RAGE 2 |
RAGE 2 |
V hernom svete občas dochádza k naozaj netradičným spojeniam a jedno také nečakané „manželstvo“ sme si na Gamescome konečne mohli vyskúšať. Bethesda si nás totiž pozvala na dvojicu titulov, primárne mobilný The Elder Scrolls: Blades sme vám už opísali minule a teraz je na rade ten väčší titul pre PC a konzoly – Rage 2. A prečo teda píšem o netradičných spojeniach? To je jednoduché, keďže Rage 2 je tak trošku bastardík, kde majú akčnú časť hry na svedomí starí známi id Software a všetko ostatné (najmä otvorený svet) zase Avalanche Studios. Takto sa Bethesda chce postarať o to, aby hra mala to najlepšie z oboch svetov.
Respektíve chcú z potenciálu značky vytiahnuť maximum. Niežeby bola prvá časť zlou hrou, sám som si ju veľmi užil, no kým akčná zložka bola špičková, málokto robí FPS s tak parádnym gunplayom ako práve id Soft, tak ten otvorený svet a jazdenie v ňom zaostávali. A to sú veci, v ktorých sa ako doma cítia práve Avalanche, ktorí sú známi hrami ako Just Cause a Mad Max – explozívne otvorené svety, kde sa bez vozidiel nezaobídete. A trošku vlastne predbehnem, no už teraz musím prezradiť, že to naozaj dobre funguje a hra aj v skutočnosti kombinuje to, čo by ste od týchto štúdií čakali.
Rage 2 nadväzuje na svojho predchodcu, avšak nie úplne priamo. Zasadenie deja sa totiž posúva o 30 rokov do budúcnosti, čo však nič nemení na tom, že sa opäť dostanete do post-apokalyptického sveta, ktorý zničil náraz asteroidu. Množstvo ľudí zomrelo, no tí, čo prežili, vybudovali novú a poriadne divokú spoločnosť, v ktorej nechýbajú mestá, no ani gangy a dokonca organizácie, ktoré chcú prevziať moc. A ste tu aj vy, posledný ranger menom Walker, ktorý navyše disponuje špeciálnymi schopnosťami, čo z vás v očiach mnohých robí cieľ číslo 1. Našťastie vám nejde po krku úplne každý, takže tu a tam dostanete aj nejakú pomoc.
Jednou z takýchto postáv bude napríklad doktor Kvasir, ktorého si fanúšikovia prvej časti určite pamätajú, nakoľko im v hre neraz podal pomocnú ruku. Niečo podobné môžeme pravdepodobne očakávať aj teraz, ak je nejakou indikáciou fakt, že je súčasťou dema, ktoré sme si mohli vyskúšať na Gamescome a taktiež z neho priniesť gameplay video, ktoré nájdete nižšie. Kvasir tam hráčovi zadal misiu, v ktorej je vašou úlohou dostať sa do vesmírneho strediska Eden. Demo však nebolo príliš dlhé (celé si ho môžete pozrieť vo videu a to ešte aj so stručným tutoriálom), no zameralo sa najmä na akciu.
Prvá Rage hra sa odohrávala v spustošenom svete zaviatom pieskom a niečo podobné nám odprezentovalo aj demo. Autori však potvrdili, že tentoraz bude svet väčší a aj pestrejší, takže dvojka okrem tradičnej púšte ponúkne ešte aj džungle a mokrade, takže variabilita herného sveta zažije výrazné zlepšenie. Pri takto veľkom svete ale už nebudete môcť ani len chvíľku ignorovať vozidlá a Avalanche dodávajú, že oproti jednotke je teraz na ne kladený dvojnásobný dôraz a rovnako navýšili aj ich počet a ich typy. Akcia priamo z vozidla tu taktiež zohrá oveľa výraznejšiu rolu, čo však už určite poznáte, ak ste hrali ich Mad Maxa. V mnohých ohľadoch totiž Rage 2 pripomína práve túto ich hru.
Vozidlom sa niekam dopravíte a potom to už beriete do vlastných rúk, tasíte zbrane a z nepriateľov robíte len krvavé fľaky všade navôkol. Stačí vám len chvíľka z nášho gameplayu (a to ešte nehrám úplne najlepšie) a je vám zrejmé, že vplyv id Softu na akčnú zložku hry je neodškriepiteľný. Samozrejme, hra má aj v tejto oblasti vlastnú identitu, takže sa to nehrá rovnako ako Doom či Wolfenstein, no dojem zo streľby je stále veľmi dobrý. Má to šťavu, užívate si každý zásah a čím silnejšiu zbraň máte v rukách, tým viac sa tým bavíte. Len si zoberte brokovnicu, ktorá nepriateľov trhá na kusy.
