BLACK MIRROR |
BLACK MIRROR |
Black Mirror nie je séria, o ktorej by sme v našich končinách vôbec nevedeli. Práve naopak - u nás ju poznáme už roky, ale pod názvom Posel Smrti. Pôvodne česká značka štúdia Future Games, ktoré hru prinieslo na PC ešte v roku 2003. Odvtedy však štúdio na značku nezanevrelo a ešte sme sa dočkali dvoch ďalších pokračovaní. Prvé vyšlo v roku 2009, pričom na to priamo nadväzovalo ďalšie, ktoré sa do predaja dostalo o dva roky neskôr. Po trojke sa ale zdalo, že je so značkou koniec. Future Games v tom istom roku, kedy sa trojka dostala do predaja, muselo zatvoriť dvere a štúdio so všetkými svojimi značkami zostali na odpis. Šance na prípadné pokračovanie či opätovný návrat sa teda blížili k nule, no len pár dní dozadu nás všetkých prekvapilo THQ Nordic so svojim najnovším oznámením.
To, čo sa pôvodne zdalo nadobro stratené, už nejakú tú dobu riešilo THQ v tichosti, aby všetkých fanúšikov mohli prekvapiť hneď dvojnásobne. Pár dní pred začiatkom Gamescomu totiž vydavateľ prišiel s oznámením úplne novej hry Black Mirror, ktorá však nie je žiadnym remastrom pôvodných hier, ale rovno plnohodnotným rebootom, ktorý síce prinesie nový príbeh, no stále sa má držať svojich pôvodných čŕt. Po príbehovej stránke teda tvorcovia nejako výrazne nezmenili tradíciu pri vydávaní pokračovaní, a tak nám zostáva len dúfať, že sa podobným štýlom bude uberať aj zvyšok hry. Na Gamescome sme sa však k hre dostali o niečo bližšie, jeden z producentov nám ukázal aktuálnu hrateľnú ukážku a tiež nezabudol vynechať niekoľko podstatných detailov, ktoré vôbec neznejú zle.
Najskôr poďme zhrnúť to, kde sa hra bude odohrávať. Ako som teda už spomenul, príbeh rebootu bude nadväzovať na pôvodný príbeh, minimálne čo sa týka hlavných bodov záujmu. Opäť totiž budeme mať v hľadáčiku známu rodinu Gordonovcov, ktorú si ale opäť pozrieme trochu z iného uhla. Konkrétne naše kroky budú viesť k postave Davida Gordona, ktorý sa rozhodol vrátiť do rodinného sídla. V tomto sídle sa však objaví vôbec po prvýkrát, a to po smrti otca v roku 1926. Samotná podstata hry a príbehu však zostáva rovnaká - rôznym nadprirodzeným zjaveniam sa nevyhne ani David, ktorý teda bude musieť čeliť poriadne nepríjemným situáciám. Aj napriek okolnostiam ich ale bude musieť zvládať v rámci možností s chladnou hlavou, no a práve vy mu budete musieť na tejto ceste pomôcť.
Autori nám na stretnutí pustili niekoľkominútové video z hrania hry, ktoré zachytávalo všetky podstatné prvky aktuálneho rebootu. Ako určite viete, pôvodná trilógia sa niesla v duchu point-and-click adventúry. Toto sa v reboote trochu zmení - stále síce bude obsahovať určite prvky tohto žánru, no autori s veľkým prechodom do 3D museli prísť s niekoľkými väčšími zmenami, ktoré výrazne zmenili vzhľad hry a jej ovládanie. Teraz sa budete môcť voľne pohybovať po miestnostiach, odhaľovať podstatné nápovedy, ktoré by vás mohli naviesť na správnu cestu pri odhaľovaní pravdy. Samozrejmosťou je prítomnosť viacerých puzzle prvkov, s ktorými si budete musieť poradiť. Vo videu bola odprezentovaná situácia, kedy si David potreboval zapáliť svetlo - musel teda nájsť zápalky. Skryté boli niekde v danej izbe, pričom nakoniec sa vybral pozrieť do kufra - kamera sa prepla do akéhosi 2D pohľadu zvrchu a hráč musel pohybom kamery kufor "prehľadať" a zápalky nájsť. Ako však autori tvrdia, toto je len malá ukážka toho, čo v hre budeme musieť skutočne riešiť.
Keďže sa David nevyhol rôznym zjaveniam, práve táto časť hry bude veľmi dôležitá. V takýchto momentoch dostáva David zvláštne vidiny, o ktorých ale vôbec nič nevie. Netuší, čo sa deje, či ide o nejaké halucinácie, spomienky, prípadne vidí do budúcnosti. V Black Mirror sa ale budete musieť zamerať na skúmanie týchto stavov. Niektoré vidiny budú chodiť v slučkách, čo znamená, že si ich musíte všímať - ak sa k nim priblížite, spomalia sa a objaví sa nápoveda, ktorú by ste mali zobrať. Je však dôležité si celý priebeh dobre načasovať. S vašimi psychickými problémami vám bude pomáhať aj "rodinná" psychologička, ktorá mala na starosti aj vášho otca. Rozhovory sú tak ako v pôvodnej sérii veľmi dôležité, keďže každá ďalšia informácia je pre vás veľmi cenná.
Grafika samozrejme výrazne pokročila. Už len prechod do 3D hovorí sám za seba, no hra tak nejako kombinuje štýl, komiksové grafické prvky sa prelínajú s tými realistickými. Špeciálne sa snažia vytvoriť čo možno najrealistickejšie nasvietenie, ktoré im však dáva poriadne zabrať. Temná atmosféra je tu veľmi dôležitá, no musia si dať pozor na to, čo je už priveľa a čo ešte hráči dokážu akceptovať. Navyše, podľa ich slov už je ich hra v podstate hotová, no práve na nasvietenie sa chcú ešte raz poriadne pozrieť, aby všetko sedelo tak ako má. Každopádne, snaha THQ vytvoriť kvalitný reboot je očividná, pretože aj napriek niektorým zmenám viackrát zdôraznili, že sa chcú stále držať pôvodnej hry a kvôli tomu na hre spolupracujú aj s niektorými pôvodnými tvorcami.
To je vlastne aj dôvod, prečo hru oznámili až teraz, teda tri mesiace pred vydaním - nechceli sa s oznámením unáhliť, pretože vedia, že hra má veľkú základňu fanúšikov a keby náhodou hru oznámili a hráčom predstavili ešte v štádiu, kedy by nebola úplne podľa ich predstáv, mohli by si o hre spraviť zlý úsudok, a tak ju vopred zavrhnúť. Fanúšikov z našich končín však nepoteší, že hra nebude obsahovať český dabing a ani české titulky.
PC
Slovenské hry Vývoj: THQ Nordic / King Art Štýl: Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|