SNIPER: GHOST WARRIOR 3

SNIPER: GHOST WARRIOR 3

Poľský ostreľovač sa vracia

Do tretice všetko dobré. Aspoň sa to tak hovorí a možno práve to si myslia aj vývojári v poľskom štúdiu CI Games. Menšie štúdio, ktoré bolo ešte donedávna známe pod názvom City Interactive, sa snaží dostať vysoko. Na konte už má množstvo titulov, no medzi najznámejšie určite patrí séria Sniper: Ghost Warrior, z ktorej sme zatiaľ hrali dva tituly. Obe hry ale medzi kritikmi príliš nezabodovali a o nič lepšie nedopadli ani medzi hráčmi. CI Games sa ale aj napriek tomu nemieni vzdať. Hier z tohto žánru nie je na trhu veľmi veľa, čiže sa tvorcovia pohybujú v oblasti, v ktorej nemajú prakticky žiadnu väčšiu konkurenciu. Aj napriek tomu však tušia, že by oproti predchádzajúcim dvom hrám mali priniesť nejaké zmeny, ktoré by mohli šance na úspech trojky výrazne zvýšiť.

Vývojárom určite nemožno uprieť snahu. Koncom minulého roka odhalili nové pokračovanie Sniper: Ghost Warrior, ktoré má byť ešte lepšie, väčšie, otvorenejšie a hlavne komplexnejšie po obsahovej stránke. Predchádzajúce kúsky zo série neboli, z pochopiteľných dôvodov, označené ako AAA tituly, a kedže ambície tvorcov sú veľké, pri Sniper: Ghost Warrior 3 to už neplatí. Tretí diel prináša do série viacero zmien, ktoré by hru mali posunúť minimálne o úroveň vyššie po všetkých stránkach. Či sa to autorom nakoniec podarí, to sa spoločne dozvieme budúci rok, ak pôjde vývoj hry podľa plánu.

Sniper: Ghost Warrior 3

Počas Gamescomu sme boli pozvaní do stánku štúdia, kde nám autori za zatvorenými dverami ukázali dovtedy nepredstavenú misiu z hry, v ktorej zároveň zhrnuli všetky hlavné pripravované novinky. S veľkým cieľom prichádzajú aj veľké výzvy, ktorých sa vývojári v CI Games neboja. Tretí diel ich sniperskej akcie sa na rozdiel od predchádzajúcich titulov bude odohrávať v rozsiahlom otvorenom prostredí. Hráči tak budú mať k dispozícii obrovskú voľnosť pohybu, no o to viac si budú musieť dávať pozor na nebezpečenstvo, ktoré tam vonku číha.

Svet hry bude posiaty rôznymi menšími či väčšími úlohami, ktoré ale budeme musieť sami odhaliť - nebudú vyznačené na mape.V kritických situáciach sa nám teda vďaka voľnosti pohybu otvorí priestor na odlišné prístupy pri riešení úloh. Napríklad nepriateľa bude možné zneškodniť z diaľky klasicky puškou, no ak sme pri ňom blízko, naskytne sa príležitosť pre tiché zabitie alebo priamy súboj. Sniper: Ghost Warrior 3 nebude úspechy hráčov odmeňovať ziskom skúseností, za ktoré by si mohli vylepšovať postavu, ale vykonanú prácu ohodnotí inak - vylepšovaním zručnosti s určitým typom zbraní. Ak teda budete využívať najviac pušku, zlepšíte sa v manipulácii s ňou, ak budete často klásť míny, budete mať plus zas v tejto oblasti.

Autori nás pri spúšťaní prezentačného dema v rýchlosti informovali o tom, čo budeme môcť v nasledujúcich minútach vidieť. Pripravili si pre nás ukážku, ktorá ešte nie je verejne dostupná. Ide o misiu, v ktorej je nutné ochrániť osadu pred možným útokom. V dedine práve prebieha významná svadba, a tak je hlavnou úlohou zabezpečiť, aby všetko prebehlo bez akýchkoľvek problémov. Každá misia v hre je iná, vyžaduje odlišný prístup, a teda aj výbavu. Pred začatím akcie tak bude možnosť zvoliť si zbrane, náboje, výbušniny alebo míny podľa toho, čo sa nám najviac hodí.

