TEKKEN 7 |
TEKKEN 7 |
Tento rok sa u mňa Gamescom niesol v znamení návratov a aj akýchsi imaginárnych duelov. Zhodou okolností som mal niektoré stretnutia naplánované tak, že som išiel na dve silné a príbuzné hry hneď po sebe. Najvýraznejšie to bolo vidno v samotnom závere, počas posledného dňa Gamescomu som totiž končil dvojicou bojoviek, po ktorých sme sa na výstavisku už len zbalili a vybrali na letisko. Priamo po sebe som sadal za gamepady k dvom veľkým budúcoročným rivalom, ktorí sa doslova pobijú o hráčov. Z oboch však vo mne dojmy rezonujú doteraz. Takže kto si ma získal viac? Bol to Tekken 7 či Injustice 2?
Séria Tekken má za sebou už viac ako dve dekády pôsobenia na hernom trhu a za tú dobu si získala milióny fanúšikov, pričom na jej rôznych inkarnáciách odrástli kvantá hráčov. Osobne som tuším začínal s dvojkou, no podstatne viac času som strávil s legendárnou trojkou, ktorú považujem za najlepšiu v sérii a jednu z najlepších hier vôbec. Mala všetko – na tú dobu skvelú grafiku, zaujímavý príbeh, zábavnú hrateľnosť a toľko prepracovaných mechanizmov, že sa dali učiť stovky hodín a neomrzeli. A aj keď má aktuálna časť v názve sedmičku, už sme tu mali viac hier. Dokázali teraz autori po tom všetkom priniesť niečo nové a opäť pútavé?Áno aj nie. To by bola asi najjednoduchšia odpoveď.
Hovorí sa, že ak niečo nie je pokazené, netreba to opravovať. Tekken séria pokazená nie je, no zmenu by už potrebovala. Známe bojové série totiž patria k tým najkonzervatívnejším hrám a toto nie je výnimka. Po toľkých rokoch už ale zmeny treba a podľa toho čo sme videli, počuli a hrali, nebude ich rozhodne málo. Zároveň si ale autori nechcú pohnevať dlhoročných fanúšikov, a tak hru nemenia od podlahy, ale vylepšujú a inovujú tam, kde to výrazne nenabúra základy, ale skôr ich osvieži.
Zo všetkých bitkárskych sérií je práve táto asi najsilnejšie založená na príbehu už od svojho začiatku, pričom stále pokračuje v tej istej línii, ktorú autori začali ešte v roku 1995. Ešte pred hraním nám niekoľko základných slov o hre prezradil otec celej série - Katsuhiro Harada osobne. A väčšina z nich sa týkala práve príbehu. Ten pokračuje v ságe rodu Mishimovcov a prenáša ju do budúcnosti. Štyri generácie tohto rodu proti sebe bojujú na rôznych frontoch a tento súboj dostane v hre nové kontúry. Avšak nie všetko je len v budúcnosti. Časť príbehu odkazuje na vzdialenú minulosť, a dokonca v hre bude hosťovať aj jedna z postáv zo Street Fighter série.
Novinkou je Kazumi Mishima. Jej manželom je Heihachi a okrem toho, že je novou postavou v príbehu a aj v zozname bojovníkov, práve ona je dverami do minulosti herného príbehu. Prostredníctvom nej sa vraciate späť v čase, aby ste sa pozreli na to, ako sa formoval Heihachi, ako vychovával Kazuyu, akým mal vzťah k nej a aj to, prečo sa vlastne jeden druhého snažia zabiť a ako do toho všetkého zapadajú ďalší členovia rodiny. Uvidíte tak scény, ako Heihachi trénuje ešte malého Kazuyu a tieto scény budú hrateľné, čo je pre dlhoročných fanúšikov veľké plus.
V rámci príbehu sme videli ešte jednu veľmi dôležitú novú postavu. Volá sa Claudio a veľká porcia deja sa točí okolo neho a jeho rádu exorcistov. Spolu s ním tak do hry autori prinášajú aj niekoľko ďalších noviniek. Napríklad budova rádu bude použitá ako jedna z arén v hre. A ako už asi tušíte, keďže je Claudio exorcistom, svoje miesto v príbehu si rozhodne nájde. Heihachi sa ho snaží zlákať na svoju stranu do Mishima Zaibatsu, no ten sa pripojiť nechce, a tak vzniká iskrenie medzi oboma postavami, ktoré kulminuje v nejednom súboji.
