HITMAN 2 |
HITMAN 2 |
IO Interactive nedávno vydali reštart Hitmana, a to v epizodickom štýle. Do hry tak autori postupne pridávali jednotlivé scenáre prepojené krátkym príbehom, aby to nakoniec spojili v kompletnej prvej sezóne. Teraz v reštarte pokračujú, ale už odložili epizodický formát a prešli na vydanie celej sezóny naraz. Zároveň do hry prepojili aj pôvodnú sezónu a viditeľne tretia bude nasledovať. Vytvárajú tak celé univerzum Hitmana na jednom mieste.
Ak ešte nepoznáte Hitmana, holohlavého chlapíka s čiarovým kódom vytetovaným na temene hlavy, vedzte, že je to nájomný vrah cvičený a od základov geneticky vytvorený k bezcitnému zabíjaniu. Autori jeho príbeh začali približovať v prvej sérii, kde naznačili jeho tajomné korene, aby to v dvojke teraz rozšírili a priblížili, odkiaľ je, kde vyrastal. Znovu však len v jednoduchej forme a znovu len v animáciách medzi misiami. Teraz dokonca úplne bez CGI animácii, len v animovaných obrázkoch. Je to škoda, lebo to degraduje celý príbeh Hitmana a ten je zároveň podaný úplne nezaujímavo a možno až príliš komplikovane. Vidieť ako si autori znovu určili prioritu hlavne v misiách. Je to škoda, lebo v pôvodných hrách bol príbeh čísla 47 veľmi pekne vyrozprávaný a misie previazané s jeho minulosťou sú pamätné. Tu to stále chýba, napriek tomu, že sa o to príbeh stále obtiera.
Tentoraz hráčov čaká jedno menšie a päť masívnych prostredí v jednom balení s tým, že ďalšie dve prídu ešte ako DLC obsah (ak teda chcete kompletku, počkajte si znovu rok). Prostredia sú teraz veľké, rozmanité, ponúkajú menšie alebo väčšie davy ľudí a hlavne veľkú interaktivitu, kde môžete ísť ako po svojich primárnych cieľoch, tak následne sledovať aj vedľajšie príbehy a likvidovať iné ciele. Samozrejme, budete môcť skúšať rôzne spôsoby usmrtenia, odomkýnať si v leveloch nové zbrane a nové možnosti zabitia. Jednoducho znovu môžete v jednom prostredí stráviť dlhé hodiny.
Tentoraz začína hra malým tréningom pri plážovom domčeku, ktorý ponúka malý level, v ktorom si zopakujete základy hrateľnosti. Teda pomalé zakrádanie, obhliadanie prostredia, sledovanie pohybu nepriateľov, hľadanie kamier a následne tiché a pomalé likvidovanie alebo nenápadný postup so snahou nikoho nezabiť. Vtiahne vás to späť do sandboxového zabijania, v ktorom si môžete vytvárať vlastnú cestu. Totiž Hitman štýl hrateľnosti nie je predpísaný, máte desiatky možnosti ako prejsť levelom, sami môžete sledovať stopy, ktoré vám otvoria cestu k cieľu, ukážu zaujímavé miesto na likvidáciu cieľa. Sú to často cesty na čisté vykonanie „nehodou". Čím čistejšie prevedenie, tým, samozrejme, viac bodov na získanie levelu a následné otvorenie ďalších možností. To je hlavne dôraz nasledujúcich väčších úrovní.
Prvá veľká misia začne v Miami, kde sa dostanete na pretekársky okruh a musíte vyradiť pretekárku, ako aj ďalšiu postavu. Ponúka pekné možnosti vyradenia auta a celkovo 18 rôznych druhov zabitia oboch cieľov „nešťastnými náhodami", ako aj 7 rôznych príbehov v scenári, ktoré môžete sledovať. Je to veľký level plný ľudí a áut. S nutnosťou skrývania sa v davoch, zbieraním vecí, ktoré by ste mohli využiť. Nakoniec vaša spojka Diana Burnwoodová vám bude miestami naznačovať, aké rozhovory ľudí si máte všímať a aj samotné menu vám povie, čo môžete hľadať a aké úmrtia sa dajú nastražiť.
Ani tentoraz nechýba špeciálny „hitmanovský" pohľad, ktorý vám presvieti prostredie a ukáže použiteľné veci, alebo zobrazí vaše ciele. Je to jedna zo základných súčastí hrateľnosti hry. Nemusíte ho používať a môžete ísť doslova naslepo, ale je tu na to, aby sa využíval a hra je na tom aj postavená. Rovnako ako je postavená na tichom odstraňovaní stráží alebo ľudí, ktorých chcete nahradiť. Budete ich omračovať, prezliekať sa za nich, a ak chcete dosiahnuť prejdenie načisto, aj potichu odťahovať a skrývať do skríň. Totiž ak ich nikto nenájde, nezačnú vás hľadať a upodozrievať. Rátajte však s tým, že vždy niekto pozná svoj personál alebo kolegov a ak sa dlho pohybujete v spoločnosti takýchto postáv, odhalia vás a vyvolajú poplach.
Ak si však dáte pozor, prevleky vám umožňujú dostať sa do blízkosti svojho cieľa a začať hľadať cestu, ako ho zlikvidovať. Síce vždy môžete vytiahnuť zbraň a odstreliť ho nablízku, ale následne si musíte dávať pozor na jeho stráže, ktoré po vás pôjdu. Preto je vždy vhodné nechať to na nehodu. Nehodových situácií je vždy v leveloch veľa a musíte ich len nájsť a pripraviť na chvíľu, keď sa k nim dostane váš cieľ. Napríklad jedného nepriateľa zničíte pomocou ozbrojeného androida, môžete nechať vybuchnúť pódium pri vyhodnocovaní a udeľovaní cien, ďalšieho necháte rozsekať v sekačke, alebo niekým nakŕmite hrocha a veľa iných zábavných scén, ktoré sa jednoducho oplatí objavovať.
Zbrane, samozrejme, nechýbajú a siahajú od vašej klasickej pištole s tlmičom, cez rôzne tradičné pištole, brokovnice, samopaly, ale do nepriateľov viete hádzať aj rôzne veci, ako nože, nožnice, žehličku, prípadne len odlákavať ľudí mincou alebo plechovkou. Zbraní bude vždy dostatok a ak by ste ich aj na začiatku levelu nemali, viete sa k nim rýchlo dostať. Ak sa však pustíte do ostrého boja, čakajte, že po začutí streľby sa začnú stráže aktivovať, vyvolajú poplach a ak ste v otvorenej oblasti, len ťažko prežijete. Po niekoľkých zásahoch idete dole. Na druhej strane, ak ste za rohom budovy alebo v miestnosti, viete pekne prichádzajúcich nepriateľov vystrieľať. Postupne totiž napochodujú a bez problémov z nich viete narobiť peknú kopu tiel. AI totiž ostala rovnaká ako v minulej hre. Je to možno škoda, ale zároveň aj zábava. Nie je to však štýl, ktorým získate body za čisté prejdenie. Zrejme aj preto to autori výraznejšie neriešia a nechávajú to ako doplnok hry.
Pri streľbe však rátajte aj s tým, že sa ciele môžu vyplašiť a ujsť. Myslím, že v žiadnom novom leveli nie je podmienka, že ich nesmiete rozrušiť. Maximálne sa schovajú a vy ich následne musíte nájsť a prestrieľať sa cez ešte viac nepriateľov. Ale keď už ste rozbehnutí, ide to ako po masle. Oveľa ťažšie a časovo náročnejšie je prechádzať hru tak, ako sa má s hľadaním pascí, ale zas tie úmrtia stoja za to.
Z levelov sa okrem spomínaného Miami dostanete aj do Kolumbie, kde pôjdete po členoch drogového kartelu s vilou a priľahlým mestečkom, prejdete sa aj po husto zaľudnenej Indii, v ktorej sa zamiešate do davov v špinavých uličkách, dostanete sa aj do Ameriky, kde narušíte pokojnú štvrť a na starý hrad, na ktorom sa stretáva tajomná spoločnosť. Veľkých máp tak nie je veľa a minimálne jedna ďalšia by sa zišla, ale zas tentoraz to nie je všetko, čo v titule nájdete. Okrem samotných misii autori pridali hneď dva ďalšie režimy hry.
