KINGDOM COME: DELIVERANCE II CHCE BYŤ VÄČŠIE A LEPŠIE AKO JEDNOTKA |
KINGDOM COME: DELIVERANCE II CHCE BYŤ VÄČŠIE A LEPŠIE AKO JEDNOTKA |
Nedá sa povedať, že by to bolo nejaké prekvapenie. Niektorí to vedeli, mnohí tušili, na čom v pražskom štúdiu Warhorse pracujú. Koniec koncov, po úspechu pôvodnej hry im ani neostávalo nič iné, len priniesť pokračovanie – väčšie, lepšie, epickejšie. Navyše také, v ktorom splnia sľuby, ktoré sa nepodarilo dodržať pri prvej hre. Prečo to ale toľko trvalo? „Hra je väčšia vo všetkých rozmeroch a aj keď tím narástol na zhruba 250 ľudí, niektoré veci si jednoducho žiadajú svoj čas. Hry robíme s veľkou starostlivosťou,“ prezradil mi Tobias Stolz-Zwilling, PR manažér štúdia. Ako nám v prezentácii prezradil Dan Vávra, na hre naozaj pracujú už 6 rokov a je to na mnohých ohľadoch vidieť.
Kingdom Come: Deliverance II je tu. Teda nie doslova, ale autori by hru chceli vydať ešte tento rok. Hra pokračuje v príbehu dedinčana Jindřicha zo Striebornej Skalice, ktorý je na ceste stať sa rytierom, ale čakajú ho ďalšie výzvy. Píše sa rok 1403, husitské vojny ešte nezačali, ale v prostredí je badať, že mierime k defenestrácii a v Českých zemiach už prebiehajú boje. A práve do spleti tých sa zamotajú Jindřich a mladý šľachtic Jan Ptáček, ktorých poznáte z prvej hry a opäť im podoby aj hlasy prepožičajú herci Tom McKay a Luke Dale.
Tentoraz nás ale táto dvojica zavedie na nové miesta. Už to nebudú len malé dedinky či mestečká, ale zavítate do skutočného historického mesta, kde to naozaj žije a z každého pixelu na vás bude dýchať bohatá história. Dostaneme sa totiž do Kutnej Hory, no to nebude všetko. „V KCD2 ponúkame 2 mapy, jedna sa odohráva okolo krásneho hradu Trosky, a druhá okolo gigantického mesta Kutná Hora. A obe miesta sa tak trochu teasovali už v KCD1, takže dávalo zmysel práve tieto miesta pridať do hry. Kutná Hora je nádherné stredoveké mesto, ktoré je v obliehaní, a okolo Trosiek je zase nádherný Český raj... je tam teda fakt čo vidieť,“ prezradil o hernom svete Tobias. Väčšina príbehu by sa však mala odohrávať okolo Kutnej Hory.
Nové mesto je obrovské a zároveň v ňom autori chcú priniesť trochu inú verziu stredoveku. Nechcú ukázať stredovek, kde ľudia zomierajú na hlad, mor alebo vo vojnách. Kutná Hora bolo bohaté mesto, kde sa ťažilo striebro, čo sa pretaví aj do hry, kde na vás čaká naozaj bohaté mesto. No a potom je tu ešte prostredie Českého raja, ktoré je zase opakom a z bohatého mesta sa dostanete do hustých lesov s prekrásnou a živou prírodou, ktoré sú navyše podľa autorov plné tajomstiev, ktoré čakajú len na to, aby ste ich objavili.
KCD2 je pokračovaním príbehu prvej hry, ale ak ste ju nehrali, nemusíte zúfať. Podľa samotných hercov je príbeh dvojky napísaný tak, aby dokázal prilákať aj nových hráčov a tí nemali pocit, že im niečo ušlo. Ak si však do vydania dvojky jednotku zahráte, určite nespravíte chybu. A čo vás teda čaká? Epická stredoveká RPG v realistickom a autentickom svete s realistickými mechanikami. Teda presne to, čo priniesla prvá hra. Akurát teraz väčšie a lepšie. Čakajú vás bitky, ale aj nejaká tá romantika a tiež veľmi zaujímavá dynamika medzi dvoma hlavnými postavami, vďaka ktorej by si vás hra mala ešte o to viac získať. Kým s Jindřichom sa jednoducho stotožníte, s Janom zase prežijete vypäté, ale aj zábavné momenty.
Dan Vávra počas prezentácie prezradil, že sa teraz pokúšajú o to, čo mala hra byť už na úplnom začiatku, ale neboli schopní to dotiahnuť kvôli nedostatku zdrojov aj skúseností. Celý tento svoj unikátny stredoveký zážitok tam chcú posunúť na novú úroveň. Napríklad teraz dostaneme až 5 hodín príbehových prestrihových scén, čo je takmer dvojnásobok toho, čo bolo v prvej hre. Herný svet je dvojnásobne väčší oproti tomu v prvej hre. Kým v prvej hre bol príbeh o banditoch, dvojka už prinesie príbeh o problémoch kráľov, takže nás čaká dlhšie a epickejšie dobrodružstvo. Tobias ale nechcel bližšie prezradiť, čo hrdinov konkrétne čaká a aká dlhá by mala byť hra.
„Môžete zachrániť svet, alebo môžete pomôcť potrestať ho za jeho hriechy,“ prezradil v rámci prezentácie Viktor Bocan, ktorý v štúdiu vedie dizajn hry a aj súboje. Je tak len na vás, aký vlastne Jindřich bude. Do toho je pridaný aj rozšírený systém možných interakcií, kedy svet detailnejšie reaguje na to, čo robíte a ako sa správate. Môžete byť dobrák, ale ak začnete kradnúť a zabíjať, vaše okolie si na vás začne dávať pozor. Môžete sa opití a holí potácať ulicami a ľudia navôkol na vás budú reagovať. A je na vás, čo im na to poviete. Hra chce okolo vašej postavy vyskladať mozaiku vašich činov a rozhodnutí, ktoré následne bude reflektovať.
Jedným z dôvodov, prečo bola prvá hra tak pohlcujúca, bol jej autentický súbojový systém, kde každý nepriateľ predstavoval hrozbu a chvíľu trvalo, kým sa do toho hráči dostali. To isté vás čaká aj tu, avšak ako dodal Tobias, došlo aj na nejaké zmeny a novinky: „Aj na súbojovom systéme sme veľa makali. Zostáva to stále v KCD-čkovom duchu, ale chceme, aby bol trochu prístupnejší pre ľudí. Zároveň si ale ponecháva všetku komplexnosť, na ktorú hráči sú zvyknutí. Na každú zbraň sme mali vlastného kaskadéra/profesionála, ktorý urobil animácie, a chceme to ukázať aj v hre.“
A čo sa týka tých noviniek, ak ste videli trailer, určite ste si všimli dvoch zaujímavých noviniek – kuší a raných strelných zbraní. Tie tak pekne pridajú na možnostiach a variabilite hry, pričom sa autori postarali o to, aby sa s rôznymi hrami hralo naozaj rôzne: „Zbrane sa budú používať rôzne. Zatiaľ čo napríklad palcát je mocná zbraň... prídeš, udrieš, odídeš, tak meč ponúka rôzne kombinácie a sofistikované pohyby. No a potom tam máme ako novinku projektilové zbrane. Nielen kuše, ktoré sme konečne dodali, ale aj strelné zbrane, ktoré sú novinkou nielen pre hráčov, ale aj pre ľudí v roku 1403.“
Navodeniu atmosféry bude pomáhať aj hudba, o ktorú sa opäť postará hudobný skladateľ Jan Valta. V rámci prezentácie sme si mohli vypočuť úžasnú hudobnú ukážku, ktorá chorálmi navodzovala atmosféru stredoveku, ale zároveň budila epický dojem vďaka orchestru. Ukážka pôsobila naozaj úchvatne a uvidíme, čo ponúkne celý soundtrack. Čo sa týka grafiky, hra opäť využíva CryEngine. Tobias k tomu dodal: „Áno, ale treba dodať, že CryEngine, ktorý používame my, je silne modifikovaná verzia toho, čo by človek nazval „bežný CryEngine“. Tak sme to robili už v KCD1 a robíme to podobne aj v KCD2. Tiež je ale potrebné povedať, že si myslím, že KCD aspoň vizuálne zostarlo fakt krásne a dodnes ponúka jeden z najkrajších herných lesov všetkých čias. Uvidíte, čo sme zvládli v dvojke.“ Vizuál hry si budete môcť užiť aj vďaka fotomódu, ktorý by v hre nemal chýbať. A potešujúcou správou je tiež to, že hra vyjde aj s českým dabingom!
Warhorse má zas našliapnuté vytvoriť niečo unikátne. A zároveň má štúdio konečne zdroje, ľudí a aj skúsenosti na to, aby prinieslo epický stredoveký zážitok, ktorý chcelo priniesť už pred 6 rokmi. Hra vyjde na PC a konzolách niekedy do konca tohto roka. Autori ale zatiaľ nechceli prezradiť, kedy by sme sa mohli dočkať dátumu vydania. Zostáva nám tak len trpezlivo čakať a dúfať, že tento obrovský potenciál pretavia do ešte lepšej hry.
PC
Xbox Series X|S PS5 Vývoj: Deep Silver / Warhorse Studios Štýl: RPG / Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|