Ako som už uviedol, Claudio Serafino je exorcista v príbehu hry, no tým to nekončí. Toto sa prenáša aj do jeho súbojového štýlu. Respektíve skôr do schopností, ktorými v boji disponuje. Bude totiž patriť medzi tých, ktorí okrem bežných úderov, komb a chmatov ponúkajú aj špeciálne sily, napríklad akýsi astrálny luk. Sám som si s nim zahral a krásne zapadol medzi známe postavy. Hrá sa za neho prirodzene, zdá sa byť skôr silnejší, ale je aj slušne pohyblivý. Niektoré špeciálne techniky bude mať dostupné len v Starburst forme. Získate ich používaním určitých útokov, pričom posledný prechádza už do Starburst formy. Garantuje vám vtedy aj nové útoky a vizuálne je znázornený svietiacou rukavicou.
Príbeh je po novom dôležitý aj v rámci predelových scén, ktoré budú v Tekken 7 bežať v hernom engine. Haradov tím v Namco dal po rokoch zbohom vlastným technológiám a prešiel na licencované – konkrétne Unreal Engine 4, takže hra zhodou okolností používa ten istý, čo aj konkurencia Street Fighter V (Injustice 2 pravdepodobne pobeží na modifikovanom UE3 z MKX). Hra vďaka tomu vyzerá veľmi dobre, hýbe sa skvele (čo je pri bojovke kľúčové) a príbehové animácie priamo prechádzajú do hrania a naopak, bez jediného loadingu či seknutia.
Harada o Tekken 7 hovorí ako o najviac inovatívnej časti v histórii série vôbec. Zatiaľ netuším, či by sme mu mali dávať za pravdu, je však pravdou, že nám predstavil slušnú porciu noviniek v rámci herných systémov. Novinkou je Power Crush, čo je ofenzívny prvok, ktorý absorbuje poškodenie zo stredných a vysokých útokov a navyše otvorí priestor medzi oboma postavami. Zmien sa dočká Rage Mode, ktorý prišiel už v šestke. Stále je znázornený červeným plameňom a aktivuje sa v momente, keď vaše zdravie klesne na určitú úroveň. Teraz k nemu ale pribudnú Rage Arts, čo sú špeciálne filmové útoky. Zjavne sa Namco inšpirovalo sériou Street Fighter od Capcomu.
Rage Drive je alternatívou k Rage Artom a je to úder alebo séria úderov, ktoré súperovi spôsobujú výrazne vyššie poškodenie. Sú sprevádzané špeciálnymi vizuálnymi a aj zvukovými efektmi a vedia vám prípadne dať ešte aj dodatočný úder v kombe navyše a tým ho predĺžiť. Nie je to potvrdené, no zdá sa, že niektoré postavy môžu mať viac ako jeden Rage Drive. Ak v boji použijete Rage Drive a váš súper na vás zase Rage Art, tieto útoky sa navzájom zrušia. Okrem toho sa ale aj kombo systém dočkal niekoľkých menších aj väčších zmien. Upravili sa aj niektoré vlastnosti chmatov a úhybných manévrov. V zásade sa ale Tekken hrá stále dobre a herný systém vám bude známy. Stáli hráči si menšie zmeny hneď všimnú a nie je problém si na ne zvyknúť. Väčšie novinky ako Crush, Arts a Drive sa treba naučiť.
Tekken 7 ponúkne len súboje 1 na 1, a teda nezahrnie tag systém. V hre nájdete desiatky postáv, pričom sa vracia množstvo starých známych, aj keď s menšími zmenami a nielen v kostýmoch. Noviniek v zozname máme zatiaľ predstavených 9. Avšak čo sa týka starých aj nových postáv, všetky boli vytvorené úplne od základov a od začiatku. Ani staré postavy si tak neprinášajú do sedmičky nič z predchádzajúcich hier.
Tekken 7 vychádza na začiatku budúceho roka a okrem konzol Xbox One a PS4 sa v premiére séria predstaví aj na PC. Je tak pochopiteľné, že na Haradu mierili otázky aj ohľadne PC verzie hry. Predsa len sa nedá povedať, že by autori mali s vývojom na PC veľa skúseností. Práve na PC som si ale hru osobne vyskúšal a až na grabovanie videa (bohužiaľ, vďaka tomu nemáme gameplay) v nej nebol jediný problém. Podľa Haradových slov vývoj hry na PC nie je ťažký, je len pre vývojárov nový. Musia sa naučiť pracovať so Steamom a priniesť to, čo PC hráči očakávajú, napríklad rozšírené nastavenia. S tým všetkým ale už teraz počítajú a bez ohľadu na verziu sa hra rysuje veľmi sľubne.
Xbox One
PC PS4 Vývoj: Bandai Namco / Bandai Namco Štýl: Bojovka Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|