INJUSTICE 2 |
INJUSTICE 2 |
Keď som v preview Tekken 7 písal o tom, že bojovky patria k tým najviac konzervatívnym žánrom, ich história mi dáva za pravdu. A asi aj samotný Tekken, ktorý je síce najviac inovatívny od začiatku série, stále ale stavia na známych základoch, ku ktorým pridáva len novšie mechanizmy. Vezmite si ale sériu Mortal Kombat. Tá je na scéne už tiež viac ako 20 rokov a výrazných zmien tiež veľa nepriniesla. Tí istí autori z NetherRealm Studios si ale povedali, že kašlú na konzervatívnosť a zariskujú. Injustice 2 nebude len bežným pokračovaním, ale do bojovky chcú autori priniesť výrazné RPG prvky a možnosti úprav.
Čo sa týka príbehu, na Gamescome sme z neho veľa nepochytili, no hra nadviaže tam, kde skončila predchádzajúca a ponúkne opäť bohatú nádielku známych komiksových postáv, ktoré si navzájom dávajú do držky. Toto však nebude veselá verzia DC univerza, ale temná a bezútešná. Superman sa opäť snaží získať svoju moc. Stále proti nemu bojuje skupina, na čele ktorej stojí Batman. No do konfliktu dvoch známych strán sa zapletie aj niečo nové a existencia celej Zeme je ohrozená. Novej hrozbe ale budete môcť čeliť aj vďaka niekoľkým novým postavám. Niečo máličko nám naznačilo hlavné menu, v ktorom bolo vidieť Batmana na Watchtoweri, no aj jedna z arén, kde je socha Supermana s mŕtvou Lois v náručí.
Autori nám zatiaľ predstavili 11 postáv. Niektoré staré známe tváre sa nám vracajú, no sú tu aj úplne nové. Možno sú niektoré z nich trošku obskúrnejšie (nepatria do prvej línie DC), no rozhodne sú to príjemné prídavky. Zatiaľ sme sa tak dočkali predstavenia nováčikov Atrocitus, Blue Beetle, Deadshot, Gorilla Grodd a Supergirl. Vracajú sa Aquaman, Batman, Flash, Harley Quinn (opäť ju dabuje Tara Strong), Superman a Wonder Woman. Niektorým postavám prepožičajú hlasy herci známi z animovaných filmov a seriálov. Podľa slov autorov ponúkne hra najväčší počet DC postáv v hrách vôbec, niektoré ale prídu formou DLC.
Aj keď sa mnoho postáv vracia, už pri prvom pohľade vám musí byť zrejmé, že toto bude iná hra. Bojovníci vyzerajú inak, drsnejšie, sú viac obrnení, jednoducho pripravení do boja. A práve na toto sa viažu všetky najsilnejšie novinky v Injustice 2. Každá postava má po novom vlastné štatistiky, ktoré môžete vidieť a ktoré okrem bojového štýlu ovplyvňujú to, ako sa s nimi hrá. Už keď ste hrali jednotku, mohli ste sa pomaly levelovať. Tu to bude mať ešte väčší zmysel, lebo sa bude levelovať aj vaša postava a na určitých úrovniach si môžete odomknúť ešte aj niektoré nové pohyby.
Začínate s postavami v ich základnej forme, ktorá prakticky spočíva len z kostýmu. Ako však ale ďalej bojujete, nielenže sa levelujete, ale získavate tiež nové časti brnenia, ktoré majú ďalej svoje vlastné štatistiky. Podľa slov autorov bude mať každá postava 1000 permutácií brnenia, no väčšiu výpovednú hodnotu by mal údaj o tom, koľko kusov brnenia môže mať každý na sebe. Málo to ale asi nebude. Taktiež vaše brnenie sa môže postupom času levelovať. Niektoré kusy brnenia navyše majú špeciálne štatistiky, ktoré sa môžu v nejakom konkrétnom momente nabiť, napríklad počas transition, kedy nepriateľa prehodíte časťou arény.
Asi aj vás pri čítaní týchto riadkov zaujalo hlavne to, ako to mienia autori balansovať v multiplayeri, ktorý je koniec koncov jednou z najdôležitejších častí každej bojovky. Tejto oblasti sa v prezentácii nedotkli a keď už sme mali možnosť hru si sami vyskúšať, zavolal som si k tomu jedného z tvorcov, či mi pri hraní neprezradí niečo viac. V zásade túto časť ešte stále riešia a rozhodne ju nemajú uzatvorenú a aj to je dôvod, prečo balansovanie levelov a výbavy v MP verejne nerozoberajú. Rozhodne chcú ale priniesť vyvážený herný zážitok, a to aj vzhľadom na kompetetívne hranie, nad ktorým rozmýšľajú už teraz.
V hre pravdepodobne alternatívne kostýmy nebudú fungovať presne tak, ako v predchádzajúcej časti. Telo každej postavy je totiž zložené z piatich častí, ktoré si viete postupne upravovať, meniť na nich výbavu a taktiež môžete meniť aj farby. Takto môžete ale získať aj celý nový kostým a z alternatívnych sme si mohli napríklad pozrieť jeden pre Supermana, ktorý bol výrazne inšpirovaný Red Son komiksami a vyzeral skutočne výborne a zároveň inak ako v prvej časti. Uvidíme, aké ďalšie kostýmy autori do hry nakoniec pridajú a snáď siahnu po obdobných, menej tradičných alternatívach.
Priamo v boji sme si vyskúšali hneď niekoľko postáv, starších aj novších. V zásade sa Injustice 2 hrá rovnako ako jej predchodca a nezaprie v sebe ani korene z Mortal Kombat série. So samotným súbojovým systémom autori veľa neexperimentovali a skôr zakomponovali len menšie zmeny. Ak si teda zoberiete napríklad Batmana a hrali ste predchádzajúcu časť, hneď s ním budete vedieť hrať. Rovnaké to zhruba bolo aj s Harley. Nejaké menšie zmeny sa udiali, ale nie je to nič veľké. Stále s nimi viete hrať, len sa pomenili niektoré útoky a používané predmety v boji.
Zaujímavejšie to pre mňa bolo s nováčikmi a vyskúšal som si ich hneď niekoľko. Krvavý Atrocitus je síce pomalý, no neuveriteľne silný a je to tank podobne ako Doomsday, ale oveľa zaujímavejší. Má naozaj dobre nadizajnované útoky a dobre sa na jeho boj pozerá. V boji mu pomáha mačka, ktorú môže povolať a útočí aj sama, pomáha ale tiež pri obrane a kombách. Blue Beetle zas využíva techniku a je vidieť, že je spojený s Batmanom. Zároveň je aj pomerne rýchly. Supergirl trošku pripomínala Scorpiona z MK, najmä svojím „teleportom“. Tiež patrí medzi skôr agilnejšie postavy.
Vracajú sa aj ďalšie známe aspekty prvej časti. Jedným z nich sú interaktívne prostredia. V jednej aréne môžete súpera hodiť na bar a tam mu poriadne naložiť. Vracajú sa aj už spomínané transitions, ktoré sú ešte štýlovejšie ako v prvej časti. Opäť v súbojoch narazíte na Clashe, kedy musíte do boja investovať časť z nazbieranej energie prostredníctvom prislúchajúcich tlačidiel. No a nakoniec uvidíte a zažijete aj úplne prehnané super útoky, ktoré pôsobia veľa škody a vyzerajú až absurdne, no aj tak štýlovo a zaujímavo. Napríklad taká Supergirl vás preženie naprieč asteroidom, Blue Beetle využije svoje zbrane a Atrocitus vás zoberie na svoju rodnú hrudu, kde si to s vami vybaví najmä ručne, no aj s býkom.
Injustice 2 som hral nejakých 15-20 minút a rozhodne sa mi málilo a chcel by som oveľa viac. Bola to naozaj veľmi zábavná štvrťhodinka a ak sa vám páčila prvá časť, určite by ste si dvojku nemali nechať ujsť. Osobne si ale nie som istý, čo si mám myslieť o systéme brnení, ktorý je síce veľkou a významnou novinkou, ale možno je dôvod na to, prečo sme niečo podobné zatiaľ v bojovkách nemali. Pred NetherRealm Studios je obrovská výzva, aby tento svoj systém dobre vyvážili a dotiahli do konca, aby bol nielen zaujímavý, ale aj funkčný z hľadiska hrateľnosti aj konceptu. Ak sa to podarí, môže to byť bomba. Výsledok sa dozvieme budúci rok.
Xbox One
PS4 Vývoj: Warner Bros / Netherrealm studios Štýl: Bojovka
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|