PILLARS OF ETERNITY II: DEADFIRE |
PILLARS OF ETERNITY II: DEADFIRE |
Rok 2018 sa pomaly ukazuje ako rok pirátov. Herní vývojári sú zjavne fascinovaní námornými bitkami, drancovaním a životom na lodi, čo sa odzrkadlilo aj na veľkej nádielke hier, ktoré v tomto roku vychádzajú a ich hlavnou témou je pirátstvo. Touto cestou sa vydali aj autori mimoriadne populárnej RPG Pillars of Eternity. V jej pokračovaní nás štúdio Obsidian tentoraz pošle objavovať svet Eora na lodi a s posádkou, ktorá spolu s vami baží po dobrodružstve.
Vývojári z Obsidian Entertainment začali svoju cestu za modernou izometrickou RPG zo starej školy ešte v roku 2012 na Kickstarteri. O tri roky neskôr už bola hra Pillars of Eternity ocenená ako RPG roka, pričom si získala srdcia kritikov aj fanúšikov. Hra inšpirovaná legendami žánru, ako Baldur's Gate, Icewind Dale či Planescape: Torment si pýtala pokračovanie a na základe úspechu finančnej zbierky sa aj tentoraz autori obrátili na verejnosť a peniaze získali vďaka platforme Fig. Fanúšikovia sa nenechali zahanbiť a požadovanú čiastku prekročili hneď štvornásobne a vďaka tomu sa už čoskoro môžeme vrhnúť na pokračovanie s prívlastkom Deadfire.
Názov odkazuje na súostrovie, ktoré budeme v tomto diele objavovať. Príbeh Deadfire sa znova vracia k bohu svetla a znovuzrodenia, ktorý bol považovaný za mŕtveho. Eotas sa vrátil ako kamenný titan, ktorý zničí vašu pevnosť a nechá vás na pokraji smrti. Aby ste zachránili svoju dušu, musíte vyhľadať nepriateľského boha a nájsť odpovede, aby ste uchránili svet pred chaosom. V beta verzii určenej na preview sa ocitáme v dedine Tikawara, ktorá sa však v plnej hre ukáže až niekde v strede. V tejto lokalite rozhodneme o osude kmeňa, ktorý sužujú viaceré problémy a využijeme tu schopnosť postavy komunikovať s dušami.
Ešte predtým sa však treba pripraviť na tvorbu postavy, ktorá vám podobne ako v prvej časti môže zabrať hodnú chvíľu. Možností výberu rasy, vierovyznania, atribútov a schopností je nesmierne veľa a budú sa s vami vliecť až do konca hry. Nielenže ovplyvňujú váš štýl hry, ale tiež otvárajú príbehové možnosti. Váš osobný príbeh a zručnosti sa dotýkajú dialógov, ktoré majú priamy vplyv na výsledok úloh. Už tvorba postavy je preto dôkladným sitom hráčov, ktorí budú ochotní veľa čítať, rozmýšľať a kombinovať, aby si Pillars of Eternity mohli užiť.
Majiteľov predchádzajúcej hry však určite poteší, že si budú môcť preniesť svoju postavu aj s príbehovými rozhodnutiami. Napriek tomu vám neodpadá povinnosť sústrediť sa na vyváženú partiu, ktorej členovia sa navzájom dopĺňajú. Beta verzia ponúkla všestrannú skupinu žoldnierov, no môžeme tu vidieť prvú zo zásadných zmien oproti prvej hre. V Deadfire sa vaša partia zredukovala zo šiestich na päť členov, čo autori vysvetľujú ako krok k zlepšeniu zážitku z boja. Správny manažment postáv je totiž kľúčovým aspektom bojov, ktoré prebiehajú v reálnom čase, no často vyžadujú taktické pauzy na rozdanie pokynov.