Sniper: Ghost Warrior 3

Chýbať nebude ani výroba predmetov. Budeme si môcť vytvoriť vlastné pasce či dokonca náboje, ktoré sa skladajú zo štyroch častí - hlava, mechanická časť, výbušnina a elektronika. Vytvoriť si tak bude možné napríklad aj hi-tech náboje. Všetky zbrane v inventári majú určité parametre, pričom každá z nich sa hodí v určitých situáciách. Hovoríme tu o hluku, palebnej sile, kapacite nábojov a mobilite. Ak teda budeme vedieť, že ideme napríklad na misiu, v ktorej je dôležité byť nenápadným, zameriame sa na zbrane, ktoré generujú najmenej hluku.

Po vybraní potrebnej výbavy sa autori presunuli priamo do hry. Objavili sa uprostred osady a začali s opisom základov hrateľnosti. Hneď na úvod do vzduchu vypustili drona, vďaka ktorému je možné optimálne zmapovať okolie a pripraviť sa na možnú hrozbu. Po krátkom prelete bolo jasné, ktorá oblasť je najnebezpečnejšia. Z jednej strany sme mohli vidieť priehradu, rieku či voľnú cestu neďaleko od miesta, ktoré bolo očividne len prednedávnom pod paľbou. Z daného smeru stúpal do výšky hustý dym. Popritom ako sme ešte sledovali zábery z drona, vývojári dodali, že pomocou neho môžeme v okolí nájsť aj nepriateľov, ktorí sa zároveň objavia aj na mape.

Ďalší postup bol prostý - vyšplhať sa na čo najvyššie miesta, rozumne rozmiestniť zbrane a pokračovať na zemi. Kedže okolo osady tiekla malá rieka, s druhým brehom bola spojená mostami. Autori sa v úlohách vojakov vybrali na druhú stranu, kde rozmiestnili míny pre vozidlá. Pri ich umiestňovaní však dodali, že AI nie je natoľko hlúpa, aby si ich nevšimla. Nepriatelia sa dajú  obísť alebo zneškodniť. Táto možnosť však dáva príležitosť rozmiestneným ostreľovačom. Ďalším krokom bolo uloženie výbušnín na mosty. Pri ukladaní je podstatné uložiť nálože tak, aby výbuch dostatočne narušil statiku mosta, ktorý sa potom zrúti. Autori nám tento proces uľahčili -na moste sa zobrazí najvhodnejšie miesto na uloženie výbušniny. Ukážka, žiaľ, neskončila žiadnou hromadnou prestrelkou, ale zvratom, ktorý tu, samozrejme, nebudem ďalej rozvádzať. 

Sniper: Ghost Warrior 3

Po grafickej stránke je na tom Sniper: Ghost Warrior 3 výborne. Autori si opäť zvolili CryEngine 3, čo je jasne vidieť. Detailne spracované prostredie a skvelé nasvietenie pôsobí kvalitným dojmom, no stále som pozoroval mierne trhanie, ako keby hra mala problémy so snímkovaním.

Keď to zhrniem, prezentácia bola zaujímavá a klamal by som, keby som povedal, že sa mi ukážka nepáčila. To, čo sme mohli vidieť, je ale iba malý zlomok z celej hry a je teda otázne, ako bude vyzerať finálny produkt. Sniper: Ghost Warrior 3 bude u vývojárov dozrievať ešte minimálne štyri mesiace, kedže vydanie je naplánované na prvú polovicu budúceho roka.


napísal play3man 20.8.2015
Páči sa mi!
SNIPER: GHOST WARRIOR 3


PC
PS4
Xbox One

Vývoj: CI Games / CI Games
Štýl: Akcia / Taktická
Dátum vydania: 25. apríl 2017
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Red dead online error (2)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či nemáte niekt...
|Skladací alebo pevný herný sto... (4)
Ahojte, vedeli by ste mi poradiť nejaký ak možno s...
|Steam deck - nonsteam games se... (5)
čus,ako inštalujete non steam hry na Steam deck? n...
|Speňaženie youtube - privyrába... (1)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29402)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk