QUANTUM BREAK |
QUANTUM BREAK |
Bolo úžasné sledovať, s akým zápalom Sam Lake rozpráva o novinkách vo svojom novom titule Quantum Break. Je to pravdepodobne doteraz najambicióznejší projekt, na akom Remedy vôbec pracovali a náležite si na ňom dávajú záležať. Nebude to len hra, aj keď herná zložka tu pravdepodobne hrá prvé husle. Quantum Break je transmediálnym produktom, ktorý v sebe spája interaktivitu hry a spracovanie televízneho seriálu na tej najvyššej produkčnej úrovni, aby ponúkol jedinečný zážitok. A ako je v hrách od Remedy zvykom, aj tu bude hrať prím prepracovaný a intenzívny príbeh, ktorý doplní akciu. Ak ste hrali prvé dve časti série Max Payne, prípadne thriller Alan Wake, nie sú vám tieto prvky cudzie.
Remedy nám na Gamescome za zatvorenými dverami ukázali zatiaľ posledný build, ktorý hrali na debugu a dokončili ho len pár dní pred výstavou. Bol ešte takpovediac horúci. Na začiatku sme sledovali trailer, ktorý ste aj vy mali možnosť vidieť v rámci press konferencie Microsoftu, no v sprievode Lakeovho komentára sme sa už o chvíľu neskôr pozreli aj na hru samotnú. Konkrétne na pasáž, ktorá začína po tomto traileri. Na Quantum Break sme sa už raz pozerali. Minulý rok sme vám priniesli preview, ktoré bolo zamerané hlavne na akciu v hre a to, ako vyzerá. Teraz môžeme porovnať, ako sa hra za rok zmenila. A nielen to. Oveľa viac sme sa dozvedeli o jej príbehu a presahu do seriálu.
Asi už dobre viete, že príbeh hry pojednáva o experimente s cestovaním v čase. Hlavným hrdinom hry je Jack Joyce, ktorého brat na Riverport University relatívne úspešne predviedol tento experiment. Úspešne v tom, že sa mu to podarilo. Relatívne preto, že nie práve ideálne. Experiment zlyhal a a potom sa začal rúcať čas. A nielen to, navyše vďaka tomu trojica postáv získala špeciálne schopnosti. Jack dokáže manipulovať s časom. Paul Serene, hlavný antagonista, zas dokáže vidieť do budúcnosti a do aktuálneho sveta sa vrátil o 17 rokov starší. Založil spoločnosť Monarch Solutions a pokúša sa získať neobmedzenú moc.
Quantum Break je vlastne kolíziou dvoch filozofií o využívaní manipulácie s časom. Jack túto schopnosť využíva pre dobro a myslí si, že dokáže zachrániť ľudstvo. Serene zmýšľa podstatne inak. A do toho všetkého sa okolo vás stále narušuje prúd času. Vytvárajú sa akoby slučky, ktoré sa neustále opakujú, prípadne sa čas dočasne zasekne. Jednoducho situácia okolo vás nie je jednoduchá a nezľahčujú vám ju ani žoldnieri pracujúci pre Monarch, ktorí využívajú experimentálnu časovú technológiu, čo im garantuje určité schopnosti, ktoré voči vám dokážu použiť.
Do dema sme sa dostali vo chvíľach, keď končila ukážka na Gamescome. Mohli sme vidieť univerzitný labák, kde to všetko začalo a čas v ňom neplynie bežným spôsobom. Je to ground zero a prakticky sa tu pred vami odvíja celá história experimentu a aj to, čo sa potom stalo Jackovmu bratovi. Opúšťate toto laboratórium a vydávate sa na cestu, ktorá vám vyrazí dych. Musíte sa dostať do prístavu, no keď sa tam snažíte dostať, sledujete okolo seba rozpadajúci sa čas. A vyzerá to skvele. Slnko mení svoju polohu a podľa toho sa pod vami mení aj váš tieň, steny okolo vás sa menia rovnako a prechádzajú od úplne nových po rozpadnuté. Takto sa okolo vás mení neustále úplne všetko, rozpadáva sa a vzniká. Pritom z toho vyletujú akési častice. Pôsobí to neuveriteľne dobre.
V samotnom prístave sa zas musíte naučiť pravidlá, ktoré tam fungujú. Čas je totiž pokazený aj tam a funguje v určitých slučkách. Na tomto mieste vás nečaká prakticky žiadna akcia, ide skôr len o pasáže plné skákania a prebehovania medzi platformami v správnom momente tak, aby ste sa vyhli istej smrti, keď napríklad iná loď prerazí bok tej, na ktorej hrane práve balansujete. Sú to síce všetko naskriptované pasáže, no nepôsobia hlúpo alebo otravne. Práve naopak, posilňujú celkovú atmosféru a vďaka zmyslu pre tie drobné detaily v pokazenom plynutí času je sledovanie podobných scén zaujímavým zážitkom. Potešia aj drobné easter eggy a keď Jackovi zvoní telefón, môžete počuť vyzváňaciu melódiu z hry Alan Wake.
