ELEX |
ELEX |
Pri návšteve stánku vydavateľstva Nordic Games sme mali príležitosť obzrieť si hneď niekoľko z jeho pripravovaných titulov. Nie je prekvapením, že najviac nás zaujímala práve RPG Elex. Očakávania vyvoláva najmä tvorba firmy Piranha Bites, ktorá je previazaná s legendárnym Gothicom. Séria Risen tiež nebola zlá, no a koniec koncov aj koncept Elexu si sám osebe vie získať pozornosť. Spojenie fantasy a sci-fi predstavuje odvážny krok, ktorý sa v minulosti objavil už v nejednej hre, no nie vždy to dopadlo najlepšie.
Elex výrazne prepája spomínané žánre a nehanbí sa za to. Sami autori priznali, že cieľom bolo v rámci jedného univerza premostiť klasické fantasy, Mad Max štýl a zavŕšiť to poriadnym sci-fi. Ihneď na začiatku sme tak boli svedkami boja s prerasteným obrom, zatiaľ čo hlavná postava ovládaná jedným z vývojárov poletovala okolo pomocou jetpacku a plynule si prehadzovala energetickú pištoľ a rytiersky meč. Takáto kombinácia môže pôsobiť zvláštne, ba až komicky, no autori si dali záležať na tom, aby univerzum dávalo zmysel a je teda len na nás, aby sme im to uverili.
V hre sa dostanete do post-apokalyptického sveta, ktorý je otvorený a má v ňom byť do detailov prepracovaný každý jeden kút. Pri skúmaní a putovaní vás nebudú rušiť žiadne loadingy. Vďaka jetpacku sa dostanete na každú horu a môžete prekročiť akúkoľvek prekážku, preto autori všetko vo svete vytvorili ručne, aby ste náhodou nenarazili na nejaké nedorobené miestečko. Navyše sa tvorcovia snažia jetpackom eliminovať frustrujúce pocity, keď napríklad nie ste v hre schopní vyliezť na nejaký kopec, či zdolať prekážku a musíte hľadať inú cestu, respektíve tú, ktorú pre vás pripravila hra. Takto sa dostanete všade, rýchlo a ako len budete chcieť. Pocit voľnosti si užijete a okrem pohybu jetpack využijete aj na únik alebo vyhnutie sa nepriateľom.
Každá NPC postava má mať svoj denný režim a prispôsobovať sa podmienkam, ako je napríklad počasie. Autori toto celé nazývajú „simulovaný svet”. Vráťme sa ale o trochu späť a povedzme si, ako a prečo takýto svet vlastne vznikol. Planéta Magalan bola pokojným miestom, na ktorom ľudstvo prosperovalo a bolo technicky vyspelé. Planétu avšak zasiahol meteorit a ten zmenil všetko na nepoznanie. Nespôsobil ale totálnu katastrofu, skôr je táto udalosť v hre prezentovaná ako krok matky prírody - šanca na nový začiatok. Meteorit so sebou priniesol aj záhadnú esenciu Elex, ktorá ľudom otvára cestu k mágii a dokáže poslúžiť aj ako palivo do rôznych zariadení.
Ľudstvo je rozdelené do niekoľkých frakcii, ktoré sa odlišujú v názoroch na budúcnosť a taktiež vo vzťahu k Elexu. Klerici veria, že budúcnosť tkvie v technológiách a ich mestá sú tak po tejto stránke najvyspelejšie. Berserkovia zas uznávajú prírodu, a preto žijú ako divosi. No a frakcia Outlaw to vlastne má tak trochu na háku a radšej sa vyžíva v neviazanom spôsobe života plnom drog a... no iných vecí. Frakcie spolu nevychádzajú dobre, no nejde zas o nejakú vojnu každého proti každému. Keď sa napríklad pridáte k Berserkom, Klerici vás pri návšteve ich mesta ako-tak znesú, ak by ste ale boli Outlawom, bez závahania by na vás zaútočili. Okrem príslušnosti k niektorej z frakcii záleží aj na vašej reputácii, ktorá sa zlepšuje plnením úloh, no zhoršuje, ak vás uvidia pri kradnutí alebo inom trestnom čine. Za podobné skutky dostanete pokutu a ak to naozaj preženiete, treba z miesta utekať, čo vám nohy stačia a ideálne sa tam už nikdy nevrátiť.
Poslednou frakciu sú nemilosrdní Albovia, ktorí sa stali závislí na Elexe. Ten pri konzumácií poskytne silu a magické schopnosti, na oplátku ale zbaví akýchkoľvek emócií. V hre by mali mať aj samotní hráči možnosť výberu, či a koľko tajomnej esencie budú prijímať. Elex je teda naozaj alfou a omegou tohto sveta a funguje dokonca aj ako univerzálne platidlo.
V hre dokážete vytvárať na základe návodov nové zbrane, ktoré majú byť naozaj pestré a do rúk sa vám tak dostane všetko - od šablí, cez plameňomety, až po laserové pušky. Diverzita nepriateľov má byť obdobne veľká, prakticky hocičo, čo vám napadne - či už trol alebo robot. Vaša postava sa zdokonaľuje vo svojich zručnostiach a učí sa nové. Priamo o schopnostiach a talentoch sa nám toho však nepodarilo zistiť viac, keďže sa autori venovali najmä svetu a jeho špecifikáciám.
Pri pohybe po svete nám hra miestami pripomínala posledný Fallout. Niet sa ani čomu čudovať, koncept je podobný. Pri mávaní mečom a stínaní fantasy monštier nám zas evokovala skôr tradičnú fantasy RPG. Hra sa teda jednoznačne inšpirovala rôznymi populárnymi titulmi a snaží sa z toho všetkého vytvoriť unikátny mix. Úprimne povedané, máme z toho zmiešané pocity a nevieme, či sa nám to vlastne páči, alebo nie. Odhliadnuc od toho ale Elex vyzerá ako poctivá RPG s veľkým pocitom voľnosti a detailným svetom, v ktorom máme zažiť okolo 60 hodín zábavy. Hra má vyjsť budúci rok a my sme zvedaví, či nás dokáže vo finále zlákať a namotať na svoj jedinečný svet.
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Nordic Games / Piranha Bytes Štýl: Akcia / RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|