BEAT SABER |
BEAT SABER |
Česká firma Hyperbolic Magnetism práve vydala na Steame a Oculus store svoj titul Beat Saber. Ponúka zaujímavý koncept spojenia svetelných mečov zo Star Wars a hudobnej hry. Najlepšie si to predstavíte ako Guitar Hero skombinované s Fruit Ninja a to celé vo virtuálnej realite. Vašou úlohou je sekať prichádzajúce farebné kocky a to, samozrejme, pekne do rytmu.
Oproti Guitar Hero je to síce obmedzené len na dve farby, keďže máte dve ruky, ale zas je to plne vo virtuálnej realite a aj keď kocky prichádzajú len oproti vám, môžu byť rôzne umiestnené v priestore. K tomu môžete mať určený aj smer preseknutia, čo robí hru komplikovanejšou. Musíte sa tak šikovne orientovať, zamotávať si ruky, aby ste presekli kocky v správnom smere. Ak vám niektoré ujdú, znižuje sa vaša energia a keď sa minie, hra sa končí. Okrem kociek vám v hre do cesty prichádzajú aj steny, ktorým sa musíte vyhýbať a popritom môžete po nich efektne prechádzať mečmi.
Všetko je podľa nastavenej obťažnosti, dostupné sú štyri a zvyšujú počet kociek v leveloch. Rovnako aj podľa režimu, kde môžete mať nastavený režim bez určeného smeru preseknutia kocky, s ním, alebo režim s len jedným svetelným mečom. Dopĺňa to ešte singleplayer režim a párty režim pre viac hráčov hrajúcich po sebe. Z nastavení si ešte môžete vypnúť energiu alebo zapnúť mirror režim. To je však všetko, čo aktuálne spustený Early Access ponúka.
Dopĺňa to ešte desiatka skladieb, ktoré ale zatiaľ nie sú od veľkých autorov a prakticky všetky sú od českého skladateľa Jaroslava Becka, pričom na niektorých spolupracoval s Kings Folk alebo Tiny C. Beck je známy hlavne hudbou pre blizzardovské krátke filmy k Overwatchu, ale aj hudbou pre trailer na Starcraft, a trailery pre EA. Rovnako spravil hudbu aj pre filmové trailery na Terminator Genisys alebo Star Wars Episode VII: The Force Awakens. V Beat Saber sa však vybral inou cestou a ponúkol skladby, v ktorých sa nezaprie jeho skoršia kariéra DJa a zameranie sa na house. Skladby sa k laserovému štýlu hry veľmi dobre hodia.
Vizuálne od titulu nečakajte prehnane detailnú grafiku, skôr je všetko postavené na atmosfére, jednoduchosti a dvoch farbách - červenej a modrej. Všetko v temnej sci-fi neónovej téme a, samozrejme, mimo svetelných mečov bez ďalších náznakov Star Wars. Možno je to vzhľadom na štýl až škoda.
Ohľadom obsahu sme položili niekoľko otázok aj Jánovi Ilavskému, ktorý vedie vývoj hry:
Prečo ste sa po Chameleon Run rozhodli ísť do VR? Koľko vás na hre vlastne pracuje?
VR je pre nás čisto náhodná vec. Jedného dňa som si kúpil Vive, zahral som si pár rytmických hier a bol som trošku sklamaný. Veril som, že dokážeme urobiť niečo lepšie. Za par hodín vznikol prototyp a bolo jasné, že to môže fungovať. (ukážka prototypu)
Na hre pracujeme dokopy traja. Ja s Lokimanom riešime kompletný vývoj a Jaroslav Beck ma na starosti zvukovú stránku.
Ako dlho ešte budete zhruba na hre pracovať? Čo všetko chcete ešte pridať? Budú aj nové herné režimy?
Chceli by sme hre venovať ešte minimálne jeden rok. Pridávať chceme kopec veci, ale nechcem príliš konkretizovať.
Ako plánujete rozširovať hudobnú ponuku v hre? Pribudnú aj ďalší skladatelia či licencované skladby?
Chceli by sme nadviazať spoluprácu so zaujímavými svetovými producentmi. Niektorých už máme skoro potvrdených. Licencovať možno budeme tiež, ale nie je to momentálne priorita.
Bude aj editor? Máš už predstavu, ako bude fungovať?
Pravdepodobne bude. Sami ho používame na tvorbu levelov. Musíme ho len trochu učesať, aby ho mohli používať aj ostatní ľudia. Fungovať by mohol napríklad spoločne s integráciou nejakej streamingovej služby. Napríklad Spotify, alebo Youtube.
Bude zaujímavé sledovať, akým smerom mienia autori ďalej hru rozvíjať. Majú vytvorený veľmi pekný podklad, ale stále je to len úplný základ, ktorý potrebuje viac obsahu a viac módov. Zabaviť však dokáže už v tejto podobe a ak máte VR a páčia sa vám rytmické hry, určite sa na to pozrite.
Ak to zhodnotíme už teraz, Beat Saber je veľmi zaujímavý prídavok do ponuky virtuálnej reality. Cena je zatiaľ nastavená na 20 eur, čo je možno na aktuálnu náplň až príliš veľa, ale ak do toho pôjdete, môžete počítať s postupným pridávaním obsahu.
PC
PS4 PC VR Oculus Rift VR PS VR Vývoj: Hyperbolic Magnetism / Hyperbolic Magnetism Štýl: Párty hra / Hudba
| |||||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|