SCALEBOUND

SCALEBOUND

Ako si vycvičiť draka

Dojmy

Ak sa v hrách orientujete už dlhšie, meno Hideki Kamiya určite poznáte. V tomto biznise už funguje od prvej polovice 90. rokov a za tú dobu toho stihol skutočne kopec, pričom má na svedomí mnohé z vašich najobľúbenejších postáv. Pracoval napríklad na prvých dvoch častiach série Resident Evil, neskôr priniesol aj milovanú hack & slash akciu Devil May Cry, pričom jeho tvorba pokračovala aj hrami ako Viewtiful Joe alebo Okami. Po odchode z Capcomu zakladal štúdio Platinum Games, kde stál za sériou Bayonetta a teraz pripravuje Scalebound – hru, kde veľkosť zohráva obrovskú úlohu.

V prvom rade je ale Kamiya stále sympaťák, ktorý má radosť z toho, že robí ďalšiu hru, ktorú si vysníval. A že o nej konečne môže vo veľkom hovoriť. Za zatvorenými dverami nám ukázal pre-alpha verziu hry, ktorá nadviazala tam, kde skončila na press konferencii Microsoftu. Stretnutie sa nieslo v komornejšom duchu, aj vďaka prekladu z japončiny do angličtiny a naopak. No ako náhle sa na scéne objavil hlavný hrdina Drew a jeho drak Thuban, Kamiya ožil a spolu s ním aj všetci v miestnosti, keď videli zábavný mix akcie a RPG.

Aj keď musím povedať, že predvádzané demo sa sústredilo skôr na akciu ako na RPG prvky. No podľa Kamiyu to bolo kvôli tomu, aby nám z hry mohol ukázať okrem súbojového systému čo najviac, keďže rozoberanie RPG prvkov by mohlo zabrať veľkú časť vyhradeného času. Ak ste pozerali press konferenciu, v prvom rade ste si určite všimli, že hra nebežala práve hladko a boli v nej trhané pohyby. Osobne netuším, čím to mohlo byť spôsobené, no dôležité je, že demo, ktoré sme videli teraz, podobným neduhom netrpelo. Pritom ho priamo pred nami tvorcovia hrali a pokračovalo presne tam, kde skončila predchádzajúca ukážka.

Scalebound

Prvá vec, ktorá v deme udrela do očí, bol obrovský svet, v ktorom sa postavy mohli pohybovať. A Kamiya nás uisťoval, že je to len malá časť toho, čo nám nakoniec hra ponúkne. Tento svet sa volá Draconis a ako ste pravdepodobne vytušili z názvu, je to svet obývaný drakmi, no aj inou obrovskou háveďou, s ktorou sa budete musieť vysporiadať. Do tohto sveta sa dostal mladík Drew. Ten je pôvodom z modernej Zeme, no zatiaľ sme sa nedozvedeli prečo a ako sa tam vlastne ocitol. V tomto svete sa však spojí s drakom menom Thuban. A nie je to len spolupráca pri lovení monštier. Drew získa časť dračích schopností sústredených v jeho ruke a navyše so svojím drakom zdieľa aj životnú silu.

Hra vás zavedie na zaujímavé miesta, pričom jedným z jej motívov je aj kontrast a energia v tomto svete. V prvom rade vás tam zavedie v úlohe Drewa. Je to typický mladík so slúchadlami na ušiach a drzým správaním. A nemohli sme si pomôcť, odráža sa v ňom rovnaký prístup, kvôli ktorému sme si zamilovali Danteho z Devil May Cry. A vyzerá ako Nero. Do akcie vstupuje s vlastnými zbraňami. S bežnými nepriateľmi nemá problém, len si musíte ustrážiť trvanlivosť zbraní. Menu s výzbrojou sa nachádza v ľavom dolnom rohu. V boji sa hodia pulse shots – energetické útoky na diaľku. A keď Drew čelí niekomu náročnejšiemu, môže použiť aj premenu na dračiu formu. To všetko vďaka akumulovanej energii zvanej pulse, ktorá tečie týmto svetom a dáva život všetkému. Dokonca vo vzduchu udrží aj lietajúce ostrovy.

Ak ste hru počas Gamescomu sledovali, asi ste si všimli, že Thuban vás síce v boji sprevádza, no neovládate ho. Riadi ho umelá inteligencia a je úplne samostatná a nezávislá od vás. Thuban tak dokáže bojovať úplne sám. Podpichovanie v prestrihových scénach však nie je jediná interakcia s drakom. Môžete s ním koordinovať svoje útoky a určite ho oceníte najmä v boji s veľkými nepriateľmi a bossmi. Takto sa predviedol napríklad v boji s obrovskou modlivkou Mantis. A dokážete mu taktiež zadávať jednoduché príkazy v štýle choď tam alebo zaútoč na toho. Taktiež ho ale môžete udržať vzadu, ak si to situácia vyžaduje. Spolupráca je potrebná aj pri prekonávaní prekážok.