Zníženie počtu postáv však nie je jediná zmena, ktorá ovplyvnila súboje. Autori Deadfire sa rozhodli celkovo vyladiť boj, čo zahŕňa úplne prepracované triedy a najmä možnosť duálnych tried s dvomi stromami schopností. Hra bude milosrdnejšia pri postihoch postáv a tvorcovia zmiernili tempo a frekvenciu bojov. V prvom rade však vypočuli prosby hráčov a upravili AI vašich spolubojovníkov, ktorí by mali robiť menej hlúpych chýb a môžete sa na nich viac spoľahnúť. Dokážete im nastaviť, ako sa majú v boji správať a aké schopnosti a kúzla preferovať.
V Deadfire sa však budete okrem bojovníkov na súši starať aj o posádku vašej lode. Implementácia námorného prieskumu a boja je najvýraznejšou novinkou, ktorou chceli autori odlíšiť druhý diel Pillars. Lode slúžia ako rýchly spôsob prepravy a objavovania nových lokalít. Plavba však nie je neobmedzená, vaša posádka potrebuje dostatočné zásoby a čas od času sa vylodiť, aby neklesla morálka. Na mape sa vám objavujú drobné miesta záujmu, na ktorých nájdete zaujímavé predmety, inokedy nájdete lokality, ktoré po vylodení môžete podrobnejšie preskúmať s vašou partiou.
Čerešničkou na torte sú súboje na lodi, ktoré sa uskutočňujú v podobe akejsi ťahovej minihry na samostatnej obrazovke s vlastným špeciálnym rozhraním. Môžete dávať pokyny vašej posádke a meniť orientáciu a pohyb lode, či už zrýchlením smerom k nepriateľovi, spomalením na vytvorenie istej vzdialenosti a nakoniec páliť z kanónov. Vaše delá sú efektívne len na konkrétnu vzdialenosť, preto je pozícia vašej a nepriateľskej lode kľúčová. Každý úkon predstavuje jeden ťah, ktorého výsledok sa dozviete na jeho konci a boj preto pripomína skôr šachovú partiu ako dynamický súboj s postavami. Po zničení nepriateľskej lode pozbierate korisť a môžete ďalej skúmať neprebádané vody.
Môžete očakávať živé dediny a mestá plné pôvodných kmeňov, kolonizátorov, obchodníkov či pirátov. No fantasy fanatici sa nemusia obávať nedostatku bludísk s rôznymi príšerami. Autori totiž sľubujú obrovský svet s rôznym terénom, od džunglí po púšte. V beta verzii je prístupný malý tropický ostrov, ktorý sužujú lejaky, aj naopak vyprahnutá zem s piesočnými búrkami. Prostredia ozvláštňuje aj dynamické počasie a cyklus striedania dňa a noci, ktorý ovplyvňuje aj životy NPC postáv a tým pádom a spôsoby riešenia úloh.
Všetky nové detaily a efekty pridávajú na kráse hre, ktorá využíva 3D modely postáv v 2D prostredí. Najvýraznejší grafický upgrade je badať hlavne na postavách, o čom sa môžete presvedčiť už pri počiatočnej tvorbe. Kým po grafickej stránke sa všetko zlepšilo, je zatiaľ otázne, ako sa vývojári popasujú so zvukovou stránkou. Už pri prvej hre im bol vyčítaný nedostatočný dabing a v beta verzii Deadfire máme možnosť vypočuť si len niekoľko otravných hlášok, ktoré postavy kričia pri každom príkaze.
Pillars of Eternity II: Deadfire nám v približne 10 hodinách beta verzie predviedla jedno hlavné zadanie a dve vedľajšie úlohy, na ktorých sme si mohli vyskúšať povestný systém rozhodnutí, ktoré ovplyvňujú celkový priebeh hry - od menších scenárov, v ktorých ide len o predmety, až po zásadné výbery dialógov, ktoré ovplyvnia životy celých kmeňov. Spolu s vylepšeným súbojovým systémom a novým pirátskym prostredím vyzerá Deadfire ako stávka na istotu, že nás čaká ďalší silný zástupca žánru. Naplní však všetky naše očakávania a bude ašpirovať na RPG roka? To bude závisieť nielen od verných fanúšikov, ale aj od množstva nových hráčov, ktorých Pillars of Eternity II dokáže prilákať.
PC
Vývoj: Obsidian / Obsidian Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|