SEKIRO: SHADOWS DIE TWICE |
SEKIRO: SHADOWS DIE TWICE |
From Software nám už dlhšie naznačovali svoju pripravovanú hru a hráčov bavilo hádať a diskutovať, či to bude Bloodborne 2, niečo nové v Souls sérii, alebo úplná novinka. Nakoniec sa na E3 predviedla úplne nová značka a priniesla hneď niekoľko prekvapení. Prvým je, že si hra zachovala slogan z upútavky až pre finálny názov a ten teda znie Sekiro: Shadows Die Twice. Prekvapením je tiež zasadenie do nie úplne tradičného feudálneho Japonska, no tentoraz FromSoftware odbočili z démonickej tematiky. Posledným prekvapením je fakt, že tentokrát nespolupracujú so Sony ani s Namco, ale s Activisionom.
Hru sme si mohli vyskúšať na Gamescome a aj keď si so sebou nesie mnoho vecí z predchádzajúcich FromSoftware hier, prináša množstvo noviniek. A vyzerá to tak, že to teraz nebude len o folklóre sveta, ktorý si musíte naštudovať, ale hra ponúkne plnohodnotný príbeh, v ktorom vy preberáte Sekira – jednorukého osamelého vlka. Ste shinobi, vášho majstra uniesol nepriateľský klan Ashina a vás nechal napospas osudu s odseknutou rukou. Tým to však nekončí, práve naopak, len začína. Hrdina sa preberá s mechanickou protézou namiesto ruky a takto sa vydáva na cestu pomsty.
Práve na hrade klanu Ashina sa odohrávalo Gamescom demo a predviedlo nám niekoľko noviniek v hrateľnosti. Začali sme na strome neďaleko hradu a ako som sa pozeral okolo seba, ľudia neváhali skočiť napriek svojej smrti do priepasti medzi stromom a hradom. Nebudem klamať, tiež som tam skončil pri pokuse dostať sa z tohto miesta, kde okrem stromu a skál nebolo nič a okolo len bezodná priepasť. S protézou totiž do hry prichádza aj záchytný hák, ktorý tu zohrá výraznú rolu. Totiž práve nim vyriešite veľa vecí. Či už sú to takéto prekážky, alebo sa dostanete na strechy a iné vyvýšené miesta, ktoré vám poskytnú lepšiu pozíciu.
Možno ste už čítali o tom, že vývoj Sekira začal ako pokračovanie Tenchu série. Od nej sa nakoniec hra úplne odklonila v príbehu a zasadení, no z hrateľnosti zostalo aspoň niekoľko drobností a jednou z nich je zakomponovanie stealth postupu. Hra je opäť raz dosť ťažká, avšak ak si budete dávať pozor a budete postupovať nenápadne a opatrne, otvoria sa vám možnosti, ako sa vyhnúť súbojom a nepriateľov napadnúť napríklad skokom zo strechy. Namiesto súboja, ktorý vás môže stáť život, to tak skončí jednou dobre mierenou ranou. To je vec, ktorú ste v Souls/Borne hrách nepoznali. Naopak veci, ktoré ste tam spoznali, tu už nenájdete.
Sekiro: Shadows Die Twice je primárne akčnou hrou a už neponúkne RPG prvky. Nenájdete tu žiadny výber triedy, tvorenie postavy, postupné vylepšovanie v RPG štýle a podobne. Nenájdete tu ani multiplayerový element, ktorý je v Souls hrách známy. Tentoraz sa autori sústredili naozaj len na singleplayerový príbehový zážitok a je už len na vás, či sa pokúsite boje riešiť potichu, alebo pôjdete priamo do akcie.
Aj akcia sa oproti Souls hrám dočkala istých zmien. Stále z nej však cítiť, že je to hra od FromSoftware. Nepomôže len stláčať tlačidlá pre útok a nejako súpera nakoniec porazíte. Opäť je to o správnom načasovaní, uhýbaní, blokovaní (na ktoré máte staminu, ktorá sa postupne míňa) a hľadaní správneho momentu pre útok. Vývoj opäť vedie Hidetaka Miyazaki, no tentoraz sa rozhodol dať súbojom výraznejší historický a aj reálnejší dojem. Stále tu však nájdete kombá, ktoré môžete použiť, ak sa vám otvorí dostatok priestoru. A stále musíte uvažovať aj na tom, odkiaľ nepriateľa napadnete. Spredu bude pravdepodobne dobre krytý, no zozadu to je už o inom.
Navyše sú súboje stále pekne krvavé. Založené sú na „svätej trojici“ prvkov – máte tu teda úder/útok na nepriateľa, v Souls hre nesmie chýbať deflect (alebo teda aj blok, ktorým si vytvoríte medzeru v obrane súpera) a tretím prvkom sú protetické zbrane na druhej ruke, ktoré do toho celého môžete primiešať a pomôcť si tak v bojoch, aj keď si to pravdepodobne bude vyžadovať chvíľku cviku. Tieto boli v deme tri a mohli sme si medzi nimi prepínať: sekera, shuriken a flame vent. Hodia sa na rôzne situácie, na rôznych nepriateľov. Taký generál je voči nim z veľkej časti imúnny a s jeho poriadnou porciou života vie dať poriadne zabrať. Uvidíme, aké ďalšie zbrane ponúkne plná hra, keď vyjde budúci rok v marci.
Spolu s niektorými pozitívnymi prvkami Souls série však do herných mechanizmov Sekira prenikli aj niektoré negatívne a tie ma rozhodne nepotešili, pričom určite nebudem sám. Spomínaný generál totiž v deme patril medzi veľkých nepriateľov. S veľkým mečom. A ak ste hrali Souls hry, asi viete, že títo nepriatelia nehrajú vždy úplne fér. Jednoducho sa tým veľkým mečom zaženú a trafia vás cez čokoľvek. A presne tak to bolo aj tu. Je medzi vami a generálom stena? Nevadí, zasiahne vás aj cez ňu. Dá sa to síce zniesť, ale nie je to niečo, čo by ste v hrách chceli vidieť. Navyše to nebola jediná chyba dema. Dokonca sa v ňom nepriatelia zasekli sami o seba.
Demo nám ukázalo ešte až priam desivú mníšku, veľmi pekne štylizovanú (aj keď trošku zastaranú) grafiku a aj zvuk a hudba boli fajn. Vracajú sa mechanizmy modlenia (pri Sculptor’s Idol sochách), zbieranie spirit emblémov (žeby akási obdoba duší?), no zaujímavým spestrením je možnosť zomrieť dvakrát, ako hovorí aj samotný názov. Po smrti totiž nemusíte ísť od posledného chekcpointu, ale za istých okolností máte možnosť zrodiť sa na tom istom mieste. Ale pozor na to, keďže ak sú tam stále nepriatelia, nebudú váhať ani stotinu sekundy, aby vás zložili opäť hneď počas spawnovania. To nám jasne ukazuje, že FromSoftware prejavili ochotu vystúpiť z komfortnej zóny a vyskúšať niečo nové, pričom chcú stále osloviť aj svojich fanúšikov z posledných rokov.
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Activision / From Software Štýl: Akcia / RPG
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|