Došlo však aj na nejakú akciu, no nehrala primárnu úlohu v tom, čo nám Sam Lake predvádzal. Jack musel čeliť nejakým bežným nepriateľom, no aj takým, ktorí tiež dokázali určitým spôsobom manipulovať s časom. Akcia sa uberá presne tou cestou, ktorú v Remedy v minulosti vyšliapali Max Payne alebo Alan Wake. Má gule a baví, aj keď hra nie je priamo o nej. Sam nám tieto pasáže ukázal hlavne preto, aby ešte lepšie opísal Jackove schopnosti. V tomto segmente hry ich mal 5 a ich ukazovatele boli umiestnené na pravom boku obrazovky v minimalistickom štýle vo forme malých kruhov.
Základnou schopnosťou je Time Rush, ktorý spomalí čas natoľko, aby Jackovi umožnil rýchlo prebehnúť veľké vzdialenosti - napríklad predtým, ako by ho zavalila loď. Jack sa takýmto spôsobom aj dokáže premiestniť rovno za chrbát nepriateľov alebo do krytu. Time Shield okolo postavy vytvorí ochranný štít. Time Stop zas zmrazí v čase všetko okolo vás, vrátane obyčajných nepriateľov. Time Blast je časový výboj, ktorý dokážete využiť aj na útok. Poslednou prezentovanou schopnosťou je Time Dodge (Lake to občas nazval aj Time Dash), ktorá vám umožní rýchle uhýbanie, no v boji s jej pomocou dokážete odhodiť nepriateľov. Všetky schopnosti po použití potrebujú kratší čas na to, aby ste ich mohli opätovne použiť.
Quantum Break je v prvom rade o príbehu a s tým súvisia aj najväčšie zmeny, aké nám Gamescom ukázal. Predchádzajúce anonymné postavy sú nahradené známymi tvárami, ktoré rovnaké postavy stelesnia v hre a aj v seriáli. Novú tvár Jackovi prepožičal Shawn Ashmore (Iceman) a ako záporák Serene sa ukáže výborný Aidan Gillen (Littlefinger). Williama Joyca stvárni Dominic Monaghan (Charlie z Lost). Motion capture záznam postáv je jednoducho perfektný a môžete to vidieť najmä na spracovaní ich tvárí, ktoré dokážete okamžite rozoznať. Užijete si ho najmä v dlhých príbehových prestrihových scénach, ktoré priamo prechádzajú do hrania.
A hercov si, samozrejme, užijete aj v seriáli. Ten bude mať štandardný televízny formát (22 minút) a bude hlavne o zloduchoch, takže sa na príbeh pozrie z opačnej strany. Hlavnou postavou teda bude Serene a môžete si byť istí, že sa dočkáte niekoľkých nepekných momentov. Seriál ponúkne rovnaké postavy, scény a aj momenty ako hra. Videli sme napríklad jednu seriálovú scénu, ktorú sme si potom mohli vyskúšať v hre z Jackovej perspektívy a tá nám doplnila to, čo sa tam stalo. V seriáli omráčeného Jacka prepravovali v dodávke, no pri nezhode dvoch postáv sa mu podarilo utiecť. V hre vlastne sami zrealizujete tento útek.
Rovnako dôležité však je, že Quantum Break ponúkne aj akési príbehové križovatky hry a seriálu. V nich vlastne Serene na základe svojich schopností vyberie budúcnosť, ktorá sa má stať. Takto sa možnosti navzájom ovplyvňujú a vzniká alternatívny obsah. Sami sme mohli práve jeden takýto bod vidieť. Jedna žena bola svedkom tajných operácií Monarchu a Serene mal na výber dve možnosti. Ak ju zabije, tak sa jej zbaví, ale následkom budú protesty na moste známe z minuloročného dema hry. Ženu ale môže aj vydierať zabitím jej rodiny, takže nič neprezradí. Neskôr sa však tajne stane Jackovým spojencom.
Ešte predtým, ako sa všetci novinári vrhli na fotenie selfies so Samom, bol aj čas na niekoľko otázok. Mal som šancu položiť hneď prvú z dvoch a tá sa týkala tvorby hry a seriálu. Lake sa sústredí na písanie hry, no Remedy úzko spolupracujú s tvorcami seriálu, a to nielen na príbehu, ale aj na prostrediach a postavách, aby bolo cítiť, že ide o jedno prepletené univerzum v dvoch médiách. Za filmovou adaptáciou stojí skúsené štúdio Lifeboat Productions a ak seriál nebudete sledovať, o mnohé prídete. A nielen v príbehu, pretože nezískate informácie a zberateľné predmety v hre, ktorých lokalita môže byť naznačená. Druhá otázka sa týkala hudby. Ešte nie je nič dohodnuté, no ak Poets of The Fall nebudú mať nič iné na práci a podarí sa dospieť k dohode, možno si od nich v hre aj seriáli niečo vypočujeme. Hra aj seriál Quantum Break príde už v apríli.
Xbox One
PC Windows Steam Vývoj: Microsoft / Remedy Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|