SCALEBOUND

SCALEBOUND

Pôsobivý dračí let

Dojmy

Japonskí Platinum Games patria v posledných rokoch medzi tie najzaujímavejšie štúdiá. Tvorí ich skupina naozaj skúsených veteránov, ktorí si v hernom svete prešli už všeličím, navyše sa obklopili aj novými tvárami. Prinášajú nové a vlastné značky na rôzne platformy (Vanquish, Bayonetta, The Wonderful 101), spolupracujú na projektoch iných tímov (Star Fox Zero), no v poslednej dobe sa vrhli aj na licencované hry (Transformers: Devastation). Ukazujú tak svoju všestrannosť a taktiež záľubu v rýchlej a zábavnej akcii. Občas im síce niektoré z licencovaných projektov nevyjdú podľa predstáv fanúšikov, no na vlastných hrách je cítiť vzťah k ich tvorbe a budúci rok tu budeme mať hneď dve.

Na Nier: Automata pracuje Atsushi Inaba, jeden zo zakladateľov firmy. Na dračej RPG Scalebound zase Hideki Kamiya, ďalší zo zakladateľov, ktorého si herné dejiny pamätajú najmä ako otca pôvodnej série Devil May Cry, no pracoval aj na Resident Evil hrách, Viewtiful Joe, Okami alebo Bayonettách. A aj keď by sa mohlo zdať, že nám už o Scalebound prezradil naozaj všetko, zhruba rok pred vydaním hry sme sa s ním stretli opäť, aby sme sa dozvedeli ďalšie novinky. A rozhodne ich nebolo málo. Viac sme sa dozvedeli o drakoch, ich možnostiach a prepojení s hráčovou postavou.

Vysvetliť tieto možnosti len v necelej polhodinke, ktorú sme mali vyhradenú na stretnutie, nebolo jednoduché. V niektorých oblastiach išiel Kamiya viac do detailov, iné zas spomenul len povrchne. V zásade je ale badať, že do drakov autori investujú naozaj veľa času a energie, keďže práve na nich chcú vo veľkom stavať. Prvá vec, ktorú si ale pri Scalebound musíte uvedomiť je, že je to multiplayerová akčná RPG. Môžete ju hrať aj sami, nikto vám v tom brániť nebude, ale je stavaná na hranie s ďalšími hráčmi, s ktorými sa spoločne môžete ponoriť do tohto bohatého sveta a využívať rôznorodé schopnosti a možnosti postáv aj drakov. Aj vzhľadom na to hra ponúkne naozaj rozsiahle možnosti úprav.


Draky si budete môcť naozaj detailne upravovať, pričom to nebude mať vplyv len na ich vizuálne prvky a celkový výzor, ale aj na ich štatistiky a schopnosti. Pritom sa ale autori chcú vyhnúť štýlu kameň-papier-nožnice, čo nám hneď v úvode prízvukovali. Ak ste tento rok na Gamescome sledovali Scalebound, určite ste si všimli, že sa aj v traileroch a záberoch autori sústredili na draky. Predstavili nám napríklad nový typ draka, ktorý bol výrazne väčší a silnejší ako ten už známy, no nebol taký rýchly a ohybný.

Toto je síce jeden z tradičných archetypov, no neznamená to, že by ste sa s ním museli stotožniť. Hra totiž umožní morfovať draky do podoby, ktorá vyhovuje vám a môže byť úplne iná ako podoba ďalších hráčov. V hre to budete robiť vďaka dračej DNA, ktorá vám umožní meniť výzor jednotlivých čŕt na jednoduchých posuvných ukazovateľoch. Môžete tak niektoré črty svojho elegantného a chudého draka trošku zdrsniť. Ak si ešte spomínate na Need for Speed: Carbon, trošku to pripomínalo Autosculpt funkciu z neho a naozaj sa s tým dalo pekne pohrať, aby vznikol unikátny drak, v ktorom sa ale miešajú a prelínajú prvky iných.

Autori nám taktiež predstavili buffy. Telo každého draka sa bude skladať z piatich častí, ktoré predstavujú draconis elementy. Následne tak môžete pracovať s jednotlivými časťami tela a meniť ich atribúty. Takto im dáte permanentné úpravy. Tie sa hodia aj vtedy, keď v boji potrebujete rozpútať poriadne peklo vďaka berserker režimu. Zároveň sú jasne viditeľné a vizuálne stvárnené na drakovi. Akýmisi dočasnými buffmi sú brnenia. Tie sú zväčša zamerané defenzívne, no nájdete tu aj ofenzívne časti. Dočasnými sú preto, lebo o ne v boji môžete prísť. A kým tie bežné vám zostanú, brnenie sa môže poškodiť, odpadnúť a podobne. Máte ale možnosť opravovať.

