TEMPEST RISING |
TEMPEST RISING |
RTS tituly zo sérií Age of Empires či Stronghold,sú pre mňa nostalgickými klasikami, ktoré si rád zapnem aj dnes. V súčasnosti zažíva práve tento žáner akúsi renesanciu a asi aj vďaka tomu som si na Gamescome zahral hneď v prvý deň a vo veľmi tesnej blízkosti až tri RTS tituly. Jedným z nich bol aj nedávno odhalený, na post-nukleárnej Zemi odohrávajúci sa Tempest Rising. Pri akejkoľvek zmienke titulu od vývojárov Slipgate Ironwork a 2B Games, o ktorého vydanie sa nepostará nik iný ako THQ Nordic spojený s 3D Realms, nájdete kvantum odkazov na legendárnu sériu Command & Conquer. Čo sa v podstate úplne zhoduje s myšlienkovým nastavením vývojárov, ktorí sa snažia v Tempeste zachytiť atmosféru a esenciu RTS hier rokov deväťdesiatych, no zároveň chcú do tohto žánru priniesť vylepšenia, ktoré im odjakživa chýbali.
Samotný názov Tempest Rising nie je tak nudne-zabudnuteľným, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Tempest je totiž akási mysteriózna nukleárna rastlina, ktorá je zdrojom obrovského potenciálu pre ľudstvo roztrieštené vojnou. To sa tesne po nukleárnej katastrofe tretej svetovej vojny rozpadlo na tri veľké frakcie, z ktorých sú nám známe zatiaľ dve. GDF, teda spojenie Severnej Ameriky a USA je v nekonečnej vojne s takzvanou Dynasty, ktorá pozostáva zo spojenia východnej Európy a Ázie. Táto alternatívna história teda predstavuje akési vyvrcholenie ako z učebníc studenej vojny, a tak sa v roku 1997 strhla najrýchlejšia a najničivejšia nukleárna (tretia svetová) vojna. A jediným zdrojom energie zostáva už iba mysteriózny Tempest a my hrou postupne odhaľujeme temné tajomstvá, skrývajúce sa hlboko pri jeho koreňoch...
Tempest bude obsahovať dve rôzne kampane, teda pre každú z vyššie spomínaných frakcií. Ak sa pýtate, prečo budú frakcie tri a kampane iba dve, na to nám vývojári skutočne odpoveď nedali, takže špekuláciami sme dospeli k faktu, že ju majú asi prichystanú pre multiplayer. Hra bude totiž okrem 15 singleplayer misií pre každú z dvoch frakcií obsahovať aj multiplayerovú sekciu. Hra bola vo vývoji zatiaľ tri roky, avšak samotní autori nám prezradili, že jadro nápadu skrývali v hlavách už dlhé roky pred začiatkom vývoja.
Na Gamescom meetingu som si Tempest pozrel spolu s ďalšími dvoma novinármi. Po krátkej prezentácii a úvode do samotného deja nám bola ponúknutá možnosť, aby si jeden z nás hru odskúšal. Ochotne som sa teda vrhol po priradenej myši a klávesnici a ponoril som sa (sediac vo veľmi podivnom uhle na pohovke) do tejto zaujímavej RTS. Podľa vývojárov sme sa pozreli na jednu z úvodných misií kampane za frakciu GDF (totiž všetky katastrofy sa musia odohrávať iba v Amerike). Každá z misií má privítať hráčov osobným brífingom s generálom a takto začala aj mnou skúšaná sekcia. V tomto brífingu si sadne pred obrazovku veľmi pekne naskenovaný pán v uniforme a predstaví, čo vás na misii čaká, aká je problematika, poskytne vám možnosť upgradovať, pýtať sa doplňujúce otázky a po odsúhlasení misie vás pošle rovno do prestrihovej scény.
Preview verzia, ktorú som skúšal, začína v pustej snehovej krajine, kde mi bola odovzdaná kontrola nad hŕstkou (asi štyroch) elitných jednotiek. Hra sa snaží hneď zo začiatku poukázať na dôležitosť príbehu a preto jednotky v podstate každú udalosť komentovali alebo medzi sebou neustále komunikovali. Okrem základných vojakov pristálo padákom neďaleko aj špeciálne štvorčlenné komando útočných technikov s dronmi a po chvíli sa pridal aj typický medik. S takouto skromnou bandou som vyčistil viacero malých kempov rozmiestnených po mape, zničil sem-tam aj nejakú budovu alebo aj ľahké vozidlo. Po mape ma nenavigovali žiadne ukazovatele, a tak som skôr postupoval organicky, ako ma viedli vyšliapané chodníčky.
Vojakov postupne pribúdalo a na poriadne ozbrojenom moste som sa dokonca dostal aj k ovládaniu futuristického tanku. Postupne sa prostredie zasneženej tundry zmenilo na zablatené lokácie, obrastené aj koreňmi Tempestu, čo zase umožnilo testovať aj budovateľské možnosti. Tu sa však blížil čas na odskúšanie dema ku koncu, takže jediné s čím som mal možnosť pohrať sa, bolo uloženie základného centra, tovární na získavanie energie z Tempestu a kasárne. Tie mi vyprodukovali zo dve desiatky jednotiek a s mierne prehnanou armádou som sa bezhlavo vrhol do centra väčšej nepriateľskej základne. Samozrejme, nechýbalo nastavenie zhromažďovania jednotiek po ich vycvičení a aj viacero taktík či zoskupení pre mužstvo. Uprostred nepriateľského mesta nechýbali ani všadeprítomné vybuchujúce červené sudy a domobrana.
Tempest Rising je veľmi nostalgickou RTS záležitosťou, ktorá určite poteší nielen fanúšikov Command & Conquer série, ale predstaví lákavé prostredie a zaujímavú alternatívnu históriu aj nováčikom. Som skutočne zvedavý, ako sa nakoniec vývojárom podarí implementovať dve rôzne kampane a či nestrhne všetku pozornosť na seba zas a znova trpiaca Amerika... Úprimne milujem stratégie kombinujúce budovanie s organizovaním jednotiek, a preto je pre mňa Tempest aj s jeho čarovnými bylinami skutočne lákavou modernou stratégiou. Dúfam, že budúci rok príde Tempest Rising na pole RTS titulov s veľkými armádami, minimálnymi obmedzeniami na stavbu budov a taktiež ponúkne aspoň toľko zábavy, koľko som zažil pri testovaní preview verzie.
PC
Vývoj: THQ Nordic / Slipgate Ironworks Štýl: Stratégia / Realtime
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|