LIFE IS STRANGE 2 |
LIFE IS STRANGE 2 |
Life is Strange by sme mohli označiť za ranu z čistého neba. Dontnod síce predtým ukázali nejaký potenciál, no s touto hrou vystrelili do prvej ligy a priniesli zážitok, ktorý hráčov strhol a ukázal Telltale vystrčený prostredník naozaj dobrým príbehom a rozhodnutiami, ktoré mali zmysel. Už čoskoro prídu vývojári s dvojkou a my sme mali možnosť sa na ňu ešte pred vydaním pozrieť detailnejšie, pričom nám čo-to prezradili aj Michel Koch a Raoul Barbet. Tí dali opäť dokopy tím, ktorý stál za prvou sériou a tiež za Captainom Spiritom, aby vyrozprávali nový príbeh v tomto zaujímavom univerze.
Ako samotní autori priznali, pracovať na pokračovaní takej úspešnej hry je pre nich nielen pocta, ale tiež obrovská výzva. Vedia, že fanúšikovia majú určite očakávania a ak ich autori nenaplnia, bude zle. Zároveň chcú ale priniesť niečo nové, odlišné a originálne. Chcú posunúť hranice tohto úspešného konceptu, no stále v tom istom realistickom univerze, ktoré sa dočká nových postáv, nových vzťahov a tiež nových nadprirodzených elementov, ktoré vo veľkom vstupujú do diania. To všetko sa odohráva 3 roky po udalostiach prvej hry na úplne inom mieste dvom úplne novým postavám.
Nováčikmi sú Sean a David Diazovci. Na ich príbeh sme mohli nazrieť v dvoch ukážkach. Jedna bola priamo z úvodu hry a druhá z pokročilej pasáže, keď už sú súrodenci spolu na ceste naprieč Amerikou, keďže sa chcú dostať zo Seattle do Mexika, kde vyrástol ich otec. V hre hráte za Seana, staršieho z dvojice súrodencov, ktorý je naozaj dobrým veľkým bratom Davidovi, keďže spoločne musia čeliť tragédii, ktorá celé dianie uvedie do pohybu a má nedozerné následky. Dve demo ukážky nám jasne naznačili, že v hre nebudú chýbať silné momenty a nebude to len samoúčelné citové vydieranie.
Z dvojky sme toho síce videli relatívne dosť z hľadiska spoilerov, no stále to je len málo z hľadiska kontextu. Aj napriek tomu bolo jasne badať, že má so svojim predchodcom množstvo spoločných, ale aj rozdielnych čŕt. Jedným takým rozdielom je napríklad to, že má hra road movie štruktúru, keďže je naozaj o putovaní ústrednej dvojice postáv. Neputujú len fyzicky, ale tiež psychicky. Sean a David sa zbližujú, David sa od svojho brata učí nové veci a tieto si zapamätá do budúcnosti, takže si musíte dávať pozor na to, čo ho naučíte. Aj keď to je len cez menšie interakcie, stále môžu mať veľký dopad.
Napríklad sa dvojica postáv túla niekoľko dní lesom, kde si chce nájsť bezpečný úkryt. Okrem toho však súrodenci musia bojovať aj s hladom. Necháte svojho brata len tak ochutnať nejaké bobule v lese? Alebo pre neho ukradnete čokoládu z auta? Nemôže si z toho zobrať ponaučenie, že je v pohode kradnúť? To sú len príklady z mnohých prípadov, kedy drobnými zásahmi do deja vyvoláte niečo, čo si David zapamätá. A vyzerá to tak, že si to naozaj zapamätá, nie ako postavy v Telltale hrách, čo nám naznačili už prechádzajúce Life is Strange hry.
Z predchádzajúcich LIS titulov sa vracajú aj ďalšie známe aspekty, napríklad vedľajšie postavy a vytváranie si vzťahov s nimi. Demo ukážky nám z toho veľa nepredviedli už len kvôli tomu, že jedna bola zameraná čisto na interakcie medzi bratmi, no tá druhá ponúkla aspoň dvojicu postáv, ktoré dej istými smermi zaujímavo rozbehli a charakterovo už na prvý pohľad pôsobili sympaticky. Pričom opäť veľmi dobre funguje aj dabing postáv, ktorý im práve dodáva charakter. No a čo sa týka comebacku herných trópov, opäť nebude chýbať hranie vo vašom dome, ktoré opäť pôsobilo tak, že nejde ani tak o samotnú hrateľnosť, ale o budovanie príbehového pozadia tým, čo všetko sa rozhodnete preskúmať a objaviť. Začína to jednoducho, napríklad musíte získať všetko potrebné na halloweensku oslavu.
Aj keď si druhá séria berie mnohé známe prvky z tej prvej, autori sa ich nesnažia len zrecyklovať, ale sami tvrdia, že chcú s pokračovaním ponúknuť príbeh vo väčšom meradle. A nielen príbeh, ale aj svet, ktorý v jednej z ukážok pôsobil trošku väčší, možno slobodnejší, aj keď v zásade neponúkol nič výrazne odlišné od toho, čo poznáte z predchádzajúcich sérií. Veríme, že autori naozaj ponúknu o niečo väčšie a slobodnejšie lokality, keď sa dočkáme vydania jednotlivých epizód tejto série.
Určite ste už videli trailer alebo ukážku z hry, takže o grafike máte veľmi dobrú predstavu. Jasne je badať cieľ autorov, ktorí síce prešli na novú technológiu a s ňou priniesli aj mnohé vylepšenia, no taktiež si chcú stále zachovať vysoko štylizovaný vizuál. Druhá séria pobeží na Unreal Engine 4 a ponúkne vylepšené spracovanie vegetácie, lepšiu prácu s tieňmi a podobne. Osobne však veľmi oceňujem, že vývojári zapracovali aj na lipsyncu, ktorý v prípade prvej série dosť ťahal oči, keďže pohyby úst postáv nezodpovedali tomu, čo z nich vychádzalo. Tu to pôsobilo oveľa prirodzenejšie.
Neodmysliteľnou súčasťou Life is Strange hier je aj hudba. Aj v prípade druhej série sa dočkáme kombinácie licencovaných skladieb a hudby zloženej špeciálne pre túto hru, pričom sa o ňu opäť postará skladateľ Jonathan Morali. Mali sme možnosť vypočuť si jednu z jeho skladieb a zodpovedá presne tomu, čo od Life is Strange hry očakávame. K tomu sme si vypočuli aj pár licencovyných skladieb a tiež pekne zapadajú do celkového kontextu a tiež k novým postavám. Zdá sa teda, že hudba fanúšikov nesklame.
Life is Strange 2 ponúkne celkovo 5 epizód, pričom prvá z nich vyjde už 27. septembra na PC, Xbox One a PS4. Veľmi nás teší, že si hra aj po dvoch demách zachovala niekoľko tajomstiev. Napríklad schopnosti sme videli len naznačené a stále zastreté tajomstvom. Rovnako potešila ukážka toho, že hra aj napriek niektorým ťažkým témam a scénam vie ponúknuť aj ľahšie momenty, kedy napríklad vytiahne popkultúrne odkazy (konkrétne na Pána prsteňov). Navyše tu je stále element prepájania príbehov do širšieho univerza, čo nám naznačil Spirit. Teraz nám zostáva len čakať, či nás nakoniec poteší aj celá hra, avšak veľké obavy nemáme, ba práve naopak.
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Square enix / DONTNOD Entertainment Štýl: Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|