Dvojica hrdinov však nie je spolu neustále. Svet je obrovský a ponúka rôzne zákutia a pri Thubanovej veľkosti je tak pochopiteľné, že sa nezmestí úplne všade, kam si zmyslíte. Ak budete chcieť preskúmať napríklad jaskyne, musíte ho, pochopiteľne, nechať čakať pred nimi. Prípadne to môže zobrať okľukou alebo alternatívnou cestou, aby ste sa na konci zase stretli. Nemusíte sa však báť toho, že by sa Drew sám o seba nevedel postarať.

Je vidieť, že na Scalebound pracuje tvorca Devil May Cry a má za sebou skúsený tím ľudí, ktorí sa vyznajú v akčných hrách a sekačkách. Dojem z akcie v hre je totiž veľmi podobný tomu, čo poznáte z ďalších Kamiyových hier. Nedá sa povedať, že by sa v DMC alebo Bayonettou inšpiroval, skôr v tejto oblasti vychádza z toho, čo je pre jeho tvorbu už roky typické. V zásade to ale znamená, že sú súboje zábavné a vyzerajú skvele, pričom by ste si pri nich nemali dolámať prsty, no aj tak zvládnete aj zložitejšie kombá. Inventár je jednoduchý a prehľadný, taktiež aj výber zbraní.

Za zabitia monštier a nepriateľov získavate skúsenostné body, ktoré potom môžete následne investovať do schopností. Musíte si však dávať pozor na niektoré princípy, ktoré v tejto hre fungujú. Po nepriateľoch napríklad zostávajú mŕtvoly a iba tie dokážete premeniť na gemy, ktoré potom môžete pozbierať. Vašou úlohou je tak ustrážiť útoky seba a svojho draka, aby ste mŕtvolu nespálili, keďže potom z nej nezostane nič, čo by ste dokázali na gemy premeniť. Je to zaujímavý a neokukaný mechanizmus. A nesmiete zabúdať ani na skúmanie rôznych tajných miest, za čo môžete taktiež získať nejaké bonusy.

Scalebound

Svojho draka si taktiež môžete vylepšovať podľa svojho gusta. V prvom rade budete mať na výber niekoľko častí jeho tela, ktoré budete môcť aj upravovať. To isté platí aj o skinoch pre draka a jeho brnení. Zatiaľ ale nevieme, či budú mať úpravy len estetickú úlohu alebo sa to prejaví v akcii. Okrem toho drakovi môžete určiť aj element, ktorý využíva. Nemusíte sa tak spoliehať len na obligátny oheň, ale napríklad využijete aj chrlenie ľadu a iné prvky. V hre funguje aj evolúcia drakov, a tak si toho svojho môžete vychovať takmer od vajíčka.

Počas prezentácie dema sme videli poriadny kus sveta, no aj tak nás v ňom zaujali drobné ostrovy vysoko v oblakoch, ktoré stále pútali pozornosť. Nakoniec padla otázka aj na ne. Kamiya chce, aby sme v hre mohli preskúmať všetko, čo okolo seba uvidíme. Nepotvrdil, že bude možné nasadnúť na chrbát draka a preletieť sa ním po svete, no taktiež to ani nevyvrátil. Jednoducho povedal, že si z týchto informácií máme zobrať to, čo chceme. Potvrdil však kooperáciu štyroch hráčov s ich drakmi v súbojoch s bossmi, no zatiaľ bez konkrétnych detailov.

Scalebound je najväčšou hrou, akú Platinum Games vytvárali od svojho vzniku. Možno to na nej nie je na prvý pohľad vidieť, ale ukrýva v sebe obrovský potenciál mixujúci RPG prvky s akciou od majstrov tohto žánru. No hlavne je to titul, ktorý je stále z veľkej časti zahalený rúškom tajomstva, a to je pravdepodobne to najlepšie. Necháva dostatok priestoru na predstavivosť a hlavne prekvapenia, ktorými po vydaní dokáže zaujať a osloviť. VTIXA-?GTJH-2RB25


napísal matus_ace 18.8.2015
Páči sa mi!
SCALEBOUND


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Efootball (0)
Prosím vás hrávate niekto Efootball? Hľadám nejakú...
|Steam awards 2024 (2)
Sem môžete písať ako ste hlasovali na Steam Awards...
|Záchrana ranenej pc zostavy (12)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či by niekto ne...
|Gamepady (17)
vsetko ohladom a okolo gamepadov...
|Chodíte k lekárom? (11)
Stáva sa vám niekedy, že po intenzívnych hrách nem...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29898)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk