HITMAN 2 |
HITMAN 2 |
Nie vždy sa veci na Gamescome podaria tak, ako ich máte naplánované. Už som to písal vo viacerých článkoch, že tu a tam sa niečo bežne pokazí. Objaví sa nejaký bug, hra zamrzne a podobne. Tento rok si to najviac odniesol Hitman 2, ktorého som si mohol vyskúšať za zatvorenými dverami stánku Warner Bros. Na hranie hry sme mali až hodinu a keď máte k dispozícii jeden level v takejto hre, tak si to naozaj užívate, skúmate jej svet, hľadáte možnosti, jednoducho sa tu len tak túlate, lebo môžete. Avšak ako som už písal, vývojári nemajú radi tieto demá, lebo to nie sú len kúsky vystrihnuté z hry, ale špeciálne pripravené úseky, ktoré ich oberajú o čas na vývoj hry samotnej. A preto sa v nich môžu vyskytovať naozaj veľké chyby.
Dole nájdete naše gameplay video z Gamescomu, kde si môžete pozrieť video z Miami levelu, kde máte odstrániť Sierru Knoxovú a Roberta Knoxa, ktorí vedú robotický vývoj v Kronstadt Industries. Obaja sú géniovia vo svojich oblastiach, priniesli množstvo zaujímavých vynálezov, no zároveň majú obaja maslo na hlave ako priami účastníci vojnového zločinu. A práve to z nich spravilo vaše ciele. Nakoľko však majú obaja aj svoje záľuby a neresti, práve tieto pre vás predstavujú príležitosti, ako sa ich zbaviť. Či už to bude elegantne, alebo naozaj veľkolepo výbuchom na stupni víťazov po pretekoch, ktoré tu prebiehajú. To všetko je len na vás.
Teraz ale k problému. Ako som už opísal, demo som si užíval, nahrával ho, no pravdepodobne som spravil niečo, prípadne sa dostal niekam, s čím autori pre túto prezentáciu nepočítali, čo spôsobilo okamžitý pád hry a bol treba aj reštart konzoly. Zážitok v háji, video tiež. Väčší problém bol, že som mal za sebou už takmer 40 minút hrania, takže do konca prezentácie zostávalo 20. No nič, jeden z autorov sa veľmi ospravedlňuje, ja hovorím, že chápem, a ide sa na veľmi rýchlu a veľmi priamočiaru cestu aspoň za jedným zabitým cieľom, ktorý by som vám vo videu mohol ukázať.
„World of Assassination“ – fráza, ktorá sprevádzala definitívnu edíciu predchádzajúcej hry a zároveň ju autori stále opakujú aj pri dvojke. To je totiž niečo, čo vám chcú priniesť. Jednotlivé levely vlastne predstavujú menšie (aj keď stále slušne veľké) sandboxy a v týchto pieskoviskách ste zabijakom. Máte tu svoje ciele, môžu sa objaviť aj nové a je len na vás, ako sa s tým všetkým vysporiadate. Demo nám ukázalo, že možnosti sú naozaj obrovské, no nie sú úplne neobmedzené. Respektíve aj keď ich máte veľa, každá možnosť má svoje realistické limity podľa toho, ako prebieha dej danej misie.
Hra totiž dokáže sledovať vaše príležitosti a tie sa dynamicky menia. Napríklad si zakliknete, že chcete eliminovať Sierru. Máte niekoľko možností, ako sa to dá spraviť. Môžete to spraviť v úlohe mechanika, keďže Sierra práve preteká na trati. Môžete to spraviť už na spomínanom pódiu, kde jej doprajete ohňostroj, aký v živote zažije len raz. Prípadne sa to rozhodnete spraviť rýchlo – ako ja vo videu. Prezlečiete sa za plameniaka, ktorý s ňou má nejaké nedoriešené záležitosti a takto sa vám naskytne možnosť, ako sa jej zbaviť. Síce nie príliš elegantne, ale svoj účel to splnilo.
Ako ste si už asi domysleli, Sierra nebude po okruhu krúžiť donekonečna, aby počkala na to, kým sa jej prídete pohrať s autom. Máte tu tak určité okno na to, aby ste sa jej zbavili na okruhu. Rovnako tu máte okná aj na ďalšie príležitosti, ktoré môžete využiť. Ak toto okno netrafíte, príležitosť môže byť preč a musíte si nájsť inú. Príležitosti v prvom rade spočívajú v tom, že ich sami sledujete. Či už sú to ciele, alebo postavy, ktoré sú na tento cieľ napojené. A práve s nimi súvisia informácie, ktoré pre danú príležitosť musíte získať. Napríklad si stačí vypočuť nejaký dialóg postáv v hre, na základe ktorého sa dozviete, kedy, kde a ako budete mať možnosť stretnúť sa so svojim cieľom. Potom už len musíte získať veci, ktoré na to potrebujete a ono to už príde. Len sa nenechajte prichytiť, či už priamo nepriateľmi, alebo aj inými spôsobmi.
Ako ste si už určite domysleli, svoje nezameniteľné miesto tu opäť budú mať prevleky, ktoré môžu zamaskovať vašu identitu. Veď kto by už len podozrieval maskota v kostýme plameniaka, všakže? Aj tak ale môžete mať problémy sa niekde dostať, kde to nie je len o identite. Treba postupovať opatrne, nenápadne. Viacerí to na Gamescome skúšali streľbou, no nie je to až také pohodlné, ako by sa mohlo zdať. Skôr či neskôr tých nepriateľov na vás bude priveľa. Najmä ak idete po takto vysoko postavených cieľoch. Pozor si však musíte dať aj na kamery. Ak vás niekde zachytia bez prevleku a nemáte tam čo hľadať, môžu si pre vás prísť stráže. Rovnako ale nepriatelia reagujú napríklad aj na váš obraz v zrkadle (vražda na toaletách je síce klišé, ale stále to funguje).
Aby voči vám bola hra aspoň trošku fér, ponúka hneď niekoľko pomôcok. Už som spomínal možnosť prezliecť sa, no tá ja takým základom. Ak ste hrali Hitmana, určite poznáte jeho schopnosť Inštinktu, ktorá vám toho prezradí veľa o prostredí a nástrahách v ňom. To je jedna z tých „nadprirodzených“ pomôcok, no môžete si pomôcť aj bežnými spôsobmi. Síce v Miami sme si to vyskúšať nemohli, no hra prinesie vylepšenia v oblasti maskovania sa prostredím. Vysoký porast vás tak reálne skryje pred nepriateľmi, čo napríklad v prípade predchádzajúcej hry neplatilo. A využiť môžete aj režim obraz v obraze, ktorý vám prezradí dôležité informácie o cieľoch.
Fanúšikov série určite poteší návrat kufríka, ktorý v predchádzajúcej hre chýbal a slúži na to, aby ste aj na verejnosti mohli prenášať väčšie zbrane. A vy určite viete, ktorú konkrétne myslím – snajperku. Tá totiž uspokojí vaše akčné chúťky, no zároveň vám dodá výhodu krytia a väčšej diaľky. V kufríku ale tiež môžete nosiť aj ďalšie zbrane a výbavu, pričom „dvojka“ prinesie aj nové gadgety, ktoré vám pomôžu sa relatívne nenásilne zbaviť nepohodlných postáv. Môžete tak NPC omráčiť a podobne.
Veľmi pozitívnou správou je, že Hitman 2 (na ten názov si fakt asi nezvyknem) dostane aj obsah z predchádzajúcej hry, ktorý je prepracovaný a remasterovaný. V podobe Legacy packu tak dostanete 6 známych lokalít, ktoré však ponúknu nový herný zážitok. Budú totiž vylepšené a tiež obohatené o možnosti, ktoré prinesie dvojka. Bude tu tak prístupný kufrík, budete mať možnosť kryť sa vo vysokej tráve či kríkoch a tak ďalej. ďalej hra pri vydaní ponúkne aj kooperatívny Sniper Assassin režim pre dvoch hráčov, ktorí budú snajperkami eliminovať dané ciele za určitý čas.
Hitman 2 oproti prvej sezóne nebude vychádzať epizodicky, ale ponúkne všetok svoj obsah naraz pri vydaní. Nájdete tam teda šesticu nových prostredí so svojimi cieľmi, no stále s hrou majú ambíciu ponúknuť dlhodobý zážitok, ktorý neskončí tým, že prejdete príbeh. O hru sa tak chcú starať podobne ako o prvú sériu, kde teda budú pribúdať ciele a podobne. A to znie veľmi dobre. Samozrejme, časť obsahu bude pribúdať vo forme platených DLC, ale obsah by mali rozširovať aj menšími porciami zadarmo, aby vás pri nej udržali čo najdlhšie a aby ste sa k nej vracali.
Hra bude aj príbehom nasledovať svojho predchodcu. Agent 47 sa tu vydá na lov tajomného Shadow Clienta a jeho milície, no zároveň sa dozvie niečo viac aj o svojej minulosti, no viac nám autori na Gamescome neprezradili. Užili sme si tiež vylepšený vizuál, takže sa na hru a pozerá dobre, skvele pôsobia aj žijúce davy ľudí, v ktorých sa taktiež môžete skryť. No je to hlavne hrateľnosť a široké možnosti, ktoré nás lákajú najviac, keďže v tejto oblasti hra pôsobí stále veľmi dobre. Našťastie, čakanie na jej vydanie nebude trvať dlho, nakoľko ak sa nič nestane, Hitman 2 vyjde na PC a konzolách 13. novembra.
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Warner Bros. / IO Interactive Štýl: Akcia / Taktická
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|