THE DIVISION 2 (BETA) |
THE DIVISION 2 (BETA) |
Pri oznámení prvého titulu The Divison nikto poriadne nevedel, čo má od novej Tom Clancy's značky očakávať. Prvé gameplay ukážky nám vyrazili dych grafikou a naznačovali zmes survivalu, RPG a príbehom hnanej kooperatívnej akcie z pohľadu tretej osoby. Finálny produkt tak bol na jednej strane veľkým sklamaním pre hráčov očakávajúcich silný príbehový zážitok v spustošených uliciach New Yorku, no na strane druhej hotový blesk z jasného neba pre fanúšikov MMORPG žánru, s ktorým má hra veľa spoločného. Skoro na deň presne, o tri roky neskôr, nám klope na dvere The Division 2, a my sme sa v uzavretom beta teste pozreli, čo sa oproti prvej hre zmenilo a čo ostalo tak, ako to ostrieľaní agenti z „Veľkého jablka" majú radi.
Nebudeme chodiť okolo horúcej kaše. Division 2 pokračuje v zavedených koľajach svojho predchodcu, takže revolúciu určite nečakajte. Neznamená to ale, že by sme sa nedočkali žiadnych noviniek. Asi tou najväčšou je zmena prostredia. Zasnežené vianočné ulice New Yorku vystriedal vegetáciou prerastený Washington. Na prvý pohľad nie až také originálne zasadenie ako v prvej časti, ale ako sa už v prvých minútach presvedčíte, o nádherné scenérie nebude núdza.
Beta nám dala možnosť vyskúšať si na vlastnej koži zo všetkého trochu na obmedzenej časti hernej mapy. Konkrétne prvé dve úvodné misie, pár vedľajších a tutoriál dokonca previedol aj Dark zónou. Tie sú po novom hneď tri, a každá by sa mala líšiť svojím prostredím. V bete sme však nazreli len do jednej. Veľkou novinkou je takzvaná normalizácia vybavenia hráčov v Dark zónach a PvP režimoch. V praxi to znamená, že úroveň všetkého vybavenia hráčov sa prispôsobí úrovni a levelu herného sveta. Túto novinku určite privítajú príležitostní hráči, ktorí si v The Division 1 proti skúseným veteránom s najlepším vybavením v hre ani len neškrtli. Úroveň a typ vybavenia tak bude stále hrať úlohu aj v PvP, ale vďaka normalizácii sa vytvoria omnoho férovejšie podmienky pre všetkých hráčov.
V samotnej hrateľnosti sa veľké zmeny neudiali. Stále osekávate nepriateľom brnenie a životy tonami guliek a aj keď autori spomenuli, že by to malo ísť tentoraz o trochu rýchlejšie, v praxi to zatiaľ veľmi necítiť. Systém progresu postavy sa taktiež veľmi nezmenil a spolieha hlavne na vybavenie, ktoré neustále obmieňate a vylepšujete. Poteší však väčší dôraz na technologické hračky, ktoré majú agenti k dispozícii. Ich rozmanitosť je väčšia a viete si vyberať z rôznych variantov, prípadne si ich upgradovať. Môžete tak napríklad používať ikonickú výbušnú guľu, ktorá si sama nájde svoj cieľ, alebo ju vymeniť za liečebný variant, ktorý vás poslušne nasleduje ako robotický miláčik.
Práca v inventári je o niečo prehľadnejšia ako naposledy, ale stále to chce chvíľu na zorientovanie. Po novom už doplnky na zbrane (mieridlá, tlmiče, zásobníky) nezbierate ako korisť, ale odomykáte. Aj táto zmena je veľmi vítaná, lebo prehrabávať sa v tej záplave úsťových bŕzd, čo máte v inventári a hľadať tú najlepšiu, bola dosť otrava. Takto je na výber vždy len jeden doplnok z každého druhu a akonáhle ho odomknete, viete ho nasadiť na všetky zbrane. K zjednodušeniu došlo aj v hernej mene, kde platíte rovnakými kreditmi ako v PvE svete, tak aj v Dark zónach.
Súčasťou bety bola aj možnosť vyskúšať si, ako bude vyzerať end-game hrateľnosť s postavou na najvyššej úrovni. Po vylevelovaní postavy na maximum dostanete možnosť zvoliť si jednu z troch špecializácií: Sharpshooter, Survivalist alebo Demolitionist. Každá špecializácia má dodatočné varianty vybavenia a jednu špeciálnu zbraň. Sharpshooter sa zameriava na streľbu na diaľku, a tak má k dispozícii ostreľovačku veľkého kalibru s obrovským priblížením optiky. Survivalist je expert na prežitie a nosí so sebou kušu s výbušnými šípkami. A posledný Demolition, ako už názov napovedá, sa špecializuje na výbušniny, a tak dostal do vienka granátomet. Spolu s špecializáciou agenta príde do hry aj nová frakcia Black Tusk, ktorú tvoria omnoho nebezpečnejší nepriatelia. Tí budú následne okupovať aj jednu z Dark zón, v ktorej prestane platiť normalizácia vybavenia, a tak si na svoje prídu aj Dark zone veteráni z prvého Division.
Mali sme možnosť vyskúšať si aj PvP mód, ktorý sa objavil už aj v jednotke. Nešlo však o nič svetoborné. Na pomerne malej mape sa do seba pustili 2 tímy po štyroch hráčoch a vyhral ten, ktorý skôr vyčerpal životy/respawny súpera. Tým pravým PvP zážitkom tak bude znova neistota v Dark zóne a strach o kvalitnú korisť, ktorú vám môže každú chvíľu niekto bodnutím noža do chrbta ukradnúť.
Graficky je hra znova na veľmi vysokej úrovni. Spustošené ulice Washingtonu prerastené vegetáciou pôsobia menej monotónne ako zimný New York a neraz ostanete stáť s otvorenými ústami pri pohľade na scenérie, ktoré autori vytvorili. A to sme mali zatiaľ možnosť vidieť len asi tretinu hernej plochy. Pričítajte si k tomu in-game foto mód a o virtuálnu turistiku máte v polovici marca postarané.
Čo sa týka technického stavu, beta na tom nebola najlepšie. Autori sa dušujú, že majú za cieľ, aby bola hra plynule hrateľná pri 60 fps aj na slabších strojoch, ale zatiaľ to tak nevyzerá. Na hernom notebooku s GTX 1060, 16 GB RAM a i7-7700HQ pri medium – high nastaveniach snímkovanie počas väčšej akcie padalo aj na 45 fps. Omnoho väčším problémom však bolo časté zamŕzanie hry, kedy pomohol len tvrdý reset počítača. Do plného vydania ešte nejaký ten piatok ostáva, a tak treba dúfať, že v plnej verzii už bude hra bežať plynule a bez mrznutia.
Beta Tom Clancy's The Division 2 nám pomerne podrobne predstavila, čo môžeme očakávať od plnej hry, ktorá príde už 15. marca. Fanúšikovia prvého dielu určite nebudú sklamaní, lebo ako sa zdá, autori si dali za úlohu odstrániť nedostatky z jednotky a vybalansovať hrateľnosť tak, aby bola zábavná, ale zároveň aj férová. Na druhej strane, ak vám nevyhovovala hrateľnosť prvej hry, tak ani v druhej časti sa v tomto ohľade nič nezmení. The Division 2 je stále rovnaká online záležitosť, kde sa oplatí pribaliť si nejaký ten zásobník naviac. Do batohu, do vesty, do bundy, do vreciek, do topánok, do zubov...
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Ubisoft / Massive Entertaniment Štýl: Akcia / MMO
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|