RATCHET AND CLANK: NEXUS |
RATCHET AND CLANK: NEXUS |
Nepoznám horšiu hlášku ako “Pokračovanie nabudúce”. Objaví sa v tej najnevhodnejšej chvíli - ľudovo povedané v najlepšom -, keď je dej tak pohlcujúci, že strácate pojem o čase. Pri titulkoch začínate počítať dni, koľko budete na ďalšiu epizódu čakať. Ratchet and Clank: Nexus nie je epizodickou hrou, i keď bude uzatvárať Future sériu, ktorú Insomniac Games rozohrali na PS3. Keď mi zasvietila na obrazovke hláška “End of Preview”, poznačil som si do kalendára, kedy hra vychádza. Do 13. novembra zostáva ešte 38 dní.
Dlhoročných fanúšikov poteší fakt, že Ratchet a Clank sú po sklamaniach All for One a QForce späť v plnej sile, tak ako ich dlhé roky poznajú. V hre sa nešetrí humorom, akoby sa aj mohlo, keď pomocnú ruku pri pátraní po najhľadanejších zločincoch v šírom vesmíre podáva aj intergalaktický hrdina Kapitán Qwark. Insomniac Games sa s Ratchet and Clank: Nexus vracajú k osvedčenej hrateľnosti kombinujúcej skákacie pasáže, logické hádanky a akciu s tými najbláznivejšími zbraňami.
Nexus začína nevinne - transportom väzenkyne Vendry Prog - ale pohodlná plavba sa zvrtne pri útoku jej brata, ktorý sa ju snaží vyslobodiť, a definitívne ju ukončí mohutná explózia vesmírnej lode. Ratchetovi a Clankovi nezostáva nič iné, len sa vydať po ich stopách na planétu Yerek, kde zločinecké duo vyrastalo. Zatiaľ čo vo vesmíre sa vsádza na istotu s rozbíjaním krabíc so skrutkami potrebných na nákup zbraní a munície a magnetickými pásmi umožňujúcim chodiť po stenách a vypínaním gravitácie, po pristátí na planéte vytiahnu Insomniac Games hlavné esá z rukávu.
Tým prvým je zbraň nazvaná Grav Tether. Je inšpirovaná Portalom, no nestrieľa diery do priestoru, ale spája miesta prúdom energie. Nájdete prvý portál, aktivujete ho a potom vystrelíte na druhý, kam chcete letieť. Rýchlosť presunu môžete riadiť a dokonca aj strieľať počas neho či preskakovať z jedného do druhého prúdu. Obtiažnosť pri používaní Grav Tether zvyšujú časovo obmedzené pasáže, v ktorých sa po vypršaní limitu otáčajú portály chrbtom a nedajú sa použiť, kým neaktivujete opätovne spínač.
V zbraňovom arzenáli Ratchet and Clank Nexus bude osem zbraní, medzi nimi aj taká, ktorá plaší nepriateľov a tí paralyzovaní strachom prestávajú útočiť, čo je samozrejme signál pre vás, aby ste ich po hlave udreli francuzákom alebo im vrátili hodený granát Repulsorom, či do nich našili energiu z dvoch Omniblastrov. Účinnosť zbraní sa štandardne zvyšuje častým používaním a o upgrady sa stará vzácna ruda Raritarium. Upgrady teraz tvoria hexagónovú sieť s bonusovými vlastnosťami, stačí okolo nich zakúpiť všetky zlepšováky a odomkne sa napríklad vyhadzovanie nepriateľov do vzduchu.
Už v A Crack of Time boli predstavené sekcie, kde ste ovládali výhradne iba Clanka. Ani v Nexus sa nezabúda na plechového sidekicka a po stretnutí s bláznivým vedátorom dokáže otvárať trhliny v priestore. Po skočení do trhliny sa hra mení na 2D hopsačku, kde skákanie nahrádza zmena gravitácie. Jej smer môžete meniť kedykoľvek, stačí ťuknúť do pravého analógu a už bežíte po strope. Neovplyvňuje iba Clanka, ale aj krabice potrebné na zaťaženie spínačov alebo ťažké plošiny, ktoré obyčajne stoja v ceste. Cieľom 2D levelov postavených ako bludiská je ujsť bez toho, aby vás chytila bytosť Nether, ktorá vás prenasleduje.
Úvodná planéta v preview verzii ukázala aj vetvenie úloh, ktoré nemusíte plniť v danom poradí, ale môžete sa vydať vyprášiť základňu nepriateľov a potom sa vrátiť k hlavnej dejovej línii. V hre takisto budú poschovávané aj neodmysliteľné zlaté skrutky a plány na superničivú zbraň, čím sa otvárajú dvere znovuhrateľnosti.
Insomniac Games chcú s Ratchet and Clank: Nexus zviazať rozviazané konce Future série kratším dobrodružstvom (pravdepodobne o dĺžke Quest For Booty), ktoré bude písať bodku za tvorbou štúdia na PS3.
PS3
Vývoj: SCEE / SONY Czech / Insomniac Games Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|