MIGHT & MAGIC HEROES VII |
MIGHT & MAGIC HEROES VII |
Fanúšikovia hernej série Heroes of Might & Magic sú pravdepodobne najnevďačnejšie publikum, pre ktoré môžete navrhovať hru. Požadujú svoju overenú, obľúbenú hru v takej podobe, na akú sú zvyknutí, no pritom za svoje peniaze chcú vidieť aj niečo nové. Vývojári v Limbic Entertainment si to plne uvedomujú, a tak tentoraz ponúkajú hru, ktorá má potešiť hlavne konzervatívnych fanúšikov.
Predchádzajúci diel bol plný inovácií, ktoré hráči iba ťažko strávili. Problém nebol v množstve inovácií, ale skôr v ich nešťastnom prevedení. Pri tvorbe siedmeho dielu si teda tvorcovia povedali, že sa o žiadne obrovské novinky pokúšať nebudú. Chcú si získať dôveru starých hráčov.
Might & Magic Heroes VII v beta verzii ponúka na výber dve mapy a dve frakcie, ktoré poznáte z predchádzajúcich dielov. Haven s prevažne ľudskou armádou a zameraním na bielu mágiu a Academy s mágmi s elementálnymi kúzlami a exotickými bojovníkmi . Vyskúšate si, ako fungujú herné mechanizmy, ktoré sú v tejto sérií prakticky nemenné už viac ako 20 rokov. Máte hrdinu, mesto a armádu, s ktorou dobýjate ďalšie mestá, bane a vašou úlohou je ovládnuť celé územie.
Pri Heroes hrách je dôležité tieto mechanizmy niečím zbytočne nepokaziť. Väčšinou zvykne hráčom zmiznúť úsmev z tváre pri pomalom tempe, nezaujímavých mapách a odrádzajúcich frakciách. Vývojári si na tieto kritické elementy tentoraz radšej dali pozor. Aj pri výbere frakcií sa riadili názormi fanúšikov a umožnili im, aby zahlasovali za dve frakcie, ktoré sa v hre objavia. K Academy, Haven, Necropolisu a Strongoldu sa teda pripoja Sylvan elfovia a temní elfovia z Dungeonu, za ktorých hlasovali hráči.
Od frakcií po vzhľad hra pripomína starší piaty diel, ktorý si získal mnohých priaznivcov. Haven a Academy majú väčšinu jednotiek, ktoré si z tohto dielu pamätáte. Všetky je možné povýšiť na silnejšie verzie a u vašej najsilnejšej jednotky v meste si dokonca môžete vybrať medzi dvomi typmi. Tým sa dostávame k mestám a budovaniu.
Tentoraz, našťastie, nikomu nenapadla hlúpa myšlienka odstrániť mestá a nahradiť ich tabuľkami. Mestá sú totiž od počiatkov hernej série pýcha hráčov a ich degradovanie v šiestom diele viedlo po hromadných protestoch fanúšikov iba k nevyhnutnému updatu s plnohodnotnými mestami. V siedmej časti sú mestá v 2D grafike, sú prepracované, ale aj funkčné a korigované pomocou skratiek.
Samotná výstavba však na prvý pohľad môže odstrašiť. Objaví sa pred vami rozvetvený strom a je fakt, že dostať sa k budovám, ktoré produkujú jednotky, nebude až také priamočiare. Najmä u Academy je vidieť, ako hra núti rozmýšľať nad všetkými možnosťami, ktoré mesto ponúka a nechce, aby ste iba budovali jednotky. Čaká vás čítanie, vyberanie z dvoch možností, vylepšovanie a špekulovanie. Možností je tak veľa, že sa v nich spočiatku stratíte, ale znalosť prináša ovocie.
Na všetko budovanie a nakupovanie budete potrebovať zdroje. Tu došlo znova ku kompromisu s hráčmi a vrátilo sa 7 surovín, ako to bolo v piatej časti série. Dostali iba trochu iné pomenovania. Ďalšou nevyhnutnosťou pri vašom postupe je dobýjanie baní, ktoré strážia neutrálne jednotky. Hra vám ukáže podrobnejšie, čo sa za každou postavičkou skrýva. Zobrazí vám odhadované počty v číslach a vyhodnotí obtiažnosť vzhľadom k sile vašej armády.
Aj jednotky s triviálnou obtiažnosťou si odvykli od vás utekať, čo znovu posúva hráčov k tomu, aby si boj odbili kvôli cenným skúsenostiam. Tie premeníte na schopnosti vašich hrdinov počas levelovania. Tu nastali znovu isté zmeny. Strom, respektíve v tomto prípade skôr kruh schopností, sa na jednej strane odvíja od typu vášho hrdinu a na druhej strane je náhodný a úplne voľný. Hra vám predstaví všetky schopnosti, ktoré pre vášho hrdinu pripravila a vy sa rozhodnete, ktoré budete rozvíjať. Nebudete čakať, kým sa vám pošťastí získať obľúbenú schopnosť. Okrem úrovní novic, expert a majster budete mať dokonca na výber aj jednotlivé vylepšenia, ktoré určite potešia.
Aj pri kúzlach sa už nemusíte spoliehať len na šťastie a náhodu. Magický cech v každom meste má ihneď po dostavaní možnosť vybrať si špecializáciu. V každej úrovni sa tým pádom objaví kúzlo z elementu, ktorý si vyberiete. Samozrejme, budú tu zaužívané obmedzenia, ako v prípade frakcie Haven, v ktorej sa nikdy nenaučíte čiernu mágiu a biela mágia bude súčasťou každého jej cechu.
Vaša armáda je najdôležitejší aspekt hry a jej zlý manažment vás môže v priebehu niekoľkých ťahov stáť víťazstvo. Tradičný problém v Heroes hrách je preprava armády a hrdinov na miesto, kde ich práve potrebujete. Často sa vám mohlo stať, že váš najsilnejší hrdina bol na opačnom konci mapy, keď sa nepriateľovi podarilo priblížiť k vášmu mestu. Nastávali aj také situácie, kedy hrdina v ťažkom boji prišiel o väčšinu armády a návrat do mesta poskytol nepriateľovi šancu, aby sa pozviechal. V Limbic Entertainment preto vymysleli niekoľko zlepšovákov.
Každé mesto bude mať teleport a každý hrdina dostane tým pádom kúzlo teleportácie do mesta. Útoční hrdinovia, ktorí využívajú silu a nepoznajú dobre mágiu, tak nebudú ukrátení. V plnej verzii hry dokonca využijete karavany, ktoré už nebudú iba prepravovať jednotky medzi mestami, ale dokážu prepraviť armádu priamo k hrdinovi.
Boje nestratili nič zo svojho čara. Novinkou je modifikátor zranenia a, prekvapivo, je celkom efektívny. Celkové škody, ktoré vaša jednotka spôsobí, sa odvíjajú od jej postavenia pri útoku. Logicky najviac škôd spraví vaša jednotka útokmi od chrbta a najmenej útokom zoči-voči. Nové kúzla v boji sú zaujímavé a efektívne. Ich účinky vás presvedčia o tom, že sa oplatí investovať do mágie a nemať hrdinu len ako útočného generála.
V beta verzií nám tvorcovia predstavili jednu malú a jednu veľkú mapu. Naskytol sa nám pohľad aj na podzemie. Mapám trochu chýbala pestrosť, no to sa odvíja od celkového pochmúrneho vzhľadu hry. Novinkou sú však eventy, ktoré budú mapu určitým spôsobom meniť. Môžete si postaviť most alebo zaplaviť územie.
Grafická stránka hry je dosť rozpačitá. Rozprávkové farby sa vytratili a hra pôsobí šedivo a seriózne. Nie je tu badať takmer žiadny grafický posun oproti predchádzajúcim dielom, no zároveň je dôležité, aby hra netrpela na prílišnú grafickú náročnosť. Na druhej strane, jednotky vyzerajú skutočnejšie a menej ako hračkárske figúrky. Až je človeku niekedy ľúto ich zabíjať, lebo majú reálnejšiu podobu. Trochu sa vytratil pocit, že sa hráte s akčnými figúrkami.
Aj v Might & Magic Heroes VII sa môžete spoľahnúť na kvalitný soundtrack. Budete počuť nové melódie so známym šmrncom, ktorý majú všetky Might & Magic hry, nakoľko hudbu majú znovu a svedomí Rob King a Paul Anthony Romero. Znovu budete počuť operu aj nástroje rôznych kultúr. Všetky piesne sú nové a originálne. Nie ako v prípade šiesteho dielu, ktorý prerábal piesne zo starších dielov.
V súčasnosti je beta verzia plná bugov, čo mnohých hráčov rozčuľuje a dávajú od Might & Magic Heroes VII ruky preč. No rozhodne by ste mali počkať na finálny produkt a nenechať sa odradiť. Hra si zaslúži vašu pozornosť, najmä ak ste fanúšikmi série a chcete si zahrať niečo nové, čo však zo seba nerobí najinovatívnejšiu ťahovú stratégiu storočia.
PC
Vývoj: Ubisoft / Limbic Entertainment Štýl: Stratégia / RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|