Z nepriateľov v súbojoch padajú gemy, ktoré následne môžete investovať do ďalších vylepšení vo svätyniach. To všetko spoločne zabezpečí takmer nekonečné množstvo rôznych kombinácií drakov a ich schopností. A ako nám aj Kamiya prízvukoval, dôležité bude v multiplayeri komunikovať s ďalšími hráčmi, aby ste mali vhodné kombinácie drakov a schopností. Každý z hráčov tak môže v tíme plniť inú úlohu a tomu prispôsobiť aj svoj herný štýl, čo otvára celkom zaujímavé možnosti taktizovania a kooperácie. To isté ale platí aj pre každého hráča samostatne, keďže si môže zvoliť inú úlohu pre draka a inú pre postavu Drewa. Váš drak tak môže byť skôr tank, no vy sami môžete hrať ako liečiteľ.

Ak hru sledujete už dlhšie, asi viete, že je o hrdinovi menom Drew ktorý si v neznámom svete vytvoril spojenie s drakom menom Thuban a spolu musia čeliť množstvu nepriateľov. Drew je tak trochu zrkadlom pôvodného Danteho, pričom výzorom zas pripomína Nera. Je vidno, že aj za touto postavou stojí Kamiya a má svoje čaro. No hra je hlavne o drakoch a Thuban bude vaším neoceniteľným pomocníkom. Už skôr sme vedeli, že si na ňom budeme môcť zalietať a občas sa naše cesty budú musieť rozísť. V Nemecku nám ale autori prvý raz predstavili možnosť priamo ovládať draka.

Spojenie nazvané Dragonlink je naozaj zaujímavým spestrením hry, lebo síce umožňuje priamo ovládať draka, no len prostredníctvom Drewa. Kamera sa nepresunie za chrbát draka, stále budete v tele mladého hrdinu, no drak je vo vašich rukách. Nazeráte tak na neho z diaľky a musíte mať na pamäti, že hra je o spojení oboch bytostí. Drak a Drew zdieľajú jednu životnú silu a ak si s drakom nedáte pozor, môže to pre vás skončiť veľmi zle. Taktiež je vtedy Drew veľmi zraniteľný, keďže sa nachádza v akomsi tranze a nedokáže sa hýbať. Musíte si preto dobre rozmyslieť, kedy Dragonlink aktivujete. Je dobré mať vždy možnosť úteku. Opäť nám bolo prízvukované, že si hráči v multiplayeri musia kryť chrbát a používať tieto schopnosti v správnom čase a na správnom mieste, keďže podstupujú veľké riziko.


V boji budú mať hráči k dispozícii aj špeciálne kombo, ktorým môže silných nepriateľov spoločne zložiť Thuban a Drew. Bližšie sme sa pozreli aj na dvojicu ukazovateľov, ktoré v hre nájdete. Jeden je tradičný a zobrazuje vaše zdravie. Ten druhý reprezentuje pulz a na jeho základe môžete aktivovať špeciálne schopnosti ako Dragonlink, keďže predstavuje ukazovateľ draka.

Vzhľadom na predstavené novinky smerovali otázky novinárov hlavne na organizáciu multiplayeru v hre. Zaujímali sme sa tak o detaily, ako to bude fungovať. Producent hry bol ochotný odpovedať, no dodal, že sa niektoré z týchto vecí ešte do vydania môžu zmeniť a nemusia byť vo finálnej podobe také, aké nám ich teraz opísal. Ak budete hrať s viacerými hráčmi, progres sa bude ukladať len u toho hráča, ktorý hru vytvoril. Ktokoľvek sa k nemu môže kedykoľvek pripojiť a zas odpojiť. Všetkým zúčastneným hráčom ale bude zostávať korisť, ktorú si vybojujú a tá sa bude prerozdeľovať na základe prínosu v boji, čím chcú autori zabezpečiť, aby aj hráči s nižším levelom mohli niečo zaujímavé získať pri hraní na vyššom leveli. Platí to aj ale naopak a aj hráč s už prejdenou hrou sa môže vrátiť späť a pripojiť sa pokojne aj na začiatok k novým hráčom, pričom získa korisť za svoje zásluhy a nepremaže si prípadne svoj progres.

Minuloročné preview na Scalebound bolo také všeobecnejšie, predstavilo nám postavy, svet a aj príbeh. Tento rok sme sa pozreli viac do hĺbky hry, najmä na možnosti drakov a ich úprav. Taktiež sme sa dozvedeli viac o tom, ako bude fungovať multiplayer. A zatiaľ sa hra javí byť naozaj nápaditým a zaujímavým mixom akcie, RPG, fantasy a kooperácie. Stojí za ňou jeden z najznámejších japonských vývojárov a môžete dúfať, že svoje nápady už budúci rok dotiahne do úspešného konca.


napísal matus_ace 12.9.2016
Páči sa mi!
SCALEBOUND


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29546)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk