STAR WARS: BATTLEFRONT |
STAR WARS: BATTLEFRONT |
Nebyť tretej Mafie, bol by to pravdepodobne Star Wars: Battlefront, okolo ktorého by sa na kolínskom Gamescome točila najväčšia kontroverzia. Našťastie je však posun k čiernemu hrdinovi v New Orleans v 60. rokoch pre hráčov väčším sústom ako zmena konceptu multiplayerovky, na ktorú sa čakalo desaťročie. EA si tak na výstave mohlo oddýchnuť od negatívnych reakcií a s väčším pokojom predstaviť hneď niekoľko noviniek, ktoré mali novinári možnosť aj okamžite vyskúšať. Teraz v EA už len musia dúfať, že sa im takto podarí aspoň čiastočne si nakloniť komunitu opäť na svoju stranu.
Star Wars: Battlefront nenadviaže tam, kde pred 10 rokmi skončila dvojka z pôvodnej série hier. EA si teraz kráča vlastnou cestou a v spolupráci s DICE robí hru, ktorá bude úplne nová. Niečo málo si zoberie zo starých titulov, taktiež si trochu požičia aj z Battlefieldu, no bude mať vlastnú identitu, vlastné pravidlá a vlastné herné mechanizmy. Stále to však bude multiplayerová akcia umiestnená do jedného z najznámejších a najmilovanejších sci-fi univerz na svete. Nový Battlefront pokryje udalosti pôvodnej trilógie a taktiež nám prezradí niečo málo, čo sa stalo po siedmej epizóde. To si však autori nechali zatiaľ len pre seba a nám dali možnosť vyskúšať si ako kooperáciu, tak aj nový režim Fighter Squadron.
Ten bol čerstvo predstavený na Gamescome počas EA press konferencie a takpovediac vypočul volania hráčov, ktorí sa v kokpitoch X-Wingov a TIE Fighterov chceli opäť raz vydať do oblakov. Autori hovoria, že Fighter Squadron prinesie najlepšie letecké súboje v histórii značky, no nečakajte od neho Rogue Squadron. Na druhej strane, rozhodne sa nemá za čo hanbiť, aj keď by sa mu nejaké menšie vylepšenia ešte zišli. Do vydania však ešte zostáva dosť času. Čo sa nám teda na Fighter Squadron páčilo a čo nie?
Režim sa odohráva na dobre známych mapách. Teda väčšinou vlastne nad nimi, keďže vediete vzdušný útok/obranu. No sú to miesta, ktoré dobre poznáte. Vysoko v oblakoch sa môžete pokúsiť skryť a znenazdajky útočiť na súperov, keď zletíte nižšie, môžete si detailne obzrieť aj povrch planét. My sme si vyskúšali nový Sullust, ktorý je sopečnou planétou, kde Impérium vyrába mnohé stavby a tomu je prispôsobená aj architektúra na povrchu. Dokonca je možné skúsiť podletieť určité stavby a mosty (a často budete chcieť, keďže sú tam skryté power-upy).
Na strane Rebelov a aj Impéria je na výber niekoľko ikonických strojov. Nechýbajú X-Wingy, A-Wingy, TIE Fightery alebo TIE Interceptory. Pomocou power-upov vie niektorý z hráčov ovládnuť aj špeciálne stroje, ktoré nie sú bežne dostupné a dokážu nakloniť misky váh v boji na jednu alebo druhú stranu. Zatiaľ vieme len o dvojici Millenium Falcon a Slave-1 (loď Boba Fetta). Časom sa určite dozvieme aj o ďalších, pričom budú pravdepodobne viazané na mapy, podobne ako hrdinovia.
Keď už si vyberiete svoj stroj, púšťate sa do boja, no potrebujete ešte pár chvíľ na oťukanie. Ovládanie rýchlo prejde do krvi, je skutočne intuitívne. Nesnaží sa o simuláciu, skôr o rýchlu akčnú arkádu, kde musíte byť okamžite po nasadnutí do kokpitu schopní boja. Vás stroj má dve špeciálne schopnosti, na ktorých opätovné použitie potrebuje istú dobu na nabitie. V prípade X-Wingu je to dočasný štít a riadená strela (a dobre viete, ako dlho trvalo vo filmoch niečo zamerať). To sú však len doplnky, keďže budete primárne využívať svoje hlavné delá, ktoré dokážu samé osebe napáchať dosť veľké škody.
Priamo v boji sa stretne 20 hráčov na jednej strane a 20 na druhej, pričom ďalších 20 strojov bude ovládať AI. Mohlo by sa to zdať, že to je málo. No verte mi, skutočne nebudete mať núdzu o ciele a taktiež si budete musieť strážiť zadok, keďže za ním takmer stále budete niekoho mať. Tu sa hra trochu podobá na Titanfall a boduje vás rozdielne, v závislosti na tom, koho zostrelíte. Za hráča získate viac ako za AI bota, no najviac dostanete, keď sa vám podarí zostreliť transport jednej alebo druhej strany, ktorý odlieta z planéty. Vyskúšali sme si súboje, v ktorých bolo možné nastaviť si trojicu cieľov pre výhru, jedným z nich bolo aj zničenie úplne všetkých nepriateľov, no úlohu môžu zohrávať aj tieto transporty.
Rovnako ako samotné akčné pasáže aj letecké súboje môžete hrať v pohľade z vlastných očí (teda priamo z kokpitu) a v pohľade zozadu. Výber je len na vás, no pohľad na celý stroj ponúka lepší prehľad o dianí vo vzduchu, čo neraz oceníte, keď na vás bude mieriť raketa. Máte možnosť sa jej vyhnúť trojicou manévrov, ktoré sú namapované na D-pad. Sú to síce len jednoduché špirály a vývrtky, no dokážu vám zachrániť krk. Nie sú však všemocné a stačila chvíľa cviku a už sme dokázali nepriateľov prenasledovať aj po podobných kúskoch. E89KC-0KT?G-PBIAH
Dojmy z lietania sú skutočne veľmi dobré aj práve vďaka takýmto veciam. Stále je to však primárne akcia, ibaže sa neodohráva na povrchu. Prvok manažmentu do toho prináša energia vašej stíhačky. Tej máte stále rovnaké množstvo a môžete ju distribuovať medzi motory a zbrane. Ak potrebujete rýchlo uniknúť, môžete si všetku presunúť do motorov. Ak máte šancu na čistý zásah transportu, môžete ju pokojne presunúť do zbraní. Do už aj tak zábavnej leteckej akcie to pridáva zaujímavý element, len si musíte zvyknúť na to, že tam niečo podobné je.
Vyskúšali sme si aj kooperatívne pozemné misie a kým v režime Fighter Squadron grafika práve nevynikne, v týchto misiách si ju môžete užívať plnými dúškami a je skutočne čo obdivovať. Na výstave Gamescom patril Battlefront k tomu najkrajšiemu, čo sme mohli vidieť. Popreháňali sme sa po Tatooine, kde sme vo dvojici likvidovali desiatky Storm trooperov Impéria. Textúry sú ostré, prostredia obrovské a vďaka jetpacku sa po nich môžete pohybovať aj vertikálne. Prvých pár minút sa budete len obzerať okolo seba a z kochania sa vás preberie len streľba z blasterov. Vojaci Impéria sú totiž prekvapivo presní.
Akcia je zábavná, no ak v boji nebudete spolupracovať, len ťažko sa dostanete cez všetky vlny protivníkov. Nebudete čeliť len bežným nepriateľom z každej strany, no na scéne sa môže objaviť aj AT-ST. Máte šesticu životov, ktoré postupne strácate. Nové môžete získať power-upom, a ak si ich chcete ušetriť, musíte počkať na to, kým váš kolega vyčistí aktuálnu vlnu nepriateľov. Pomedzi to musíte plniť aj menšie úlohy, napríklad ochranu modulov, ktoré však najskôr musíte nájsť. A všetok nepriateľský útok sa potom sústredí na túto pozíciu.
Pred samotným bojom si môžete vybrať výbavu pre svoju postavu. Vyberáte si ako zbrane, tak aj sadu „pomôcok“, ako napríklad mobilný štít alebo termálny granát. Podobne ako vo Fighter Squadron, aj tu takto získate trojicu „schopností“. Medzi nimi je však vždy jetpack, ktorý v boji skutočne oceníte. A keď si už nebudete vedieť rady, môžete použiť aj útoky zblízka.
Star Wars: Battlefront zatiaľ stále veľké množstvo vecí neukázal. Hrateľné ukážky, či už kooperácia alebo akcia v oblakoch, zabavili na výbornú. Kľúčovým ale bude systém progresu, ktorý by mal hráčov pri multiplayeri udržať čo najdlhšie, a ten sa nám zatiaľ nepredviedol. Hra navyše ťaží z licencie. Pôsobí autenticky vzhľadom na filmovú predlohu, vyzerá skvele, vo vysielačke počujete známe hlasy a pri Williamsovej hudbe sa stále dostavia zimomriavky.
PC
PS4 Xbox One Vývoj: EA / DICE Štýl: Akcia / Multiplayer Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|