SUNSET OVERDRIVE |
SUNSET OVERDRIVE |
Prítomnosť Sunset Overdrive na E3 je neprehliadnuteľná. Balóniky, nálepky na zrkadlách, nafukovací maskot zavesený v 15 -metrovej výške vo vstupnej lobby výstaviska, šialený autobus, plechovky s energetickým nápojom. Podobnosť s kampaňou energeťáku v hre, ktorý mení ľudí na mutantov, je čisto náhodná. Sunset Overdrive je jednoducho všade. O exkluzívnom titule pre Xbox One hovorí každý.
Marcus Smith a Drew Murray z Insomniac Games sú zohraná dvojka, majú za sebou Resistance 3 a celkom jasno v tom, do akého žánru by znovu nevstúpili. “Asi by sme sa zabili,” hovorí Smith, keby mali robiť ďalšiu depresívnu postapokalyptickú hru. “Čo ak toto nie je koniec sveta? Čo ak je to nový začiatok? Čo ak by prestali existovať pravidlá, zákony? Boli by sme naozaj sami sebou?” kládli si otázky pred zbieraním nápadov pre Sunset Overdrive.
“Ak dôjde ku koncu sveta, bude to ľudská bytosť, ktorá urobí chybu,” vysvetľuje Smith a ukazuje na obrazovku so sieťou spoločností vyrábajúcich potraviny, ktoré vlastní v skutočnosti sedem megakorporácií. “Voláme to Major McF*ck Up.” A jeden takýto trapas sa stane vo FizCo, spoločnosti, ktorá o tri týždne uvedie na trh nový druh energetického nápoja – Overcharge Delirium XT.
V Sunset City sa koná veľká párty, ktorá končí katastrofou. Nápoj nebol poriadne otestovaný a konzumentov mení na monštrá a agresívnych mutantov závislých na oranžovom nápoji. Udalosť sa snažia ututlať, ale bez úspechu. Mesto je v uzatvorené a do karanténnej zóny je vyslaná jednotka, aby zničila všetky dôkazy a jedným z nich je aj hrdina Sunset Overdrive.
“Ten týpek na obale nie je ten, za koho budete hrať,“ chopí sa slova Drew Murray. „Robustný systém úprav dovolí hrať za ženu, muža, kravaťáka, skejťáka, kohokoľvek. A túto postavu si vezmete so sebou aj do multiplayeru.“ Na odhalenie zámeru FizCo - uviesť na trh vadný produkt - nebudete sami. „V meste narazíte na rôzne skupiny, ako Troop Bushido, skautov posadnutých japonskou kultúrou alebo skupinu hráčov LARP, ktorí sa nachádzali v parku, keď vypukla panika a myslia si, že je to súčasťou ich fiktívneho scenára.“
Insomniac Games popustili poriadne uzdu fantázii. Stačí sa pozrieť na zbraňový arzenál: samopal strieľajúci vinyl, macíkomet, ohnivá brokovnica, mínomet s nádobami s plynom, jednoručný drak chŕliaci ohňostroj, baseballová pálka s tornádami. Keď sa ich spýtate, čo pili pri navrhovaní, odpovedia vám so žmurknutím oka: “Mali by ste sa spýtať, čo sme fajčili.“
Na Sunset Overdrive je vidieť, že hra je vytváraná s radosťou a láskou. Predvádzaný level je zasadený do lunaparku, kde sa jednotlivé atrakcie dajú použiť ako zbraň v boji proti hordám mutantov. Vyskočíte na kolotoč s vozíkmi v tvare raketiek a tie sa zapália a premenia na riadené strely. Balóny praskajú so silnou explóziou, výbuchy sú vyšperkované dymom v tvare komiksového citoslovca “POP“, čertík z krabičky zapáli svoje bezprostredné okolie a podobne.
Zatiaľ čo minulá generácia 3rd person akcií bola o schovávaní sa za prekážkami, Sunset Overdive je poháňaná agresiou. „Chceme, aby hráči siahli na samé dno svojich síl a hrali bezohľadne,“ vysvetľuje Murray. Hrdina zvláda behať po stenách, húpať sa na drôtoch, grindovať po koľajniciach, šmýkať sa, vyskakovať do veľkej výšky a pritom ešte aj strieľať a robiť saltá. Jeho parkourové schopnosti mu umožňujú prejsť z jednej časti mapy do druhej relatívne rýchlo a hlavne štýlovo. Hráči musia využívať vlastnú šikovnosť, takže zabudnite na to, že stlačíte A a animácia urobí všetko za vás.“
Na Sunset Overdrive sa výborne pozerá, ak má hru v rukách skúsený vývojár. Keď preberiete kontrolu, dochádza ku konfliktu, kam je postava otočená a kam chcete, aby šla. Ovládanie nie je komplikované, ale na zreťazenie trikov, efektné skoky a parádne zásahy raketometom potrebujete tréning ako pri freestyle športoch. Až potom bude akcia vyzerať impresívne so všetkými parádičkami. Súdiac podľa hrateľného dema, je najväčšou prekážkou práve zoznamovanie sa so systémami hry a zápasením s orientáciou v priestore. Tutoriál a úvodné misie to však dúfajme zvládnu na jednotku. Demo totiž nemalo žiadne vysvetlivky a hodilo vás rovno do akcie.
„Keď budete na zemi, zomriete,“ vysvetľuje Murray pravidlá hry, kde nepriatelia útočia v skupinách a zo všetkých smerov. Musíte byť nielen konštantne v pohybe, ale zabíjať štýlovo tak, aby nevychladlo kombo. “Čím lepšie pohyby robíte, tým rýchlejšie sa naplní merač štýlu.” A čím je plnší, tým sú aktivované kvalitnejšie ampy – zosilňovače. Obohacujú útoky o špeciálne schopnosti, napríklad vypúšťanie tornád pri údere zbraňou na blízko alebo poškodzovanie nepriateľov pri kotúľoch, ale zvyšujú aj efektivitu zbraní a ich silu. Zosilňovače si v hre vyrábate, ale získanie surovín a zdrojov bude vyžadovať plnenie misií, v ktorých platí. Čím silnejší zosilňovač, tým náročnejšia úloha. Zbrane sa podobne ako v Ratchet & Clank upgradujú častým používaním, no budú sa dať vylepšiť aj zosilňovačmi.
Sunset Overdrive je pre Insomniac Games prvou open world hrou. Autori sa snažia o to, aby sa v nej odrážala ručná práca a každá misia bola unikátna náplňou aj po príbehovej stránke. Predvádzaná misia so zničením veží so zbraňami a zlikvidovaní vozíkov na húsenkovej dráhe tomu však odporuje. Choď do bodu A a znič ciele B a C a potom to zopakuj.
Sunset Overdrive okrem sólo kampane bude obsahovať aj co-op multiplayer pre osem hráčov v štýle Hordy. V Chaos Squad budete s kamarátmi klásť pasce a brániť zásoby energeťáku pred vlnami smädných nepriateľov. Získané bonusy z multiplayeru budú prenosné do kampane a naopak.
Insomniac Games so Sunset Overdrive odvážne ukazujú vztýčený prostredník tradičným vážnym akciám. Snažia sa namiesto prežívania vrátiť do hier zábavnejšie užívanie si neviazanej slobody so šialeným zbraňovým arzenálom. Snáď sa im to podarí. Na výsledok už dlho čakať nebudeme, Sunset Overdrive vychádza 28. októbra.
Xbox One
PC Vývoj: Microsoft / Insomniac games Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|