Celé je to rýchlo, dokonca sú do toho organicky zapracované aj rôzne otrasy, ak napríklad vedľa vás vybuchne granát. Nepotrebujete mať polovicu obrazovky prekrytú červenou farbou, aby ste vedeli, že vás niečo zasiahlo. Tu to cítite aj bez toho. Jedine ma mrzí, že demo neponúklo aj nejaké zaujímavejšie zbrane. Už prvý Rage neponúkol napríklad ikonické BFG v tej pravej podobe, no aspoň niečo silnejšie tu bolo. V deme sme si vyskúšali len pištoľ, samopal a už spomínanú brokovnicu. Doplnené to bolo klasickými granátmi a aj Wingstickmi, teda vlastne bumerangmi, ktorými si krásne zameriate nepriateľa a trafíte ho aj za rohom. Práve tu som ale narazil na menšie neduhy a bumerang sa dokáže napríklad vrátiť aj cez stenu.
Dvojka však už okrem zbraní vsadí aj na špeciálne Nanotrite schopnosti vašej postavy, ktoré som už v úvode trošku naznačil. Opäť si ich môžete pozrieť v akcii v našom videu a rovno aj s ovládaním. Základnou schopnosťou je Dash, lebo Rage 2 viac ťaží z pohyblivosti. Nechcete predsa, aby z vás bol ľahký cieľ. Shatter vám umožní odhodiť nepriateľov a aj okolité predmety. No a nakoniec je tu Slam. Vyskočíte do vzduchu a do zeme udriete takou silou, že pošlete všetko kolo seba do vzduchu. Čím vyššie vyskočíte, tým silnejšie dopadnete.
Schopnosti ešte dopĺňa Overdrive. Ten dokážete aktivovať až vtedy, keď budete mať plný Overdrive ukazovateľ a aktivovanie tejto schopnosti vás vlastne vylepší po každej stránke. Vaše zbrane budú mať silnejší účinok, rovnako sa budete aj oveľa rýchlejšie pohybovať a ako bonus k tomu vás Overdrive aj bude liečiť. Overdrive navyše dokážete v hre aktivovať pomerne často, aj keď je pravda, že balans takýchto schopnosti sa do vydania ešte môže zmeniť. Zatiaľ to ale vypadá tak, že takto dokážete riešiť aj situácie, keď sa dostanete do úzkych. A určite to využijete aj vtedy, keď sa okrem bežných nepriateľov proti vám postavia zmutovaní Crusheri, ktorých hra ponúkne v rôznych veľkostiach, no v deme nebol ani jeden.
Nakoľko ten hlavný vývoj prebieha v Avalanche, herný svet narástol a trošku sa upravil aj herný koncept, muselo dôjsť aj na zmenu technológie. Hra tak nepobeží na id Tech engine, aj keď sa parádne ukazuje v pokračovaní Dooma, ale namiesto toho využije Apex Engine, na ktorom pracujú Avalanche. Ten im umožnil vytvoriť rozsiahly sveta a aj detailné interiéry. No a hlavne to celé vyzerá dobre a aj sa to dobre hýbe, čo je pre takúto akciu veľmi dôležité. Posúďte sami, video je vyššie, obrázky okolo.
Nie som až takým veľkým fanúšikov otvorených svetov od Avalanche, no demo Rage 2 ma naozaj chytilo, a to práve kvôli tomu, akým unikátnym spojením vlastne je. Hralo sa naozaj veľmi dobre, nechýbali mu grády a tá akcia má gule, aké od nej čakáte. Je to dynamické, explozívne a zábavné. Hra zatiaľ ešte nemá dátum vydania, no dočkáme sa jej niekedy v priebehu budúceho roka a zatiaľ to vyzerá tak, že ponúkne čisto singleplayerový zážitok. Aj napriek tomu Tim Willits prezradil, že s Rage 2 chcú nasadnúť na koncept hry ako služby, takže si ešte musíme počkať na to, kedy nám prezradia svoje plány na rozširovanie jej obsahu.
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Bethesda / Avalanche studios Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|