
Prečo si osobne myslíte, že Hearthstone dosiahol takýto úspech? Podobné kartové hry tu boli aj predtým, či už vo fyzickej, alebo virtuálnej verzii. Čo teda bolo podľa vás tou kľúčovou esenciu?
Tak ako je to pri viacerých tituloch firmy Blizzard, bude to asi prístupnosťou. Naozaj sme sa snažili o vytvorenie hry, ktorá bude strategická a človek pri nej zažije radosť z vybudovania vlastného balíčka, no zároveň bude jednoduchá na pochopenie. Detailné popisy kariet nám v tom veľmi pomohli. Človek vďaka nim dokáže lepšie pochopiť, čo má od karty očakávať. Ďalej si myslím, že nám pomohlo aj grafické spracovanie. Ak hráč zahrá napríklad taký fireball, reálne ho aj uvidí na svojej obrazovke. To je niečo, čo sa klasickými kartami dosiahnuť nedá. No a prepracované tutoriály sú taktiež veľmi dôležitou súčasťou. Hráčov nielenže naučia základy, ale aj navnadia na hru.
Kartovka Gwent z prostredia Zaklínača už čoskoro vychádza ako samostatná hra. Cítite sa ohrozenými, beriete podobné hry ako konkurenciu?
Ani nie. Beriem to tak, že kvalitné nové hry môžu iba prospieť hernému biznisu. Ako hráč sa vždy teším, keď si môžem zahrať dobrú hru. Navyše si myslím, že narastajúce množstvo ľudí hrajúcich podobné hry pomôže všetkým - hráčom, tvorcom a v určitom smere aj titulu Hearthstone samotnému.
A teraz možno trocha nečakaná otázka - čo Overwatch? Je to aktuálne veľmi úspešná hra pre Blizzard. Plánujete do Hearthstone pridať niečo z jej univeza? Prípadne vytvoriť podobnú hru vychádzajúcu z tohto sveta?
Overwatch je skutočne úžasný a využitie jeho sveta môže znieť lákavo. Titul Hearthstone je však hlboko zakorenený vo Warcrafte. Stálo nás veľa úsilia, aby bola hra tomuto svetu verná, či už sú to rôzne postavy, alebo zaklínadla. Svet Warcraftu je obrovský, takže nepočítame s tým, že by sa nám v blízkej dobe minuli nápady.
Čo teda plánujete v blízkej budúcnosti? Väčšina doplnkov je najmä o nových kartách alebo dobrodružstvách. Plánujete nejako posilniť kooperatívnu hru?
Nedávno sme priniesli Tavern Brawl, ktorý je pre nás veľmi dôležitý. Dáva hráčom možnosť každý týždeň vyskúšať nový mód, z ktorých niektoré sú určené pre viacerých hráčov. Nám zasa dáva priestor experimentovať a skúšať nové nápady. Sme si ale vedomí toho, že veľa hráčov by uvítalo viacero možností kooperácie a je to niečo, čomu sa plánujeme venovať.
Máte z obdobia tvorby poslednej expanzie nejaký smiešny príbeh?
Neviem, či je to práve extra vtipné, no bol to určite vzrušujúci zážitok. Pamätám si, ako sme všetci sedeli vo veľkej miestnosti a čakali na premiéru filmového traileru k One night in Karazhan. Atmosféra bola veľmi napätá a najmä tváre členov tímu, ktorí ho tvorili, sršali nervozitou. Neboli si istí, ako zareagujeme - predsa len to bolo niečo nové, trochu iné ako doteraz. Avšak iba pár sekúnd po pozretí sme sa na seba všetci pozreli a vybuchli do nadšeného smiechu. Myslíme si, že nový trailer je veľmi podarený a vystihuje nielen novú expanziu, ale aj samotnú hru Hearthstone.
Na záver sa vráťme k úplným začiatkom. Keď už sme spomínali iné kartové hry, skúšali ste spočiatku Hearthstone aj v papierovej verzii?
Áno, popravde pomerne dlhú dobu. Skúšali sme rôzne prototypy a nové nápady. Mali sme veľkú tlačiareň a stroj na vyrezávanie kariet, v ktorom sme ich vyrazili stovky. Následne sme si sadli a dlhé hodiny skúšali hrať. Otestovali sme obrovské množstvo nápadov a mechaník, z ktorých väčšina bola katastrofálna. Išlo však skutočne iba o experimentovanie, od začiatku bol Hearthstone vyvíjaný ako videohra.
Ďakujeme za rozhovor.
PC
Android iOS Vývoj: Double Fine Productions / Double Fine Productions Štýl: Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|