MORTAL KOMBAT X |
MORTAL KOMBAT X |
Vchádzate do malej konferenčnej miestnosti s ďalšími novinármi, pred vami obrovská obrazovka, okolo rôzne menšie, pričom pri pohľade na ne vás už svrbia prsty, lebo sa neviete dočkať, kým sa pred nimi usadíte. Asi už tušíte, o čom bude najbližších 20 minút v podaní producentov hry. Taktiež dobre viete, čo môžete od hry samotnej očakávať. Keď však príde tá chvíľa a vy konečne chytíte do rúk ovládač v Mortal Kombat X, tak tento moment prekoná všetky vaše očakávania. Hra pôsobí ako stará známa, keď ju po niekoľkoročnej odmlke stretnete. Tá istá osoba, no zmenila účes, dospela a zrazu si s ňou rozumiete lepšie ako predtým.
Prísť v žánri bojoviek s veľkými zmenami v rámci zabehnutých sérií nie je práve najľahšie. Dokonca by sa dalo povedať, že to je neželané. Fanúšikovia sú už zvyknutí na herné prvky, vďaka ktorým si sériu obľúbili. A ak ich vývojári zmenia, hráči ich zožerú zaživa. Preto sa vždy radšej ide cestou výstavby na pevných osvedčených základoch, pričom tu a tam sa vyskúša nejaká novinka, rozvedie príbeh a možno sa trochu aj zmení tón hry. Presne touto cestou sa vydali aj NetherRealm Studios v MKX. V zásade sa od predchádzajúcej časti, ktorá vdýchla nový život známej sérii, až tak nelíši. No hrá sa trochu inak, plynulejšie, a taktiež z nej sála trochu iná atmosféra.
V Mortal Kombat X nás autori zavedú tam, kam sme sa ešte nikdy v sérii nevydali. Do budúcnosti, kde je síce Zem relatívne v bezpečí, vládne mier a mnohí z našich známych hrdinov sa mohli presunúť k rodinnému životu, no číha tam doteraz najväčšia hrozba. Mortal Kombat vždy patril medzi série, ktoré v rámci žánru ponúkali lepšie prepracovaný príbeh. Tu si na ňom autori opäť dali záležať a my sme si mohli vysúšať hneď jeho úvod, ktorý nás do seba vtiahol tak, ako sa to nepodarilo ani predchádzajúcej časti.
Shao Kahn bol porazený, bojovníci nášho sveta mu zabránili v tom, aby vyhral turnaj a podrobil si ďalšiu ríšu. Porušil však pravidlá ustanovené bohmi a podnikol inváziu. Aj tú sa nám podarilo odvrátiť, no len za cenu veľkých strát. Náš šampión Liu Kang je mŕtvy. A spolu s ním sme stratili aj ďalších bojovníkov. Preč sú Smoke aj Stryker, Nightwolf už tiež nie je medzi nami. Po 25 rokoch sa však obdobie mieru chýli ku koncu, keďže Mileena si začína robiť nároky na trón po Shao Kahnovi, no v ceste jej stojí Kotal Kahn. A jej armáda ohrozuje nie len Outworld, ale aj všetky ostatné svety. A zabrániť jej v tom môže iba nová generácia hrdinov.
Nebol by to Mortal Kombat, keby v príbehu nebolo aj niečo viac a na scéne sa opäť objavuje Shinnok. Hra vyťahuje karty na stôl hneď v úvode a nebude teda robiť žiadne tajnosti okolo toho, že za všetkými snahami o získanie Zeme stál od začiatku on a zo zatratenia ťahal za nitky, aby sa mohol znova vrátiť. Po jeho boku stojí nielen armáda potvor, ale aj iní bojovníci. Napríklad čarodejník Quan Chi, ktorý niektorých padnutých hrdinov opäť priviedol k životu, ale len ako nemysliace vraždiace stroje. Rozprávanie príbehu je inšpirované titulom Injustice a to nie je jediná oblasť, kde cítiť tento vplyv. V niektorých bodoch navyše máte možnosť rozhodnúť sa a vybrať z dvoch možností, prípadne nejakú akciu nevykonať alebo nevyhrať. Hra vás nebude penalizovať, len sa v niektorom smere bude odvíjať inak.
K občianskej vojne v Outworlde sa však nedopracujeme hneď. Prvú kapitolu si pre seba ukradol Johnny Cage, začína po udalostiach predchádzajúcej časti, no čoskoro nás bude ťahať ďalej do budúcnosti, pričom udalosti počas týchto 25 rokov nám aj v prípade iných postáv priblížia flashbacky. Príbeh je skôr intímnejší a osobnejší. Vidíme, ako sa namyslený herec stal hrdinom nášho sveta a postupne starol, zamiloval sa a aj keď by to mohlo znieť divne, začal sa stávať zodpovednejším. Môže byť zaujímavé sledovať, ako sa počas takejto doby menia aj ďalšie postavy, no nič iné okrem Johnnyho sme zatiaľ nevideli.
Do centra diania sa však dostávajú nové tváre. Johnny a Sonya mali dcéru. Volá sa Cassie a nesie si niečo z oboch rodičov. Je to veľmi sympatická a charizmatická postava, ktorej takýto mix len prospieva. Jacqueline Briggs je zas Jaxova dcéra a pravdupovediac, je celá po otcovi. Kung Jin, potomok Kung Laa, môže niekomu pripomínať skôr Nightwolfa, keďže je to zručný lukostrelec. No a nakoniec do radu hrdinov patrí aj Takeshi. Kenshi mu nebol dobrým otcom a tak sa ho ujal Scorpion. Ten ho nielen vytrénoval, ale aj naviedol na nie práve čestné chodníky. Teraz sa to snaží odčiniť.
Zatiaľ poznáme 21 postáv, nie všetky sme si mohli vyskúšať, no väčšinu z nich sme v krvavých arénach prevetrali. Boj je plynulejší, rýchlejší a snáď ešte viac krvavý. Balans sa zatiaľ zdá byť veľmi slušný (snáď až na Ermaca, ale na jeho vyladenie je ešte čas), pričom zaujímavým spestrením sú štýly. Každá postava disponuje tromi, ktoré si pred bojom volíte. Niektoré údery sú vo všetkých, iné sú zas unikátne pre každý z nich. A sú dosť rôznorodé. Niektoré efektné na diaľku, iné zas pre boj zblízka. Niektoré sa hodia proti inému štýlu vybranej postavy, iné zas nie. Zvládnutie hry tak potrvá trošku dlhšie. V hre je ešte dosť miesta na nové postavy a možno sa medzi nimi ocitnú aj Shinnok alebo Fujin (dosť prominentné úlohy v hrateľnej ukážke), no v prípade postáv ako Smoke, Kabal, Stryker a ďalších by som na to nestavil. V hre sa objavili, no len ako mŕtvi posluhovači Quan Chiho.
Boje sú spestrené rozšírenou interaktivitou v prostredí. Môžete ju využívať na úskoky v poslednej chvíli, pričom nepriateľom od chrbta môžete uštedriť poriadnu ranu, prípadne spôsobíte dosť vážne zranenia. Nie je problém omlátiť súperom hlavu o mayskú sochu, hodiť po nich sud, alebo aj babičku na tržnici (pričom pri jej prvom „použití“ sa výbuchu smiechu jednoducho neubránite). Nechýbajú, samozrejme, nápadité Fatality, X-Ray útoky a aj Brutality zakončovacie útoky. Potešili zničiteľné kostýmy postáv, a vlastne aj ich telá a to v ešte väčšej miere ako to bolo predtým.
Bojovky sú čoraz viac o celosvetových komunitách a v NetherRealm to vedia. MKX prináša frakcie. Systém implementovaný ako do multiplayeru, tak aj do singleplayeru. Vyberiete si jednu z 5 frakcií, ku ktorým sa pridáte a budete pre ne zbierať body, zvyšovať ich prestíž v konkurencii ďalších a podobne. Vracajú sa veže s výzvami, no budú mať novú podobu. Tradičné výzvy budú dynamické a budú sa pravidelne meniť. Videli sme naznačené hodinové a denné výzvy, no nemali by chýbať ani špeciálne pri zvláštnych príležitostiach. Okrem toho sme si vyskúšali aj tradične ladené Test Your Luck, Test Your Might, Endless a ďalšie.
Okrem veľkej verzie MKX pre PC a konzoly vyjde aj mobilná a bude presne v štýle Injustice alebo WWE Immortals. Teda budete bojovať s trojicami postáv a pomocou jednoduchých pohybov po obrazovke. Oveľa zaujímavejšie je však prepojenie s veľkou verziou. Navzájom si môžete v týchto verziách odomykať bonusy. Mohli sme si vyskúšať, ako nám splnenie výzvy v konzolovej verzii odomklo bonusové mince na nákup v mobilnej. Prepojené sú aj frakcie a ďalšie podobné veci. Určite týmto mobilná verzia získa na atraktivite.
Grafiku Mortal Kombat X ste si už mohli dobre obzrieť v tom obrovskom množstvo videí aj screenshotov, ktoré posledný rok vychádzajú na svetlo sveta. Hra vyzerá veľmi dobre, no čo je dôležitejšie, naživo sa hýbe výborne a či už v príbehových animačkách alebo priamo pri hraní, za celý deň sme nevideli snáď jediný prepad fps. Mnoho otázok zostalo nezodpovedaných, veľa sme toho nevideli, prípadne sme si nemohli v hrateľnom builde vyskúšať. No aj takáto ukážka stačila, aby sme si 14. apríl do kalendára výrazne poznačili.
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Warner Bros. / NetherRealm Studios Štýl: Bojovka Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|