Zaujímavým doplnkovým režimom je Sniper Assassin - minihra aj s prídavkom kooperácie. V nej ste snajperom a snažíte sa zlikvidovať svoje určené ciele a aj ich ochranku. Je to zábavné, ale náročné zároveň, keďže musíte rátať s oneskorením dopadu náboja. Môžete hrať sólo alebo dvaja online. Žiaľ, je tu len jedna mapa. Ďalším módom je multiplayer pre dvoch hráčov v ghost móde. Tu sa súťaží o to, kto lepšie prevedie vraždu určitej postavy v prostredí. Hráči štartujú naraz a hra im náhodne vygeneruje ciele. Kto získa viac bodov za čistejšiu prácu, vyhráva.
Nakoniec nechýbajú klasické kontrakty. Teda úlohy, ktoré môžu vytvoriť samotní hráči, a to len určením, ktorú postavu treba na niektorej z máp zabiť. Môžu k tomu pridať aj detailnejšie podmienky zabitia. Tieto úlohy sú zdieľané s ostatnými hráčmi. Je však škoda, že túto časť autori výraznejšie nerozšírili a napríklad neumožnili zmeniť osadenie levelu alebo definovanie cesty postáv.
K tomu aj teraz budú do hry pribúdať Elusive targets, kde hneď prvý je Sean Bean známy svojím umieraním v mnohých filmoch. Teraz sa mu to stane aj v hre. Elusive ciele sú vždy dostupné len určitý čas a máte len jednu šancu na prejdenie, a to bez ukladania pozícii a možnosti reštartu.
Keď to zhrnieme, je to dostatok obsahu, ktorý vám vydrží od takých 7 hodín aj do 100 hodín. Zaleží na tom, ako presne hru hráte a aj akú obťažnosť si vyberiete. Máte casual úroveň určenú na zábavné prejdenie, štandardné profesional nastavenie, kde máte nápovedy, ale pravidlá sú tvrdšie a nakoniec master nastavenie bez pomoci. Ale nezabudnite, že pri Hitmanovi nejde o jedno zdolanie levelu, ale aj o desiatky prejdení, kde vyskúšate rôzne možné spôsoby usmrtenia.
Glacier Engine od IO Interactive znovu exceluje. Ponúka parádne spracovanie prostredí, jedinečne interaktívne davy a, samozrejme, kvalitnú grafiku. Detaily grafiky sú vysoké na každom kroku, ale autori tentoraz prekvapili reflexiami, ktoré nemajú ďaleko od raytracingu. Najviac však poteší rozsiahlosť prostredí, ktoré sú masívne a prepracované ako zvonku, tak aj zvnútra s tonou interakcie. Prostredia sú postavené s oveľa väčším presahom ako jednotlivé misie potrebujú a je to práve preto, aby ste sa do nich mohli vrátiť s inými úlohami a príbehmi. Už úvodná Elusive target misia so Seanom Beanom to ukazuje. Ste stále v Miami, ale pristupujete k prostrediu úplne inak a ste na miestach, kde sa v príbehu ani nemusíte dostať.
Zaujímavé je, že autori vylepšený engine aplikovali aj na pôvodné levely, ktoré sa vám do hry prepoja, ak vlastníte prvého Hitmana. Ak nie, môžete si ich dokúpiť ako DLC. Celý príbeh si tak môžete zahrať rovno v novej hre a znovu si tak užiť jedinečnú Sapiensu, prostredie, ktoré v novej hre autori zatiaľ neprekonali. Tentoraz tu podobný štýl mapy chýba, ale ak by som to mal zhodnotiť, najpôsobivejšia z novej ponuky je zrejme posledná misia na hrade s tajným spoločenstvom skrývajúcim rôzne tajomstvá.
Celkovo je Hitman 2 veľmi pekné pokračovanie prvej sezóny. Možno je škoda, že je presne v rovnakom štýle ako prvá sezóna, a teda sú to oddelené samostatné scenáre pozliepané nevýrazným príbehom, ktorý je navyše rozprávaný len cez statické scény. V každom prípade, samotné misie sú parádne, ako aj možnosti v leveloch a interakcia. Ak ste fanúšikom Hitmana a chcete taktiku, nutnosť objavovania, toto je to pravé pre vás.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Warner Bros. / IO Interactive Štýl: Akcia / Taktická
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|